CoD - Ghosts. System requirements släppta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

CoD - Ghosts. System requirements släppta!

http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/call-of-du...

Citat:

Minimum System Requirements

CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ or better
RAM: 6 GB RAM
HDD: 50 GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 or better
Sound: DirectX Compatible Sound Card
DirectX: 11
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet connection required for activation.

Recommended System Requirements

Video: NVIDIA GeForce GTX 780

Vad är detta för fantasikrav dom har? Jag är lite nyfiken på vilken cpu man behöver för att möta deras krav.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

vafan det är ju nästan samma krav som watch dogs fast den kräver en q8400 som minimum... 6gb ram är ju fan löjligt och att inte supporta 32bits är ju fan idioti

http://shop.ubi.com/store/ubiemea/en_IE/pd/productID.27533860...

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av kevve1:

Vad är detta för fantasikrav dom har? Jag är lite nyfiken på vilken cpu man behöver för att möta deras krav.

wat de fak 6GB ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av HazZarD:

vafan det är ju nästan samma krav som watch dogs fast den kräver en q8400 som minimum... 6gb ram är ju fan löjligt och att inte supporta 32bits är ju fan idioti

Undrar om det är någon som fått sparken ifrån Nvidia och trollar deras sida just nu. Något är fan inte rätt..
Jag kollade stats på steamanvändarnas specs och fann detta
Det är 25% som har 8 GB ram som alltså möter deras 6 GB som krävs. Det bör vara en del som har över 8 GB men inte tillräckligt många. Är detta trolleritrollera?
http://store.steampowered.com/hwsurvey
Självklart vet jag att alla inte svarar men det borde ju visa på något i alla fall

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleffteå
Registrerad
Jul 2010

dx11? lol färsta cod i historien som nyttjar det ? har något cod nyttjat annat än dx9 ?

Asus Z170gaming - i7 6700K @ 4.5Ghz + Allt vattenkylt..- 980 ti 6gb strix - EVGA G2 750W - Vengance LPX 2*8gb DDR4 @ 3000MHZ - 120HZ - Massa ssd:s osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av brajonk:

dx11? lol färsta cod i historien som nyttjar det ? har något cod nyttjat annat än dx9 ?

Black Ops 2 hade dx11 som krav.

Haha. Kollade nu igen och....50 GB hårddiskutrymme? Jag är mållös.

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Såg inte ens det förrens nu... de rekommenderar alltså ett 780?!

Snart får vi väl veta att "recommended" är om man kör med 6 st. 2560x1440p och vill ligga på 200 FPS konstant...

Skämt åsido, men helt sjuka "krav".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Aug 2006

härligt se spel som pressar systemen hårt, kanske blir till att köpa ett cod spel nu när det troligen kommer vara skaplig grafik

ok

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2008

50GB? Troll?

GTX 1070 - i7-6700k - MSI Z170-A Pro - Samsung PM961 256GB M.2
Seagate Barracuda 1TB - DDR4 16GB - Corsair CX650M - Carbide SPEC-03

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007

Animationerna på hunden och fiskarna tar sitt grepp ser jag.
Att de inte har support för 32bit är fan på tiden tycker jag. Förstår inte varför vi har kvar den här frågan längre.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av brajonk:

Det är hundarna och alla fiskar med eget liv!

CPU Intel i7-7700k GPU Asus GTX 1080Ti
RAM 16GB Corsair Vengeance LPX Moderkort ASUS Maximus IX Hero PSU Corsair RM850 SSD 2TB Intel SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av HazZarD:

Varför är det idioti, att inte supporta gammalt skit?
32bit hör hemma i dom svagaste laptop-sen, om ens där.
Men köp en dator likvärdig Tvelanders, och kofota in 32 bit i den, så kommer det bli mumma sen skall du se.;)

Skrivet av Commander:

Animationerna på hunden och fiskarna tar sitt grepp ser jag.
Att de inte har support för 32bit är fan på tiden tycker jag. Förstår inte varför vi har kvar den här frågan längre.

Nej jag menar väl det, senast jag hade 32bit var under ddr 2´s tid.
Alla även jag vill ju ha utveckling, men jag tror inte HazZard tänker på det som en förlegad vara utan mer ett krav.
BTW HazZard, du får säga emot mig om jag har fel, det har senaste åren kommit in så mycket flashbackare och 12 åringar här, så man vet inte vem som skojar, som menar allvar, eller som tror längre.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

det är idioti ja för ett sketet spel ska kräva 64bit os.. nåt fel på win7 32 bits eller? ser ingen anledning att stoppa in massa ram för att spela ett jädrans spel bara, har 4gb och klarar mig. Har svårt att se hur 6gb ram passar ihop ändå bara med en E8200 tycker det är nåt fel nånstans har dom spelen hoppat fram i utvecklingen några år före eller som gör att det är såna systemkrav helt plöstligt?

Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av HazZarD:

det är idioti ja för ett sketet spel ska kräva 64bit os.. nåt fel på win7 32 bits eller? ser ingen anledning att stoppa in massa ram för att spela ett jädrans spel bara, har 4gb och klarar mig. Har svårt att se hur 6gb ram passar ihop ändå bara med en E8200 tycker det är nåt fel nånstans har dom spelen hoppat fram i utvecklingen några år före eller som gör att det är såna systemkrav helt plöstligt?

Kan tyckas men 32bit har under en lång tid nu, inte haft mer att ge.
Och när ett spel som kräver mycket installeras, så måste man sätta 32bit åt sidan, då det bara klarar t.ex 3GB ram.
Och det är just där som skon börjar klämma, då spelet kräver 6GB, och där håller jag med dig, det känns ganska sjukt med dessa 6GB, när jag själv har 8GB i datorn.

Men nu får dom som vill spela detta spel, tyvärr ta Hin Håle i kardan, och acceptera läget som det är.
Vi får aldrig tillbaka 32bit som standard, och inte heller ett spel som klarar sig på 128MB ram.
Folk har berättat från typ 80-90 tal då ett spel ansågs svindlande stort, när det låg på 10MB. >_>
och nu vill varenda spel ha 1-30GB beroende på vilket spel vi pratar om.
Så tiderna förändras.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Maj 2005

Välkommen till framtiden, nya Xboxen har ju 6GB ram enbart för spel (2 GB för OS/apps). Så väntat att det kommer vara kravet för PC också. Kul tycker jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

50gb?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Men det är konstigt att BF4 kommer kräva endast 4gb ram och ha support för 32bit os.. vad är det som gör call of duty så mer krävande plötsligt? alla vet ju att BF spelen har varit kända för att vara krävande, jag har svårt att tro cod slår bf4 på grafiken eller nåt ens för att motivera dom där kraven, ändå ska det kräva minimum 6gb, jag blir mörkrädd... nog för att utveckligen går framåt men vafan inte ska ett spel som minimum ha ett sånt sjukt högt krav.. och dessutom bara stöd för 64bits os, det är ju lätt att byta ram om man måste visst men byta os för ett spel kommer jag aldrig att göra.

Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av kevve1:

Vi har ju sett hur det ser på alla gameplay-demos, och man kan ju konstatera att gtx 550 inte kommer vara minimum. Jämför det med BF4 som har 9900 som minimum.

Så jag tror att vi kan räkna med att det här kraven är tagna från nån annanstans än cod.

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Varför sånt liv, finns väll knappast folk som tänkt spela det och sitter på sämre dator än minimum speccs?
T.ex 8GB RAM har ju varit minimum i nå år nu om man vill att datorn ska fungera ok.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av kevve1:

Haha. GTX 780.

Skrivet av HazZarD:

Men det är konstigt att BF4 kommer kräva endast 4gb ram och ha support för 32bit os.. vad är det som gör call of duty så mer krävande plötsligt? alla vet ju att BF spelen har varit kända för att vara krävande, jag har svårt att tro cod slår bf4 på grafiken eller nåt ens för att motivera dom där kraven, ändå ska det kräva minimum 6gb, jag blir mörkrädd... nog för att utveckligen går framåt men vafan inte ska ett spel som minimum ha ett sånt sjukt högt krav.. och dessutom bara stöd för 64bits os, det är ju lätt att byta ram om man måste visst men byta os för ett spel kommer jag aldrig att göra.

Så du menar att man ska sitta och nyttja enbart typ 2GB av sitt ram menar du? Du är väl medveten om att 32bit enbart tillåter dig att använda 4GB ram TOTALT? Då menar jag både Vram och systemminne. Att de slopar 32bitars stöd är faktiskt en bra bit framåt. När du sitter på ett 32 bitars OS så sitter du med en enorm framtida flaskhals.

Skrivet av BergHa:

Varför sånt liv, finns väll knappast folk som tänkt spela det och sitter på sämre dator än minimum speccs?
T.ex 8GB RAM har ju varit minimum i nå år nu om man vill att datorn ska fungera ok.

Ta en titt på rekommenderade plus 6gb DDR3 och 50GB hårddiskutrymme för ett spel vars grafik är stenåldern i jämförelse med BF4 som har lägre rekommenderade. Måste vara fisk-ain som drar ram.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av BergHa:

Jag har tänkt att prova detta spel när det väl har släppts med min nuvarande dator. (Se specs i sign.)
Har haft min dator med alla komponeter i cirkus 7 år (Förutom GPU och RAM) och den fungerar klockrent i dem flesta spel och program.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Tumnus:

Ta en titt på rekommenderade plus 6gb DDR3 och 50GB hårddiskutrymme för ett spel vars grafik är stenåldern i jämförelse med BF4 som har lägre rekommenderade. Måste vara fisk-ain som drar ram.

50GB delen är skum, de kanske räknade in windows.
Tog dock bort min bf3 mapp igår, 35GB tog den =D

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Varför är folk så förvånade att spel börjar sluta stöda 32-bit OS nu? Enligt mig tog det ett jäkla tag. Att spela med typ 2-3GB RAM är inte realistiskt längre om man vill att spelen ska utvecklas. Men visst, vill man ha samma spel varje år med nya maps/vapen bara så kanske man ska hålla sig kvar till de äldre spelen.

Däremot lär 50GB svida för de som kör spelen på SSD då de inte brukar bara så stora.

OBS: Jag spelar inte CoD.

Skickades från m.sweclockers.com

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Känns mer som att "recommended" är där för att grafik rekommendationerna inte ska se så dåliga ut jämfört med BF4. Det är fortafarande samma gamla motor, inte tror ja den kräver 10ggr mer för att det finns fisk AI nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Har de skrotat allt som har med optimera och göra?

- Xbox One X -
- Lenovo Yoga 700 -
- iPhone X -
Vem behöver stationär rigg? =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av LeVvE:

Känns mer som att "recommended" är där för att grafik rekommendationerna inte ska se så dåliga ut jämfört med BF4. Det är fortafarande samma gamla motor, inte tror ja den kräver 10ggr mer för att det finns fisk AI nu.

Fiskar vettu, det är tunga grejer. Super Mario 64 drevs ju på samma hårdvara vi har nu.
Nä, men det måste antingen vara dåligt optimerat, oklara/felaktiga specifikationer eller något annat i spelet som verkligen kräver detta.

Skickades från m.sweclockers.com

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

April kom lite sent i år.

Tycker det är lite komiskt att de har högre systemkrav på Call of Duty än Battlefield 4 (CoD är ju inte direkt känt som ett grafikmonster). Tungt att dra runt fiskar och mocap dog.

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vendelsömalm
Registrerad
Feb 2010

Dom sätter krav på dualcore, men 6GB ram och 780 på det?:P
Känns lite som om man har ett 780 och 6GB ram så har man haft råd med en 4kärnig prolle..?

Never trust a computer you can't throw out a window

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010

Ett 780 med vad för specifikationer? GPU-Minnet då?

Okej jag får hålla tummarna att mina 2 680's kan tåla spelet.

Jag är säker/osäker på (om) att det är en lögn spridning av misstag det här.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Vad är det alla tycker är så orimligt? Spelet lär väl kräva mer av grafikkortet eller processorn.

Sen kan man ju se rekommendera som för en behaglig upplevelse eller minsta möjliga för att högsta inställningarna inte skall resultera i 3 fps. Då är det ganska schysst att rekommendera ett 780, man kanske alltid vill ha 60 FPS, med alla reglage på max, inklusive AA.