Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007

Dayz Battle Royale

http://dayzbattleroyale.com/

"DayZ Battle Royale is an extreme survival mod that plunges players into a bloody game mode where only the crazy, the brave and the foolish come to be champions. Based on the book/movie 'Battle Royale', this mod provides a unique gameplay experience. The rules are simple. Everybody spawns surrounding a 'start position', a basic fortified encampment with hatchets, food, drink and some guns, authentic to the original story. You are locked in place, and after a countdown, it's every man for themselves!

Be fast, smart and trust no-one.
There can be only one winner.
Everyone else must die."

Någon som har testat på DayZ BR? Just nu är det invites som gäller, har haft turen att få en invite och körde i lördags natt 2 rundor och tyckte det var riktigt bra! Alla som har sett kult filmen "Battle Royale" vet vad det handlar om.

PsiSyndicate har lagt upp en video när han testar det, här.

Någon mer än jag som har haft turen att få testa det? Vad tycker ni? Och ni som inte testat det skulle ni vilja?

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörberge
Registrerad
Mar 2010

"-Smithers, who is that goatlegged fellow?"
"-It´s Satan, Sir"
"-Ohh, I like him!"

Låter som att detta kan vara precis hur roligt som helst! Tack för tippset!

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jan 2012

Sjukt spännande, gillar Battle royale och hungerspelen stilen

Skickades från m.sweclockers.com

Arc Mini Asrock PRO4-M i5 3570k Antec 620 PNP XFX 7970 Corsair XMS3 16GB 1600MHZ OCZ ZT 750W Crucial M4 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av running_wild:

http://dayzbattleroyale.com/

"DayZ Battle Royale is an extreme survival mod that plunges players into a bloody game mode where only the crazy, the brave and the foolish come to be champions. Based on the book/movie 'Battle Royale', this mod provides a unique gameplay experience. The rules are simple. Everybody spawns surrounding a 'start position', a basic fortified encampment with hatchets, food, drink and some guns, authentic to the original story. You are locked in place, and after a countdown, it's every man for themselves!

Be fast, smart and trust no-one.
There can be only one winner.
Everyone else must die."

Någon som har testat på DayZ BR? Just nu är det invites som gäller, har haft turen att få en invite och körde i lördags natt 2 rundor och tyckte det var riktigt bra! Alla som har sett kult filmen "Battle Royale" vet vad det handlar om.

PsiSyndicate har lagt upp en video när han testar det, här.

Någon mer än jag som har haft turen att få testa det? Vad tycker ni? Och ni som inte testat det skulle ni vilja?

Vi får ta och testa någon runda ikväll? Om man lyckas få inv dvs

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007

Just nu är modden i alpha, beta bör komma snart. Just nu verkar det som att det är väldigt mycket manuellt arbete för personerna bakom BR. Satt på TS med en av administratörerna i lördags och pratade lite, vi var då ca 10st som test körde några rundor. Kommer jag ihåg rätt ser det ut ungefär såhär:
Man spawnar in i en rund cirkel, ganska stor, i mitten finns det en liten bas där det ligger en massa väskor, varje vaska har ett unikt föremål, tex en yxa, karta, revolver, etc etc.
Man har 30 (eller 60?) minuter på sig att roama omkring, samla föremål och vapen.
Efter de minuterna har tagit slut så börjar bombningen av förbjudna delar av kartan. De delar som blir bombade blir röda på kartan, om man har en karta dvs.
Dör man så kan man spawna in igen, fram till sista fasen. När det är sista fasen säger admin att dör man så är man död. Sedan fortsätter spelet med bombningar och förbjudna zoner, till sist att det bara finns en zon som är tillåten, och den krymper även med tiden.
När jag spelade första gången klarade jag och en vän oss till sista fasen med 2 andra. Min polare lyckas döda den ena men dog själv på kuppen. Kan säga att spänningen var olidlig när det var 1vs1. Med lite tur och skicklighet lyckas jag få in ett klockrent headshot och vinner första rundan av DayZ Battleroyale.
Om där fortfarande är mer än en levande efter 30(?) minuters spelande i sista fasen blir de kvarstående automatiskt dödade och en ny runda startar.

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Kollade just igenom alla PSISyndicates vids och fan vad kul det såg ut.
Hur lyckades du få en invite, man är ju lite sugen att prova

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av pSYKED:

Kollade just igenom alla PSISyndicates vids och fan vad kul det såg ut.
Hur lyckades du få en invite, man är ju lite sugen att prova

Dom hade en utdelning av closed-alpha nycklar för någon vecka sedan. Lyckades roffa åt mig en då!

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007

Test av DayZ Battleroyale kör igång om ca 30min. Besök deras teamspeak kanal på: 64.79.107.131 och prata med playerunkown om ni kan joina!

"De som fattar, fattar."