Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

E-ATX + H110 i Define R4

Hejsan!
Vill verkligen ha ett nytt chassi, har nu kollat på Define R4 och verkar vara bäst av de jag har kollat efter.
Men frågan är om jag får plats med en Gigabyte Sniper 3 E-ATX i chassit och H110 på toppen.
Jag vill inte ha XL R2 eftersom att den inte har fönsterpanel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

E-Atx i ett ATX chassi ?, har själv ett r4 och ett h100 på toppen men det är ett ATX moderkort som sitter i.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

"Moderkort som stöds: ATX, Micro-ATX, Mini-ITX"

Det blir svårt, tror jag.

Men det finns ju många bra stora chassin också! Annars kan du ju alltid modda ett XL R2.

5930K • Corsair DP 32 GiB • EVGA GTX 980 • 2x Swift PG278Q
Better SweClockersDisplayPort över USB-C

Köp processor för framtiden™, men inte grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Fractal Desgin Arc Midi, MSI GTX 1060 6GB, i7 2600k, 480GB SSD, 2tb HDD, Corsair H100i, Corsair RM750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2009

Kör på

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av DaydreamerVlad:

E-Atx i ett ATX chassi ?, har själv ett r4 och ett h100 på toppen men det är ett ATX moderkort som sitter i.

Stämmer eftersom att jag vill ha ett chassi som både ljuddämpad och har fönsterpanel.

Skrivet av HurMycket:

"Moderkort som stöds: ATX, Micro-ATX, Mini-ITX"

Det blir svårt, tror jag.

Men det finns ju många bra stora chassin också! Annars kan du ju alltid modda ett XL R2.

Haha ja du... Tänkte också på det och om jag någonsin kommer orka göra det :).

Jo jag har kollat på reviews osv. den är inte lika snygg när man lägger till cd läsare osv.

Glömde nämna det men jag vill ha en R4 eftersom att jag vill ha fönsterpanelen samt ljuddämpningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Jag såg de bilderna på Overclock och har PMat ägaren men han har inte svarat.
Det är en H100i (2x120) på bilden och jag har en H110 (2x140). Tror du att det kommer att fungera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Någon som vet hur man tar bort fästet på toppen av chassit som håller kvar den översta HDD buren på plats?? Får inte plats med min H110 så måste ta bort det men hittar inte skruvarna...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av ViQxD:

Någon som vet hur man tar bort fästet på toppen av chassit som håller kvar den översta HDD buren på plats?? Får inte plats med min H110 så måste ta bort det men hittar inte skruvarna...

Tror tyvärr inte att en H110 får plats i R4:n... googla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Har googlat och sett många användare ha gjort metoden har dessutom pmat till de men de ha varit inaktiva på andra forum så jag frågar här.

Edit: H110 i fronten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av ViQxD:

Hejsan!
Vill verkligen ha ett nytt chassi, har nu kollat på Define R4 och verkar vara bäst av de jag har kollat efter.
Men frågan är om jag får plats med en Gigabyte Sniper 3 E-ATX i chassit och H110 på toppen.
Jag vill inte ha XL R2 eftersom att den inte har fönsterpanel.

E-ATX har samma höjd som vanliga atx, det är bara några cm bredare. Så några problem på vertikalen får du iaf inte.

Kaffe Sjön i5 8600K och i7 8700K Coffee Lake | ROG Strix Z370-E | Vengeance LED 3200Mhz | EVGA 1080Ti Black Edition | Oculus Rift Touch

HAF : i7 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Asus ROG Swift 27" 144hz G-Sync - Dell 27" Ultrasharp | Corsair HX 850i | Corsair Vengeance 32gb | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" |
(+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

E-ATX har samma höjd som vanliga atx, det är bara några cm bredare. Så några problem på vertikalen får du iaf inte.

Tackar fortsatte på en gammal tråd. Men jag har som sagt köpt chassit och moderkortet monterad, problemet är att få H110 I frontrb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av ViQxD:

Har googlat och sätt många användare ha gjort metoden har dessutom pmat till de men de ha varit inaktiva på andra forum så jag frågar här.

Edit: H110 i fronten

Jaha!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av ViQxD:

Tackar fortsatte på en gammal tråd. Men jag har som sagt köpt chassit och moderkortet monterad, problemet är att få H110 I frontrb

I see, lycka till

Kaffe Sjön i5 8600K och i7 8700K Coffee Lake | ROG Strix Z370-E | Vengeance LED 3200Mhz | EVGA 1080Ti Black Edition | Oculus Rift Touch

HAF : i7 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Asus ROG Swift 27" 144hz G-Sync - Dell 27" Ultrasharp | Corsair HX 850i | Corsair Vengeance 32gb | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" |
(+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2009

Nyfiken hur gick det och om det gick har du bilder :)?