Permalänk

Absolut jag är imponerad, gillar att det finns knappar att leka med, vem gillar inte knappar? Samt höghusen, men är inte helt imponerad över vattenkvaliten när man simmar etc, sen tycker jag det hade varit roligare med en till map under betan.. Oooch en grej till, måste folk verkligen solo horda alla fordon?? Ser alltid folk som bara använder fordon, och kör utan teammates? Men men, det verkar i vilketfall bli ett jävligt nice spel, sen att igen man känner spelar det suger ju, men vad gör man

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem

Fattar inte alla som klagar på oändligt ammo i fordon. Har ju varit så i alla dom senare bf spelen, inte direkt något nytt. Själv tycker jag om spelet mer än 3an, här behöver man använda skallen och tänka lite innan man gör något. I 3 an kunde man springa rätt över ett öppet fält utan att ta skada, här dör man direkt. Men folk har ju väääääääälidgt svårt att tänka och spela för objectives. Alla ska stå på samma tak med rpgs, snipers och nubtubes. Jag lyckas iallafall få ner choppers och bilar med 1 rpg. Det beror helt på vart man skjuter. Tanksen däremot behöver mer damadge. Kan knappt döda en gubbe på 2 meters avstånd med kanonen. Och för att svara på frågan, Ja jag är imponerad.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Mycket mer effekter på skärmen tycker jag, små detaljer man kanske inte tänker på.

Är det nån mer som upplevde att grafiken glitchade på vissa ställen? Tittade jag åt ett håll var det dimfritt och vänder jag mig lite blev det fullt med dimma/rök?
Eller att typ hela skylinen försvann i en tjock dimma, märktes väl mest när man var ute i vattnet tror jag.
(ja jag vet att det är en beta men jag undrar bara)

Roligaste buggen såg jag nog igår, det låg en båt mitt på gatan utanför Checkpoint D.

Skrivet av Ordningsvakt:

Oooch en grej till, måste folk verkligen solo horda alla fordon?? Ser alltid folk som bara använder fordon, och kör utan teammates?

Ingen verkar ju vilja åka med när man kör. Men jag satt som gunner i en stridsvagn igår, det var det roligaste jag gjort under betan, han som körde var glad att jag var med och jag tyckte det var kul därför han var riktigt bra på att köra. Jag hoppade ut och lagade några gånger också så vi höll oss vid liv lääääääänge.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv

Första kvällen jag lirade kändes sådär, snabbt in på valfritt forum med "hurr durr BF 3.5, kunde varit en DLC". Har sedan dess lirat lite mer och se på fan jag gillar det skarpt! Visst är det fortfarande 3.5 men ändå ett riktigt bra spel, och jag har haft riktigt kul.

Tycker även att det flyter på bättre och är snyggare än BF3, vilket är bra, då jag köp allting på default och det är en beta.
Battlelogen är äntligen mycket bättre också! Kan tilläggas att jag inte har lirat något DLC/mappacks till BF3 och slutade spela vanilla ganska så tidigt. Här har jag kanske missat något, jag kan iaf inte göra någon riktigt jämförelse.

BF 4 känns helt enkelt mycket bättre, och trots allt så uppskattar jag faktiskt den snabbare spelstilen, samt att fordon inte är lika OP som innan.

Så ja trots att jag whinat tidigare så blir det en förhandsbokning, det här är ju bara för kul.

Permalänk

Som vanligt när man läser i dessa trådar så är det ett stort antal människor som inte verkar förstå att denna betaversionen är urgammal. Den är äldre än den dom visade på E3 och gamescom och jag läste att Dice sitter på en version som är 2-3 gånger nyare än den beta som vi spelar just nu så det är nog väldigt mycket fixat både buggmässigt, grafikmässigt och UImässigt (förhoppningsvis).

Utöver det så har jag haft 10x roligare i BF4an än 3an. Den står sig inte riktigt mot BF2 än men jag älskar att dom lagt in så man är 5 personer i en squad och promotar squadlir bra mycket mer nu än innan. Innan så var det ju många människor som inte ens spelade i squads...

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vispen123:

Som vanligt när man läser i dessa trådar så är det ett stort antal människor som inte verkar förstå att denna betaversionen är urgammal. Den är äldre än den dom visade på E3 och gamescom och jag läste att Dice sitter på en version som är 2-3 gånger nyare än den beta som vi spelar just nu så det är nog väldigt mycket fixat både buggmässigt, grafikmässigt och UImässigt (förhoppningsvis).

Utöver det så har jag haft 10x roligare i BF4an än 3an. Den står sig inte riktigt mot BF2 än men jag älskar att dom lagt in så man är 5 personer i en squad och promotar squadlir bra mycket mer nu än innan. Innan så var det ju många människor som inte ens spelade i squads...

loggade 140 timmar i betan.
spelvärdet är i en helt annan klass än bf3 där jag hade på 2 år 200timmar...

bästa kartan i BF serien.
allt förbättrat även om time to kill fortfarande är för snabb.
spelmekaniken med fordon är balanserat bättre än bf3.
får se hur jetplan funkar också i retail.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jo jag har haft kul den här tiden med BF4.

Dock har jag 2 saker jag saknar:
1. ha möjligheten att "släcka" alla ikoner som i BF2 ALT-knappen tror jag att det var/är.
2. möjligheten för gruppledaren att kunna ge mer order till gruppen, typ waypoits.

Over & Out

Permalänk
Medlem

Helt klart ett mycket bättre spel än BF3 på många punkter. Dock vill jag ha mer destruction, broarna t.ex. borde gå att rasera om än med stor möda givetvis. BF3 känns nu betydligt mer arkacade när man spenderat ett antal timmar med betan. Körde precis en runda BF3 och det känns föråldrat och framförallt mer förenklat.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Jag är imponerad än så länge, utav mina få minuter i betan. Gillar det redan mer än BF3.

Allt känns bara "bättre" på något oförklarligt sätt.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Har dom stängt ner betan!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke1989:

Har dom stängt ner betan!?

Ja, den avslutades idag.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Hoppade in i BF3 igen efter betans slut och jäklar vad föråldrat grafikmässigt det kändes plötsligt. Förstår mig inte på de som påstår att 4:an ser likadant ut.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shelter:

Mycket mer effekter på skärmen tycker jag, små detaljer man kanske inte tänker på.

Är det nån mer som upplevde att grafiken glitchade på vissa ställen? Tittade jag åt ett håll var det dimfritt och vänder jag mig lite blev det fullt med dimma/rök?
Eller att typ hela skylinen försvann i en tjock dimma, märktes väl mest när man var ute i vattnet tror jag.
(ja jag vet att det är en beta men jag undrar bara)

Roligaste buggen såg jag nog igår, det låg en båt mitt på gatan utanför Checkpoint D.

Permalänk
Avstängd

Gillar spelet bättre men det var ospelbart p.g.a alla krascher.. Tror inte det kommer bli fixat till release heller tyvärr. Men hoppas att jag har fel, spelet var riktigt roligt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Gillar spelet bättre men det var ospelbart p.g.a alla krascher.. Tror inte det kommer bli fixat till release heller tyvärr. Men hoppas att jag har fel, spelet var riktigt roligt.

Betan byggde på en mycket äldre version än det färdiga spelet gör så du kan nog vara ganska lugn.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p