Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Bärbar skärm?

Har en stationär dator som jag spelar på, dock så vill jag sitta ner i soffan och spela ibland.
Någon som har tips på hur jag skulle kunna sitta i soffan och spela utan att köpa t.ex en stationär dator.

På något sätt vill jag ha den stationära i soffan med andra ord. Har trådlös HDMI hemma, vet dock inte hur jag ska lösa skärmproblemet.
Trådlöst tangentbord/mus går väl an liksom. Bärbar skärm?

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Closetinfarm:

Har en stationär dator som jag spelar på, dock så vill jag sitta ner i soffan och spela ibland.
Någon som har tips på hur jag skulle kunna sitta i soffan och spela utan att köpa t.ex en stationär dator.

På något sätt vill jag ha den stationära i soffan med andra ord. Har trådlös HDMI hemma, vet dock inte hur jag ska lösa skärmproblemet.
Trådlöst tangentbord/mus går väl an liksom. Bärbar skärm?

Du har prylar hemma för trådlös HDMI?
Då är det väl bara att köpa en skärm till och ansluta den till datorn via trådlös HDMI?
Eller du syftar på strömmatningen till skärmen kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

En nvidia shield kanske är din lösning? Dock lite mer än bara en bärbar skärm.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Maj 2009

Det går ju lösa via nån remote-desktop, men du kommer ha enorma problem med FPS och allt annat, så det är ju bara att glömma.

Har du trådlös HDMI skulle jag fixa en laptop med trasigt moderkort, sedan ploppa ut moderkort, hdd, dvd och allt sånt.
Ersätt innehållet med trådlös USB (Sno mottagaren från ett trådlöst tangentbord och plugga in tangentbordet från laptopen), en separat trådlös mus (eller med sladd och trådlös USB-mottagare/sändare), koppla in den trådlösa HDMI-mottagaren i laptopens skärm och låta allt strömförsörjas av det som förr var laptopens batteri

EDIT: intressant länk Trådlös USB-hub

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av zekkexavior:

Det går ju lösa via nån remote-desktop, men du kommer ha enorma problem med FPS och allt annat, så det är ju bara att glömma.

Har du trådlös HDMI skulle jag fixa en laptop med trasigt moderkort, sedan ploppa ut moderkort, hdd, dvd och allt sånt.
Ersätt innehållet med trådlös USB (Sno mottagaren från ett trådlöst tangentbord och plugga in tangentbordet från laptopen), en separat trådlös mus (eller med sladd och trådlös USB-mottagare/sändare), koppla in den trådlösa HDMI-mottagaren i laptopens skärm och låta allt strömförsörjas av det som förr var laptopens batteri

EDIT: intressant länk Trådlös USB-hub

Mycket bra svar, ska kika på det. Tack!

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av zekkexavior:

koppla in den trådlösa HDMI-mottagaren i laptopens skärm och låta allt strömförsörjas av det som förr var laptopens batteri

En laptopskärm har inte HDMI IN dessutom brukar strömförsörjningen vara integrerad i moderkortet vilket gör batteriet rätt värdelöst för TS bruk om han inte vet vad han håller på med.

Mitt tips: köp en LED skärm som går på 12v (dessa skärmar har en extern tegelsten) driv skärmen på valfritt batteri och om du vill ha det lätt, försök hitta en skärm med inbyggd USB (strömförande) så slipper du mixtra med att ge HDMI mottagaren separat strömförsörjning

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |