Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Strömsparläge

Hej jag tänkte höra om någon vet hur jag kan förhindra att min blå LED lampa på mitt FD R3 blinkar i strömsparläge, jag har för mig att man ska kunna stänga av detta i bios någonstans?

Moderkortet är ett Asus P8Z77-V.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Nov 2011

Du kan annars bara dra ut kontakten på moderkortet

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av linan360:

Du kan annars bara dra ut kontakten på moderkortet

Jag vet eller sätta eltejp på den, ajja får väl leva med det antar jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Nov 2011

Googlade lite på ditt problem och enligt denna tråd verkar det vara kört :/
http://www.overclock.net/t/1299869/asus-p8z77-v-is-there-a-wa...

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av RoughRamblin:

Hej jag tänkte höra om någon vet hur jag kan förhindra att min blå LED lampa på mitt FD R3 blinkar i strömsparläge, jag har för mig att man ska kunna stänga av detta i bios någonstans?

Du kan slå på viloläge i Windows istället. Då skall inte lampan blinka. Görs i kontrollpanelen.

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Dell Venue 11 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av RoughRamblin:

Dra ut sladden bara, lampan blinkade/lös konstant för mig med och väldigt skarpt så fick spel på den och drog ut kabeln

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av shogun-r:

Du kan slå på viloläge i Windows istället. Då skall inte lampan blinka. Görs i kontrollpanelen.

Jag har detta alternativ bara, vart i kontroll panelen gör man det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av RoughRamblin:

Som jag så innan så får du ändra om inställningarna i kontrollpanelen. Tror alla energisparalternativ finns under avancerat.

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Dell Venue 11 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Exeo:

Dra ut sladden bara, lampan blinkade/lös konstant för mig med och väldigt skarpt så fick spel på den och drog ut kabeln

Det funkar ju men vill helst att den ska lysa när datorn är på, blir så omständligt att koppla ur och in den jämt.

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av shogun-r:

Grejen med viloläge är ju dock att det inte riktigt är samma sak, i strömsparläge så startas ju datorn upp på 2-3 sekunder med en vettig SSD jämfört med viloläge som i stort sett stänger av datorn och lämpar sig nästan enbart för bärbara datoreri min mening.

OnT: Du får väl som sagt dra ur "Power LED"-kabeln ur moderkortet eller tejpa över lampan, jag stör mig dock ingenting på den men alla är ju olika

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av shogun-r:

Som jag så innan så får du ändra om inställningarna i kontrollpanelen. Tror alla energisparalternativ finns under avancerat.

Är det här du menar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Uzanar:

Grejen med viloläge är ju dock att det inte riktigt är samma sak, i strömsparläge så startas ju datorn upp på 2-3 sekunder med en vettig SSD jämfört med viloläge som i stort sett stänger av datorn och lämpar sig nästan enbart för bärbara datoreri min mening.

OnT: Du får väl som sagt dra ur "Power LED"-kabeln ur moderkortet eller tejpa över lampan, jag stör mig dock ingenting på den men alla är ju olika

Antar att det är ett I-lands problem men den blinkar så skarpt när jag har mörk och ska sova, visst stänga av datorn går ju det med men vill se om det fungerade att få den att inte blinka i strömsparläge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av RoughRamblin:

Det funkar ju men vill helst att den ska lysa när datorn är på, blir så omständligt att koppla ur och in den jämt.

Varför det? Jag har alltid min avstängd, har den funktionen i bios, hade jag inte haft det hade jag dragit ut sladden.

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av RoughRamblin:

Då är det rätt kört om du inte vill byta ut startknappen mot en som har led i sig med lock t.ex så du kan lägga på locket när du ska sova. Men får man fråga varför du vill att den ska lysa när datorn är på? det ger ju inte precis dig något om den lyser

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Exeo:

Då är det rätt kört om du inte vill byta ut startknappen mot en som har led i sig med lock t.ex så du kan lägga på locket när du ska sova. Men får man fråga varför du vill att den ska lysa när datorn är på? det ger ju inte precis dig något om den lyser

Nej iofs så kan jag bara koppla ur den helt och hållet vilket jag antagligen kommer göra, tack för hjälpen ändå alla.