Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär "pyser"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär "pyser"

Hej jag köpte ett nytt nätagg från inet som denare skulle räcka till 2 780 SLI
för säkerhetens skull körde jag overkill då jag kanske köper ett änu nyare då.
i vanliga fall har jag alla min fläktar på max i mitt CM storm stryker men jag testa och sänka domm med fancontrolern
då hörde jag ett pysande ljud från mitt agg och jag undrar om jag ska vara orolig(jag vill helst inte skicka in datorn då jag bor i örebro)

länk på agg:http://www.inet.se/produkt/6900262/fractal-design-newton-r2-1...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Banananana
Registrerad
Apr 2008

Du behöver bara skicka in nätagget, inte hela datorn.

maila inets kundsupport så hjälper de dig med allt bara.

Annars köp från din lokala datorbutik där uppe, techdata är riktigt kunniga och är väldigt bra!

Kolla annars om du kan häva köpet helt och returnera det å köpa agget från techdata i örebro. så har du ett nytt agg direkt att koppla i.

Fast smidigast är att bara skicka in agget, utan alla kablar och så, så alla kablar kan va dragna som de är, bara att koppla bort från psu.

riktigt smidigt.

Förutom 24pin dock som sitter fast i nätagget.

men i första skedet kontakta inet. om det va där du köpt det.

Vill du ha snabbt svar? Citera mitt inlägg.
acer x34 + cb290c +eizo 2331, 6700k+2 980ti classified(97 och 95% ascii)+massa annat bröte m2 diskar osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2008

"Pysande" ljud låter ju lite skumt och säger inte så mycket bara med en så enkel beskrivning... det kan ju vara vad som helst; fläktlager som ger ljud ifrån sig, en skum variant av spol-tjut, en konding som läcker lite under belastning.. (och som då kommer faila inom kort med följden att agget lägger av), elektriskt missljud i någon anna krets som är ganska vanligt och normalt fast irriterande.. ?!

Som Qwal säger, skicka in agget som RMA..

The burk: FD R3 vit, 2st Aerocool 120 i fronten, 1st FD Silent 2 120 bak || NZXT Hale90 650W || Intel i5 2500K @4Ghz m. Thermalright HR-02 Macho Rev.B HSF || Asus P8P67 Pro B3 || Asus R9 280 DCUII Top 3GB || OCZ Vertex 460 240GB || OCZ Agility 3 120GB || WD Caviar green 2TB || Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 2x4GB || Asus Xonar DX || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus