Google Nexus 5 avslöjas i servicemanual

Permalänk
Melding Plague

Google Nexus 5 avslöjas i servicemanual

Inom kort väntas Google presentera en ny telefon i den ständigt växande familjen Nexus, men redan nu läcker vad som av allt att döma är de fullständiga specifikationerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge oss en OLED skärm istället...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skäggig legend

Du den blir inte långsam!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Inaktiv

Hoppas den kommer snart så man kan byta bort S4..

Permalänk
Medlem

Var lite sugen på denna med kommer nog bli en LG G2 istället med tanke på batteritiden samt kameran.

Permalänk
Hedersmedlem

Funderar lite på denna själv när den nu kommer. Lite mindre display, sämre batteri och färre MP på kamerorna än LG G2? Något mer (signifikant) jag har missat?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Alldeles för lite batteri i förhållande till dess specifikationer. Kan nog räkna med en hyfsat medioker batteritid som ska driva den 1080p skärmen.

Permalänk
Medlem

Låter bra tycker jag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hoppas den kommer i vitt och att batteriet presterar bra mycket bättre än man tror.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Den ser intressant ut. Men innan jag säger mer så vill jag att HTC One Max kommer ut. Den har om inte mer "läckor" runtom sig just nu och en phablet i One-stuket skulle inte sitta fel

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Hoppas den kommer snart så man kan byta bort S4..

Känner samma... S4an var inte alls det jag hoppades på.

Permalänk
Snusfri

Inget minneskort är en dealbreaker för mig, då blir det ingen Nexus den här gången heller då.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daemon:

Funderar lite på denna själv när den nu kommer. Lite mindre display, sämre batteri och färre MP på kamerorna än LG G2? Något mer (signifikant) jag har missat?

Fast om ryktena angående förvånande lågt pris stämmer kan det bli ett riktigt bra prisvärt alternativ för dem som likt mig föredrar Android utan lullull.

Permalänk
Avstängd

Absolut senaste nyaste telefonen på marknaden, ochd den kommer bara med lagringsutrymme upp till 32 GB.
Medans Apples telefoner som är flera år gamla finns upp till 64 GB. :s

Hoppas den säljs i Sverige från Google Play.
Jag ville ha Nexus 4, men någon sådan blev det inte, för Google sålde inte i Sverige via Google Play.

Någon S4, HTC One, Xperia Z, eller LG G"2 blir det inte, knappast att jag köper något som inte är en Nexus, då får man ju massa bloat och skit på tillverkarens egna skräp ROM, och man kan glömma uppdateringar, skulle man mot förmodan få en uppdatering så får man vänta i flera månader. Så jag skulle nog aldrig köpa något annat än Nexus.
Samsungs telefoner är dessutom plastiga, och har fysiska knappar, bläh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Inget minneskort är en dealbreaker för mig, då blir det ingen Nexus den här gången heller då.

Du kommer aldrig att sen en Nexusenhet med minneskort. Google vill inte använda det då det skapar förvirring hos många användare. Var ligger mina appar, bilder, musik och spel, på telefonen eller minnneskortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Knappar på sidan istället för på baksidan, alltid senaste versionen av android, enkel att låsa upp, enkel att roota, stort utbud av custom roms, troligtvis lägre pris än G2, till exempel

Permalänk
Medlem

Ingen glasbaksida gör mig besviken Sen kommer nog 5" kännas för stort, stannar nog vi N4 ett tag till.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Ingen glasbaksida gör mig besviken Sen kommer nog 5" kännas för stort, stannar nog vi N4 ett tag till.

Yttermåtten på Nexus 4 vs Nexus 5 tror jag kommer att vara väldigt lika. Jag tror att det kommer att handla om millimeter.

Uppdatering: Hittade mått på Nexus 5, vet inte om de stämmer, ser allt som rykten tills den är släppt. Måtten är samma som Nexus 4. http://www.pcadvisor.co.uk/news/mobile-phone/3437472/nexus-5-...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KimTjik:

Fast om ryktena angående förvånande lågt pris stämmer kan det bli ett riktigt bra prisvärt alternativ för dem som likt mig föredrar Android utan lullull.

Skrivet av twk:

Knappar på sidan istället för på baksidan, alltid senaste versionen av android, enkel att låsa upp, enkel att roota, stort utbud av custom roms, troligtvis lägre pris än G2, till exempel

Det var mest skillnader i hårdvaruspecifikationerna jag tänkte på och de verkar väl inte vara så många fler, sen får vi se om man tycker det är värt skillnaden eller inte när denna prissätts.

Skrivet av twk:

Yttermåtten på Nexus 4 vs Nexus 5 tror jag kommer att vara väldigt lika. Jag tror att det kommer att handla om millimeter.

Måtten som står i artikeln är iaf exakt samma som Nexus 4.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Om dessa specs verkligen stämmer så ska det ju bli VÄLDIGT INTRESSANT att få veta priset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

fast lullet kan man ju köra bort med custom-roms :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Du kommer aldrig att sen en Nexusenhet med minneskort. Google vill inte använda det då det skapar förvirring hos många användare. Var ligger mina appar, bilder, musik och spel, på telefonen eller minnneskortet?

..."Skapar förvirring hos många användare". Hur ska dom då kunna klara av att hantera en Smartphone?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enl. §1.*

För referens att jämföra mot yttermåtten 133,9 x 68,7 (x 9,1) mm så bör 4.95" innebära en skärm med höjd på 109,6mm och bredd på 61,6 mm.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Skevt att de inte försöker få med 802.11ac ens.. och att toppa det med bara 2300mah var ju lite synd faktiskt.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Tråkigt med det fjuttiga batteriet, men det kan eventuellt kanske möjligen potentiellt bli ett köp ändå. Jag är less på tillverkarförstörda Androidvarianter (omän Sony kanske bör nämnas som undantag, Z-prylarna verkar ju faktiskt vara väldigt nära vanilj-Android).

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Skevt att de inte försöker få med 802.11ac ens.. och att toppa det med bara 2300mah var ju lite synd faktiskt.

Stämmer storleken på batteriet så hoppas jag att det kommer ett större man kan köpa till som på S3.

Känner också att det känns i minsta laget. Wifi via Ac känns inte så viktigt för min del ännu.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Det här verkar bli en väldigt trevlig telefon, jag kommer nog införskaffa mig denna!

Dock trist att man inte får något utbytbart minneskort, dock så bryr jag mig personligen inte om det då jag streamar allt till min lur.

Sen tycker jag allt att de hade kunna kasta in några hundra mAh till i batteriet.. 2,3k känns lite torrt i dagsläget.
Man får hoppas att det kommer ut något batteri runt 3k mAh från någon annan återförsäljare.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur de tänker när de inte har nån minneskortsläsare och ett sånt litet batteri. Synd för den här blir tyvärr ganska ointressant.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Absolut senaste nyaste telefonen på marknaden, ochd den kommer bara med lagringsutrymme upp till 32 GB.
Medans Apples telefoner som är flera år gamla finns upp till 64 GB. :s

Hoppas den säljs i Sverige från Google Play.
Jag ville ha Nexus 4, men någon sådan blev det inte, för Google sålde inte i Sverige via Google Play.

Någon S4, HTC One, Xperia Z, eller LG G"2 blir det inte, knappast att jag köper något som inte är en Nexus, då får man ju massa bloat och skit på tillverkarens egna skräp ROM, och man kan glömma uppdateringar, skulle man mot förmodan få en uppdatering så får man vänta i flera månader. Så jag skulle nog aldrig köpa något annat än Nexus.
Samsungs telefoner är dessutom plastiga, och har fysiska knappar, bläh.

Jag tror du missat att det finns en Google Edition HTC One, och en Google Edition Galaxy S4. Där får du stock Android och uppdateringar direkt de släpps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Herregud vad tröttsamt att höra detta formulering om och om igen till ända. Det verkar som om folk inte fattar, Nexus är en utvecklartelefon den kommer aldrig få minneskort och 32gb räcker gott och väl. Vad har du i din telefon egentligen?