Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SLI med 1gb-kort och 2gb-kort?

Permalänk
Medlem

SLI med 1gb-kort och 2gb-kort?

Jag har just nu ett Gainward GTX 560 ti Phantom med 2gb vram, och jag undrar ifall jag kan använda det tillsammans med ett annat 560 ti med 1gb.
Är det 2gb effektivt eller drar kortet med 1gb vram ned det hela?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det fungerar, MEN Du kommer bara få vramen av det kort med minst vram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bgHunter:

Jag har just nu ett Gainward GTX 560 ti Phantom med 2gb vram, och jag undrar ifall jag kan använda det tillsammans med ett annat 560 ti med 1gb.
Är det 2gb effektivt eller drar kortet med 1gb vram ned det hela?

Tacksam för svar!

Det går men det är ganska fippligt att få det att fungera bra (Vad jag har förstått). Sen kommer 2GB kortet begränsas till 1GB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket för svaren!

Permalänk
Medlem

Jag kör så just nu med två 6950's. Det är långtifrån perfekt och skappar en del prolem med framerates i spel. Skulle inte rekommendera det faktiskt

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda som händer är att ditt 2GB kort inte kommer att använda mer än 1GB minne eftersom det andra kortet har 1GB. Som med alla SLI-setuper så är det bra om korten är så lika som möjligt, men det brukar funka bra även om de inte är av samma tillverkare osv, så länge båda är 560Ti i ditt fall och att ingen eller båda är 448core varianten.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Jag kör så just nu med två 6950's. Det är långtifrån perfekt och skappar en del prolem med framerates i spel. Skulle inte rekommendera det faktiskt

AFast det är ju AMD kort. Dom använder inte samma teknik som Nvidia korten och CF är ju känt för att ha fler problem än SLI.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

AFast det är ju AMD kort. Dom använder inte samma teknik som Nvidia korten och CF är ju känt för att ha fler problem än SLI.

Crossfire, är tvärtom känt för att vara mer flexibelt än SLI när det gäller att para ihop grafikkort som inte är alldeles lika.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Crossfire, är tvärtom känt för att vara mer flexibelt än SLI när det gäller att para ihop grafikkort som inte är alldeles lika.

Fo3

Man brukar dock inte köra 7950 och 7970 i CF. Varför skulle man då köpt ett 7970? Men jag förstår hur du menar. Jag ville bara på peka att det trotsallt är två olika tekniker bakom CF och SLI och dom är inte samma sak även om det ger en samma möjlighet (använda två kort).

Visa signatur

Citera för svar!