Svart skärm vid uppstart. Hemma bygge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2008

Svart skärm vid uppstart. Hemma bygge.

Hej!

Har precis byggt min första pc. Har dock stött på problem då jag får svart skärm vid uppstart.
Vad kan detta bero på?
Jag har testat olika pci portar, flyttat minnena 1-3 2-4 och 1-2 ( dockorna) och testat mitt gammal grafikkortet

Allt ger samma resultat en snurrande pc men en svart skärm. Vad kan felet vara.?
Är rädd för stt jag kopplat fel någon stans eller skadat någon komponent ( har använt sånt armband hela tiden)

kopplingen till modekortet är 1 4 pin upp till vänster ( atx 12 volt står det) , sen en 24 pinade tror jag en bred kontakt, f aduio ner till vänster, en usb 3 kontakt vid den stora breda 24 piparen och sen dom små f panel.

Så har jag kopplat allt snurra

Stup
G.1 sniper m3 gigabyte
Gtx 760 4 gb gigabyte
650 w corsair
2 st corsair dominanten minnen 8 gb
Kuhler h2o 620 CPU kylning
Intel 2600 i-7 CPU

Tacksam för svar
/e

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2008

Ursäkta för dålig stavning och att jag inte kan namnet på saker och ting

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Hej, jag hade likadant problem och lösningen var super enkel :), har du noga kopplat in sladden till skärmen i grafikkortet och inte modekortets uttag? Det löste sig för mig.

Intel core i5 3570K, silver power 500 watt, Zotac geforce gtx 660, 8 gb ram corsair vengence heatspreader dual channel,1 tb seagate,HAF midi tower 912, asus P7B75-M,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av spelafarmen:

Hej, jag hade likadant problem och lösningen var super enkel :), har du noga kopplat in sladden till skärmen i grafikkortet och inte modekortets uttag? Det löste sig för mig.

Tack för svar. Fast det löste sig. Mitt grafikkortet fick för lite ström. Har fått bild nu.
Men har stött på annat problem. Tangentbordet funkar inte det lyser men tar inte när jag vill in på booten ovs?