Permalänk
Medlem

Är ni imponerade?

Ja. Spelet är i Beta men det är ändå här vi får en liten bild över hur spelet kommer bli. Är ni imponerande? Jag måste säga att jag var hypad men under helgen har jag endast spelat ungefär 3timmar.. finns liksom inget sug att spela spelet. Kan vara för att jag och mina kompisar tycker att shanghai är en tråkig bana..

Några andra som känner en viss besvikelse?

( hittade ingen annan tråd om ämnet. finns det, så länka gärna )

Felstavning i rubrik åtgärdad.
Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Detta är nog helt offtopic, men klyfftpotatis, haha awesome nick xD

ON: Håller med om att det är lite tråkigt. Men tror det beror på, som du säger, att det bara finns en map. Får helt enkelt vänta tills det inte är beta längre, eller kanske dom e lite hyggliga o släpper en till beta map

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Spelet är intensivare än BF3 viket är grymt, och jag älskar de nya finesserna som att man kan simma under vattnet, luta sig ut från skydd etc. Nu när jag har fått bukt på stuttering och lagget så tycker jag känslan i övrigt är underbar, kan inte riktigt sätta ord på det men det har det där lilla extra.

Jag tycker helt klart om Betan och ser fram emot den riktiga releasen.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

Detta är nog helt offtopic, men klyfftpotatis, haha awesome nick xD

ON: Håller med om att det är lite tråkigt. Men tror det beror på, som du säger, att det bara finns en map. Får helt enkelt vänta tills det inte är beta längre, eller kanske dom e lite hyggliga o släpper en till beta map

jag hoppades på att det skulle bli som i bf3. metro fredag till söndag och på söndag även caspian border. hoppades på den andra banan idag som de visat (:

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Spelar du ensam? BF3/4 är inte CoD. Det är 100ggr roligare med polare.

Jag Köpte BF3 på pre-order och spelade beta, gillade betan relativt bra... Fast det var en jävla CoD map dom började betan med. Men BF3 slutade jag spela efter ett tag. Vet inte riktigt varför, det var något med de.

BF4 känns som ett nytt spel faktiskt. Det är byggt från grunden på en ny motor, massa finesser som att dom uttökat squads med +1 och man kan skapa egna squads osv.

Sen environment destruction är fett coolt. Även om det bara finns lite i denna mappen. Hoppas dom släpper en map till.

Permalänk

Jag lider av grymma fps drops i betan, men jag kommer att köpa 4:an när den släpps för jag gillar 4:an bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Gigabyte x570 Gaming X | 16GB 3200MHz Crucial Ballistix | Palit Geforce RTX 3070 8GB Gamingpro | Crucial BX 480GB | WD Blue 500GB | WD 5400rpm 500GB | Acer Nitro VG240YU | Tesoro Excalibur Kailh Blue | Finalmouse

Permalänk
Skrivet av TheFuq:

Spelar du ensam? BF3/4 är inte CoD. Det är 100ggr roligare med polare.

Jag Köpte BF3 på pre-order och spelade beta, gillade betan relativt bra... Fast det var en jävla CoD map dom började betan med. Men BF3 slutade jag spela efter ett tag. Vet inte riktigt varför, det var något med de.

BF4 känns som ett nytt spel faktiskt. Det är byggt från grunden på en ny motor, massa finesser som att dom uttökat squads med +1 och man kan skapa egna squads osv.

Sen environment destruction är fett coolt. Även om det bara finns lite i denna mappen. Hoppas dom släpper en map till.

Frostbite 3 är knappast byggd från grunden, utan är bara en påbyggnad/uppgradering av Frostbite 2.

Edit: sorry läste fel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok spel. Jag förstår inte de skyhöga systemkraven dock, för mycket snyggare är det inte än BF3. Jag körde båda på Ultra i 5760x1080 och tycker de ser rätt lika ut. Är det jag som är blind? Jag köper nog inte trots allt

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är ni imponerande?

O ja! Folk slänger sina vapen på marken när de ser mig!

Skrivet av TheFuq:

BF4 känns som ett nytt spel faktiskt. Det är byggt från grunden på en ny motor, massa finesser som att dom uttökat squads med +1 och man kan skapa egna squads osv.

Man kunde skapa nya squads i BF3 också. Är det någon skillnad mot BF4?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Frostbite 3 är knappast byggd från grunden, utan är bara en påbyggnad/uppgradering av Frostbite 2.

Att kalla det för en ny motor är bara ett fult marknadsknep. Ta Unreal Engine 3 som ett exempel, den har moddats och gjort om den 100000 gånger, fått spelen att se snyggare ut gång på gång. Men de kallar fortfarande den för vad den är, alltså Unreal Engine 3.

Sure om de hade kallat den för Frostbite 2.5 (Som de gjode med Frostbite 1, där den som användes i BC1 hette FB1 och den i BC2 FB1.5) men att det skulle vara en helt ny version är bara skitsnack.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag tycker det på något sätt känns roligare/bättre än BF3. Har alltid gillat Bad company 2 bättre än 3an och nu får jag lite samma känsla igen som man hade när man spela bc2...Vilket är bra

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem

Inte allt för imponerad, har fått det att flyta på relativt bra nu, men jag gillar inte spelet till 100%. Men det är ju beta, så vi får se. Jag tycker fortfarande att BC2 är det bästa Battlefield spelet

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Inaktiv

Jag själv kör bara cz och Lemmings.

Permalänk
Medlem

Min flickvän säger till mig varje dag att jag är imponerande.

Imponerade kanske var avsett?

Om jag är imponerad eller ej beror på hurvida de lyckas optimera det hela lite bättre tills release..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Är inte nöjd med betan. Ligger runt 35 fps och det är inte okej... Känns som en stor lagg fest. Nä skippar nog spelet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får känslan att det är bf3, med lite djupare färger och lite nya vapen? Känns som en total ripoff av 3an..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

Min flickvän säger till mig varje dag att jag är imponerande.

Imponerade kanske var avsett?

Om jag är imponerad eller ej beror på hurvida de lyckas optimera det hela lite bättre tills release..

Är det Meter per sekund då?

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart att spelet är roligt. Högre tempo, fler och bättre funktioner.
Ser verkligen fram emot den skarpa versionen av spelet, ska bli roligt att se allt nytt som inte syns i betan.

Gillar BF3 och tycker att BF4 lever upp till mina förväntningar hittills iallafall.

Permalänk
Inaktiv

Har spelat hela helgen och bara älskar det, Fast börjar tröttna på Shanghai nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Man kunde skapa nya squads i BF3 också. Är det någon skillnad mot BF4?

Fast jag måste inflika, de har ändrat squadsen från 4 personer till 5 vilket löste många problem för mig och mina kompisar.
Men det blir nog inget för mig iaf... Känns som de bara försöker mjölka (vilket de gör också... Det är ett företag).

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Är inte nöjd med betan. Ligger runt 35 fps och det är inte okej... Känns som en stor lagg fest. Nä skippar nog spelet!

Du ska skita och köpa spelet för att det laggar i en beta som det inte finns några riktigt bra drivers till än? Herregud.

Tycker personligen betan har varit väldigt kul, tyvärr när man har spelat ganska länge och man inte får några nya vapen till sin klass eller kan välja en annan map så blir det tyvärr lite tråkigt. Men det ska bli kul och se när spelet släpps!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

tycker det känns som en DLC till BF3, känns förjävligt att behöva spendera ca 700kr på spelet+premium när det känns som att man nästan redan har det... samt denna jävla idé med battlepacks... hatar den idén, pengakåt som satan är vad dom är!

läre dock ge dom lite cred, av det man har fått känna på under betan så tycker jag att dom har lyckats väldigt bra med balansering mellan klasserna och att man slipper någon "flaskhals" på denna bana iaf, till skillnad från dom flesta "originalbanor" till BF3. samt tycker jag om att man kommer få stort urval av camo på fordon/vapen/infanteri

anyhow, det är ett självklart köp för min del!

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk

Det jag tycker är konstigt är att deras egna rekommendationer var ett 7870 med 3gb vram, haha finns ju inte ens. Men tror ni att min dator klarar bf4 på ultra efter uppgraderingen?
Fx-8350 och crossfire sapphire 7970 ghz
Och min andra dator på low?
Phenom II X4 955 och ett gtx 460 oc

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

OfT: Kan folk sluta dissa COD för att BF enligt er kräver mer teamwork och är mer lag baserat? Ni som gör det har ni ens kört ett riktigt COD PCW?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det i allmänhet kändes tråkigt. Det vara precis som en expansion till BF3 vilket är ett spel jag redan har tröttnat på så jag kände inget sug alls efter att spela. Tog en match, sköt några pansarvagnar och kraschade några helikoptrar men sen var det bra för mig.

Permalänk
Skrivet av aml417:

OfT: Kan folk sluta dissa COD för att BF enligt er kräver mer teamwork och är mer lag baserat? Ni som gör det har ni ens kört ett riktigt COD PCW?

När det gäller singelplayer så tycker jag att cod är roligare. Men i multiplayer så är bf mycker roligare. Men om vi pratar om expantion kits så vinner cod enligt mig. Specielt zombies i cod bo 1

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Avstängd

Äckligt leds på Shanghai. Kommer aldrig spela den banan igen när spelet releasar, hAHA.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Inaktiv

Vad handlar tråden om? o.O

EDIT: ah.. BF4..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Du ska skita och köpa spelet för att det laggar i en beta som det inte finns några riktigt bra drivers till än? Herregud.

Tycker personligen betan har varit väldigt kul, tyvärr när man har spelat ganska länge och man inte får några nya vapen till sin klass eller kan välja en annan map så blir det tyvärr lite tråkigt. Men det ska bli kul och se när spelet släpps!

Det handlar inte om drivers till mitt grafikkort. Det handlar om min processor som inte orkar med! Den orkade BF3 hur lätt som helst, förstår inte vad det är med BF4 som ska vara så sjukt krävande.. Jag får samma fps på ultra och low så mitt 7970 är inget problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonte6950:

Det handlar inte om drivers till mitt grafikkort. Det handlar om min processor som inte orkar med! Den orkade BF3 hur lätt som helst, förstår inte vad det är med BF4 som ska vara så sjukt krävande.. Jag får samma fps på ultra och low så mitt 7970 är inget problem.

Det är en beta. Det är inte optimerat.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP