Permalänk
Medlem

Med datorn i signaturen får jag betydligt sämre FPS och sämre grafik än i trean, vilket gör det hela lite tråkigt.
Just nu känns det som en ny expansion, där banan var ganska trist

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

OfT: Kan folk sluta dissa COD för att BF enligt er kräver mer teamwork och är mer lag baserat? Ni som gör det har ni ens kört ett riktigt COD PCW?

Vi dissar COD av en anledning: det är samma jävla skit om och om igen. Därför.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Flyter utmärkt och ser vackert ut, men det är för likt BF3 i de allra flesta aspekter. Jag tar och köper det när det gått ned i pris.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Och? Beta versionen är äldre än vad Gamescon- & E3- Versionen var var.

Jaha men dåså! Får hoppas på det bästa när det släpps!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

7970 cf borde vara tillräckligt för att alltid ha 60fps i ultra 1080p, gällande den andra datorn så har jag nästan likadan cpu och gpu, för att uppnå 60fps måste du klocka cpu:n lite för att den flaskar för mig vid ca 40fps, oavsett om jag kör på low, medium eller blandat medium/high.

Ok, tack så mycket

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Tycker inte vi ska döma ett spel innan det ens släppts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Tycker inte vi ska döma ett spel innan det ens släppts.

känns precis som bf3.. det här '' coola '' destruction är inget man tänker på. vapnerna är exakt lika tråkiga som i bf3 och det är det som får mig att fundera på att inte ens köpa spelet

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens spela spelet utan lagg! Någon som vet bra inställningar?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Nej. Inte jätteimpad. Kollar man på dom kända youtube:arna som typ lvlcap m.m så verkar dom i eld och lågor och tycker det är såååå bra. Hajar inte, antar att dom får pengar av EA för att promota liret.

Sen att betan är sjukt ooptimerad(körs bättre på ett av mina 6950 än båda två i CF t.ex) gör ju inte saken bättre.
Jaja trots klagomålen kommer man väl ändå sitta där som en åsna och lira den 29:e....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk

Det var väl okej, inte värt 1000kr bf4+premium så jag kommer nog passa så länge. Kanske köper när det blivit billigt. Finns gott om andra spel att spela så länge.

Rent gameplaymässigt blir jag lite frustrerad över att alla flaggor byter ägare 3 gånger i minuten och alla bara springer från flagga till flagga som yra höns. Hade varit trevligt med lite mer varierat spel.

En annan sak som fortfarande frustrerar mig är latancy, man är död efter vad som visuellt och ljudmässigt registreras som en träff. Medans man själv pepprar halva magasin i folk innan dom dör. Och när det är som värst dör jag innan jag fått hit-direction eller visuel/ljud-träff.

För mig går cpu 100% oavsett inställningar men jag får iaf bra FPS på high/ultra.

Permalänk
Medlem

Får se om jag köper det!

Spelar för tillfället inte då jag lider av mkt lagg! Tog även bort min bokning på webhallen och får se vad andra säger om spelet när det släppts!

Kommer inte vara med på att spela ett spel i 60 FPS 2013 då kan jag lika bra spela Four Delta One xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Geeks Gaming

Ja det är en del små fel med de men det är en beta.

Imponerad? Nja... klar förbättring sedan Bf3? Helt klart.
Vapnen känns bättre. Har inte märkt så mycket utav att man dör bakom något hörn.
Ett klart köp för min de.

Är väll inte de största fanet av kartan direkt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Shanghai som karta var lite kantig och trist. Gillar absolut de gamla stadskartan Seine Crossing mycket bättre med olika "tempo" och småtorg.
Förhoppningsvis blir Shanghai större i Rush och med mer omväxling, men jag tror inte det då den är relativt stor redan... Synd.

//Lasse

Permalänk
Medlem

jävligt tungdrivet, en massa frysningar och så kraschar det då och då... fattar inte hur det kan vara så annorlunda mot bf3 då det flöt hur bra som helst och det här ser inte ens bättre ut. hur som helst så är väl gameplay ganska likt, antingen vinner man eller så förlorar man... hårt av att folk campar en osv, väldigt frustrerande. ibland är det så att man springer runt flera minuter utan att hitta någon att skjuta och man försöker vara försiktig... tycker fortfarande att bad company 2 var ett hundra gånger roligare spel.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

helt ospelbart med ett Gtx 460 och i5 2500k..

Permalänk

Helt okej när man kört några timmar och börjat lära sig lite hur allt fungerar och DV-15 Interceptor är ändå trevligast att panga med.
Mer fokus på att spela tillsammans är bra även om det händer alltför sällan.
Nästan så att jag håller med TotalBiscuit helt och hållet, det är ändå en hel del grejer som går att förstöra.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad! Betan fick mig att förboka spelet till och med. Jag älskar att vapnen är så mycket mer detaljrika i BF4, en liten detalj kan man tycka men jag tycker det gör en hel del.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Det handlar inte om drivers till mitt grafikkort. Det handlar om min processor som inte orkar med! Den orkade BF3 hur lätt som helst, förstår inte vad det är med BF4 som ska vara så sjukt krävande.. Jag får samma fps på ultra och low så mitt 7970 är inget problem.

Något som jag har märkt är att grafikinställningarna inte kommer igång fören man startat om spelet. Därför kan det verka som om low och ultra har samma fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

Fast jag måste inflika, de har ändrat squadsen från 4 personer till 5 vilket löste många problem för mig och mina kompisar.
Men det blir nog inget för mig iaf... Känns som de bara försöker mjölka (vilket de gör också... Det är ett företag).

Dagens developers älskar pengar, det kan jag hålla med om, men ändå tycker jag DICE är ett av de företag som suger pengar minst och istället tar marknaden vidare med alla nya ideer de inför i BF4.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Har spelat en del idag och jag tycker att spelet är underbart.
Dock kan jag inte vänta till fler banor är ute.

Jag kör på High med min 7970.

Permalänk
Medlem

DMR's, need i say more? Drömmen blir verklighet.. Assault med SKS

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Kör med det i sign i 60fps i High och texturer på Ultra, flyter på bra, tar sjukt långt tid att komma in i spelet från menyn i webbläsaren som jag förövrigt hatar, men flyter på bra och springa, spränga hus, snipra etc etc, känns lite tråkigt, typ som BF3 som jag inte heller gillade så mycket... Har spelat en 3-4h nu i helgen kanske med kompisar på skype i grupper om 3-8 pers (skype) typ, så klart roligare om man är fler...

Verkar dock vara en konstig beta då folk med titan har runt 30fps och mitt flyter på jättebra... :S Denna shanghai bana är dock rätt tråkig :/ sedan har jag svårt att se om jag dödat någon också, kollar bara på stats listan och ser jaha men jag har dödat 18 pers... ingen aning om dem som jag skjutit ner dog eller bara skadadats.

Får se om man köper det när det kommer ut, om alla kompisar köper det så kommer jag nog också göra det men många lutar mer och mer åt Cod nu faktiskt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det har varit kul med betan och jag tänker köpa spelet helt klart har sett mycket gott om single player också vilket där ser ut att vara grymt bra grafik som det var i bf3 men grafiken i betan är inte bättre än BF3 vilket jag hade hoppats på. Tycker att grafiken i bf3 var bättre så förstår inte vad frostbite 3 innehåller igentligen? om det inte vore för grafikdelen ljudet ur vapnena gillar jag faktiskt men finns dom gånger som jag tycker att det är dåligt. Tex granat sprängningar i bf3 lät mycket mera verklighetstroget än i bf4 betan.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

DMR's, need i say more? Drömmen blir verklighet.. Assault med SKS

Jävlar fick mig nästan att avboka spelet med den meningen

Permalänk
Medlem

Inte imponerad håller med TS, man blir inte sugen att spela spelet alls. shanghai banan tycker jag inte heller är så rolig. Tro det eller ej men jag tycker faktiskt det är för mycket tanks på banan. Det blir bara kaos, men det kan jag överleva med. Spelet är dessutom otroligt dåligt optimerat om man jämför med prestandan och utseendet gentemot battlefield 3, men det är ju bara beta så förhoppningsvis kan dem förbättra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markutz:

Tro det eller ej men jag tycker faktiskt det är för mycket tanks på banan. Det blir bara kaos, men det kan jag överleva med.

Ska inte ett krig vara kaotiskt?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Finns mycket jag stör mig på. Men det värsta måste vara HUDen över flaggor, lagkamrater och allt vad det är. Fan det är så mycket skit i vägen så ibland/ofta är det svårt att ens se fiender för det är så mycket smäck och färger över objekt som är i vägen.

Permalänk
Medlem

Att kalla det ett helt nytt spel är väl till att ta i men med det sagt så har det en hel del små förbättringar mot BF3. Grafikmässigt lite bättre men det känns inte som en "wow-upplevelse" när man går från BF3 till BF4 och tillbaka igen. Jag har fått bukt med de flesta av mina små lagg/hack nu så jag kommer troligtvis att köpa BF4 någon/några dagar efter release.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ganska många saker som är lite småirriterande.

Alla flaggor överallt, VARFÖR skulle jag vilja se den amerikanska flaggan på min kanon när jag kör tank? liten grej men sjukt irriterande. Samma sak alla loggor på vapnen...
Menyerna är grötiga och inte alls smidiga , samt den där jävla linjen som pulserar fram och tillbaka är bara irriterande och inte cool som de verkar tycka på DICE.
Spelet kommer inte ihåg vilken klass man hade föregående runda.
sniper och GRANATER lämnar spår... Varför? sniper kan jag förstå men handgranatet wtf?
Killcam sakerna att folk blir oranga...varför? visa spelaren istället det är väll inge CS vi lirar det behöver inte bli orange.

med mera jaja jag vet att det är en beta...

Kan bara hålla med, jag hade gått på hypen och ville testa det ordentligt men jag känner att BF bara blir sämre för varje spel som kommer. Orkar inte höra tjat att det är en beta (JAG VET DET)

Jag skippar det här känner jag... går o drömmer om att de ska återuppta 1943 igen.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Att spelet inte kommer ihåg vilken klass man senast spelat lär ju bli fixat. Ljudet på granaterna samt att de lämnar spår är också kass. Menyerna är heller inte helt optimala. Som ni säger själva, det är en beta och saker kan komma att ändras.

En teori bakom alla flaggor på vapen/fordon är att Kina vill att det ska vara så för annars hade dom säkert inte velat vara med i spelet (Krav från deras sida). Dom är ju lite känsliga när det kommer till såna här saker.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy