Arma 3 funkade igår men krashar efter 10 min idag....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2011

Arma 3 funkade igår men krashar efter 10 min idag....

Alla specs ser ni nedanför.

Hejsan.

Förra helgen försökte jag lira arma 3 men som många andra så kraschade det för mig konstant. Nu kom jag hem igår glad över att se att en patch hade kommit ut. Jag började ladda ner bf4 i samma veva, så jag spelade då arma 3 i ungefär 1 timme utan problem. När timmen gick började jag lira bf4 i några timmar. Efter dessa timmar ville jag köra lite arma 3 igen men då började spelet krascha igen... idag har det fortfarande gjort det...

vad jag gjort:

avinstallerat arma 3
avinstallerat bf4 och arma 3, där efter bara installerat arma 3 igen.
avinstallerat bf3 och arma 3 för att en sista gång försöka installera arma 3
verified integrety of game chache 500 gånger
startat om datorn efter varje installation samt avinstallation

jag är helt slut på idéer... hur kan det inte funka nu?

När spelet väl kraschar så fryser hela datorn. jag kan inte ctrl alt del eller något annat, utan jag måste trycka på avknappen på datorn. Trodde att SSDn knasade sig men körde alla fix och sökningar via intel toolbox... har även använt mig av cpu-z för att se ifall det är problem med mina RAM men det är det inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av KlyfftPotatis:

Alla specs ser ni nedanför.

Hejsan.

Förra helgen försökte jag lira arma 3 men som många andra så kraschade det för mig konstant. Nu kom jag hem igår glad över att se att en patch hade kommit ut. Jag började ladda ner bf4 i samma veva, så jag spelade då arma 3 i ungefär 1 timme utan problem. När timmen gick började jag lira bf4 i några timmar. Efter dessa timmar ville jag köra lite arma 3 igen men då började spelet krascha igen... idag har det fortfarande gjort det...

vad jag gjort:

avinstallerat arma 3
avinstallerat bf4 och arma 3, där efter bara installerat arma 3 igen.
avinstallerat bf3 och arma 3 för att en sista gång försöka installera arma 3
verified integrety of game chache 500 gånger
startat om datorn efter varje installation samt avinstallation

jag är helt slut på idéer... hur kan det inte funka nu?

När spelet väl kraschar så fryser hela datorn. jag kan inte ctrl alt del eller något annat, utan jag måste trycka på avknappen på datorn. Trodde att SSDn knasade sig men körde alla fix och sökningar via intel toolbox... har även använt mig av cpu-z för att se ifall det är problem med mina RAM men det är det inte.

Dom cracher som är välkända i Arma3 är att spelet slutar svara och som är releterat till PhysX3_x86.dll Crash och MP stability...
Den senaste patchen skall tydligen fixa detta, jag har iaf inte haft någon crash dom senaste dagarna o efter patchen, o då har jag spelat ett par timmar utan uppehåll.
Ta gärna o läs på http://forums.bistudio.com/forumdisplay.php?161-ARMA-3-TROUBL...

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753