uppdatering till ios7.0.2 sedan problem med batteritid

Permalänk

uppdatering till ios7.0.2 sedan problem med batteritid

Hej Tre rekommenderar ju att man skall uppdatera telefonerna. Speciellt för garanti skall gälla påstår dom. Så jag uppdaterade från ios 6.0.2 eller vad den hette till nyaste ios7.0.2. Var på batteriet blev horribelt. Ringer tre och förklarar detta. Dom säger att jag skall utföra en total återställning av telefonen. Sagt och gjort ingen skillnad.

Jag undrar vad jag har för rättigheter i detta fallet? Det känns inte rimligt att mellan klockan 13:00 till klockan 19:00 så skall batteriet vara slut. 3 samtal ringda total samtalstid ca 5-7minuter. Och sen ett par (2st) sms skickade. Sedan har telefonen bara legat på bordet. Blev helt urladdad och klockan 19:00 när jag skulle ha den så starta den inte ens utan att man fick ladda den. Tycker inte det är acceptabelt.

Jag har full abbonemang och pratar normalt sätt mycket i telefonen. Snittar på ca 2-5timmar i telefonen per dag. Men sedan nya uppdateringen ios7.0.2 har jag aldrig ström och kunna prata i min iphone 4S.

just nu ligger min iphone 4S bara i en låda och skräpar. Den är enligt mig inte brukbar så vida man inte har ett kärnkraftverk på ryggen. Jag använder nu min äldre Iphone 4 med mitt simkort som faktiskt fungerar. Och nej jag har inte tänkt uppgradera den.

Nu undrar jag eftersom felet är mjukvaru baserat har jag rätt till att få den ner graderad eller omleverrans med en ny lur? Då jag inte själv kan nergradera till ios6 så kan jag inte avhjälpa felet.

Problemet för mig är att telefonen är över 12månader gammal så jag har bara reklamationsrätten på min sida. Vilket är surt. Trodde det var garanti och allt under hela perioden. Hade dom på tre sagt det direkt hade jag inte uppgraderat alls.

Fick till svar av en morrhoppa på tres support att telefoner äldre än 12månader tittar dom inte på. Och uppgraderar man och den börjar uppföra sig konstigt efteråt fick man skylla sig själv. Inget dom tänkte ansvara för. Alla telefoner ska vara uppdaterade sa morrhoppan senare.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Avstängd

Stäng av wi-fi, bluetooth, 4G och alla appar när du inte använder dom. Dra ner ljusstyrkan.

Permalänk

Bytade ut min SGS3 mot en 4S ganska nyligen med 6.1.3 tror jag det är! låter som att jag inte skall uppgradera den då!

helt ärligt så vet jag inte vad du kan göra då dom inte tillåter nedgradering längre.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min 4s, fick tipset att stänga av "bakgrundsrörelsen", hittar inget bättre ord?
Inställningar - Allmänt - Hjälpmedel och Minska Rörelse = På

Efter det så är förbrukningen som förut.

Permalänk
Medlem

Gör som Wip3 sa, sedan kan du även stänga av bakgrundsuppdateringar. Inställningar > Allmänt > Bakgrundsuppdateringar, sedan stänger du av

Jag upplevde exakt samma sak som du, när jag använde minska rörelse = på och stängde av alla bakgrundsuppdateringar så är batteritiden exakt som vanligt )

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja ha mer rörelser?

Har inte riktigt förstått mig på den funktionen...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Jag provade tipset stänga av rörelse. Och det hjälpte en del. Men det jag inte förstår är jag har kunnat köra push hela tiden. Men jag stängde av den också och då var batteriet tillbaka. Push notiserna för E-posten har dom väll ändå inte ändrat på så mycket?

Ja ja manuellt hämta epost och ingen rörelse är acceptabelt iallafall. Slår jag på push på mina 3 epost lådor så börjar den suga massa ström. Men största boven var rörelse.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.