Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Hjälp med semesterfilm?

Hej, jag ska snart till london och skulle såklart vilja dokumentera denna resa på bästa sätt! Därför skulle jag vilja ha lite tips på vad jag ska filma för, mer exakt till "introt" och "outrot", få det intressant. Jag vet att det är svårt för er att säga men ni kanske kan hjälpa med att länka till bra filmer/texter/ guider?

Även inspirerande filmer är välkommet!

Det kommer uteslutande filmas med gopro BE. Möjligtvis iphone 5 om det krävs men tror inte det.

Tack på förhand på en väldigt konstig fråga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Mfzombie:

Hej, jag ska snart till london och skulle såklart vilja dokumentera denna resa på bästa sätt! Därför skulle jag vilja ha lite tips på vad jag ska filma för, mer exakt till "introt" och "outrot", få det intressant. Jag vet att det är svårt för er att säga men ni kanske kan hjälpa med att länka till bra filmer/texter/ guider?

Även inspirerande filmer är välkommet!

Det kommer uteslutande filmas med gopro BE. Möjligtvis iphone 5 om det krävs men tror inte det.

Tack på förhand på en väldigt konstig fråga.

För introt kan du väl filma från london eye ett panorama och för outrot filma staden från flygplanet när du åker hem.
My 2 cents

Dator |Intel Core i3-2120| |PNY GTX 650Ti| |8GB DDR3| |OCZ Agility 3 60GB| |1TB Hitachi 7200RPM| |EVGA 500W| |Win7 HP 64bit| |BitFenix Merc Alpha||

Kringutrustning |Qpad QH-90| |Steelseries 6gv2| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Tack för svaren

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003

Och inte för långa klipp... samt total-längd, om filmen ska visas för andra.

4930K | 32GB @ 2400Mhz | GTX980Ti SLI | LG 34UM95 | Hifiman HE560, Pre Box S2 Digital & Arcam rHead
Sonus Faber Venere 3.0 | 2*XTZ 10.17 | RX-A2070 | Emotiva XPA3 3*200W | Samsung JS9505 65" |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Om du har snygg utsikt ifrån hotellet så prova göra en timelapse video. Undvik text helt filma istället skyltar för att sedan panorera(vrida kameran) eller klippa till platsen du egentligen vill filma. T.ex ska du till vax-museet så filma medans du går in och skylten ovanför istället för att börja inne på museet och berätta med text var du är.

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB