Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär "pyser"

Permalänk
Avstängd

Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär "pyser"

Hej jag köpte ett nytt nätagg från inet som denare skulle räcka till 2 780 SLI
för säkerhetens skull körde jag overkill då jag kanske köper ett änu nyare då.
i vanliga fall har jag alla min fläktar på max i mitt CM storm stryker men jag testa och sänka domm med fancontrolern
då hörde jag ett pysande ljud från mitt agg och jag undrar om jag ska vara orolig(jag vill helst inte skicka in datorn då jag bor i örebro)

länk på agg:http://www.inet.se/produkt/6900262/fractal-design-newton-r2-1...

Permalänk
Medlem

Du behöver bara skicka in nätagget, inte hela datorn.

maila inets kundsupport så hjälper de dig med allt bara.

Annars köp från din lokala datorbutik där uppe, techdata är riktigt kunniga och är väldigt bra!

Kolla annars om du kan häva köpet helt och returnera det å köpa agget från techdata i örebro. så har du ett nytt agg direkt att koppla i.

Fast smidigast är att bara skicka in agget, utan alla kablar och så, så alla kablar kan va dragna som de är, bara att koppla bort från psu.

riktigt smidigt.

Förutom 24pin dock som sitter fast i nätagget.

men i första skedet kontakta inet. om det va där du köpt det.

Permalänk
Medlem

"Pysande" ljud låter ju lite skumt och säger inte så mycket bara med en så enkel beskrivning... det kan ju vara vad som helst; fläktlager som ger ljud ifrån sig, en skum variant av spol-tjut, en konding som läcker lite under belastning.. (och som då kommer faila inom kort med följden att agget lägger av), elektriskt missljud i någon anna krets som är ganska vanligt och normalt fast irriterande.. ?!

Som Qwal säger, skicka in agget som RMA..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus