Nytt grafikkort R9 280X eller GTX 780?

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort R9 280X eller GTX 780?

Tjena! Då är det som tråden lyder att jag ska köpa ett nytt kort! kör nu med ett 580.
Jag har kollat på ett Amd R9 280x och även ett Nvidia GTX 780! Vilket kort är bäst?

Tack på förhand för svar. Får ursäkta om jag glömt något, är väldigt trött

Kass rubrik redigerad.
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5900x Chassi:Lian Li Lancool 2 Mesh GPU:Aorus 2070 Xtreme RAM: Gskill TridentZ neo 32gbModerkort: Asus RogStrix B550-F Gaming

Permalänk
Medlem

Kom gärna med andra alternativ oxå!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5900x Chassi:Lian Li Lancool 2 Mesh GPU:Aorus 2070 Xtreme RAM: Gskill TridentZ neo 32gbModerkort: Asus RogStrix B550-F Gaming

Permalänk
Medlem

780 är bättre än AMDs 280x, jag hade personligen väntat med GTX 780s motsats som kommer snart, 290x vilket också enligt ryckten ska ha liknande prestanda till en Titan om jag inte har fel?

Och kolla eventuellt priserna när 290 och 290x släpps för Nvidia ska ju också sänka på sina kort
Jag hade personligen väntat till slutet av oktober för att se hur allt spelar ut sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakken:

Kom gärna med andra alternativ oxå!

Felstavad trådtitel, skrivet i CAPS och sedan en bump-ish... grattis.

780 är det starkare kortet men som ovan redan har sagt. Vänta på 290x.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hakken:

Tjena! Då är det som tråden lyder att jag ska köpa ett nytt kort! kör nu med ett 580.
Jag har kollat på ett Amd R9 280x och även ett Nvidia GTX 780! Vilket kort är bäst?

Tack på förhand för svar. Får ursäkta om jag glömt något, är väldigt trött

GTX 780 är betydligt bättre men kostar nästan det dubbla också. En bättre jämförelse är GTX 770 vs 280X.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Otillräcklig formulering och extremt dålig formatering redigerad, se till att få din caps-lock lagad då den uppenbarligen är defekt.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.