Vattenkylningsråd till att kyla GPU'er

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2012

Vattenkylningsråd till att kyla GPU'er

Behöver lite råd och hjälp.
Som det är nu har jag tre grafikkort och vattenkylning på mitt "mittenkort".
Då jag spelar eller belastar mycket ligger tempen på ca 80, 40 , 65 grader.
DVS det med vattenkylning mycket svalare.

Som det är nu har jag en 240 radiator fram i chassit. Nu har jag fått hem två vattenblock till så har tänkt att kyla alla korten nu.
Men jag gissar att om jag enbart har min 240 radiator så drar temperaturen iväg. Jag har ytterliggare en radiator (360), men jag får inte plats med den i lådan.
Hur ska jag göra? Hur varmt blir det till 3 kort och en 240 radiator? Koppla in 360'n också men utanför?

Senare har jag tänkt att även byta ut min cpu kylning, men då blir det förmodligen en 280 kylning i toppen och ett eget system, egen pump och reservoar.
Men det är nästa projekt.

Nu är det gpu'er som gäller.

Corsair Obsidian 900D // Asus RIVBE // Intel i7 4930K // Corsair AX 1200W // G.Skill 4 X 4gb 2400 // 2 x Asus Strix GTX 980 ti // 2xIntel SSD 335 240GB // Seagate SSD 480GB //2 X Seagate 2T // Asus PB287Q // Corsair 2000 // Razor Tiamat 7.1 // Logitec 5.1 //

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av orbsaaeri:

Behöver lite råd och hjälp.
Som det är nu har jag tre grafikkort och vattenkylning på mitt "mittenkort".
Då jag spelar eller belastar mycket ligger tempen på ca 80, 40 , 65 grader.
DVS det med vattenkylning mycket svalare.

Som det är nu har jag en 240 radiator fram i chassit. Nu har jag fått hem två vattenblock till så har tänkt att kyla alla korten nu.
Men jag gissar att om jag enbart har min 240 radiator så drar temperaturen iväg. Jag har ytterliggare en radiator (360), men jag får inte plats med den i lådan.
Hur ska jag göra? Hur varmt blir det till 3 kort och en 240 radiator? Koppla in 360'n också men utanför?

Senare har jag tänkt att även byta ut min cpu kylning, men då blir det förmodligen en 280 kylning i toppen och ett eget system, egen pump och reservoar.
Men det är nästa projekt.

Nu är det gpu'er som gäller.

nzxt nya adapter som skulle ha kommit ut, då kan du koppla cpu-kylare till gpu'n, ska funka med alla slutna system från astek.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644