Fel information vid reklamation

Permalänk
Medlem

Fel information vid reklamation

Den 3:e oktober kontaktade jag butik X angående ett nätagg som lät konstigt. Min reklamation godkändes och jag frågade om jag kunde att få ett annat nätagg då problemet jag hade var vanligt med den modellen. De gick med på att jag skulle byta modell mot att jag betalade mellanskillnaden. De sa att det skulle ta 3-4 dagar till jag skulle få agget. Jag hade sedan innan kollat i deras webshop och såg att de inte hade det på lager och inte leverantören. Jag berättade det för butik X men de sa fortfarande att det skulle ta 3-4 dagar och att de skulle meddela mej om det skulle ta längre tid.

Nu har det gått 12 (8 arbetsdagar) dagar utan att jag fått agget eller meddelande om försening. Skulle förstå att det tog lång tid eftersom de inte hade det på lager men nu sa de att det skulle ta 3-4 dagar. Har jag rätt till någon slags ersättning eller är det bara att bita i det sura äpplet och vänta? Agget är köpt i butik i av en av de större aktörerna så det är inte nån random shady webbutik.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Inte för en sån liten sak som leveranstid, om du ringer deras kundtjänst och frågar var ditt agg är och kanske berättar de här kan det ibland vara så att dom väljer att kompensera dig genom att slänga med nån dvd film eller liknande. Mest för att kunder som rekommenderar just dem är deras bästa marknadsföring, men dom har inga skyldigheter till ersättning.

om du hade betalt extra eller på annat sätt ingått i ett avtal att du skulle få varorna en viss dag och dom är försenade är det en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuezz:

Inte för en sån liten sak som leveranstid, om du ringer deras kundtjänst och frågar var ditt agg är och kanske berättar de här kan det ibland vara så att dom väljer att kompensera dig genom att slänga med nån dvd film eller liknande. Mest för att kunder som rekommenderar just dem är deras bästa marknadsföring, men dom har inga skyldigheter till ersättning.

om du hade betalt extra eller på annat sätt ingått i ett avtal att du skulle få varorna en viss dag och dom är försenade är det en annan sak.

Jag förstår. Såhär i efterhand känns den här tråden lite dum och onödig. Var frustrerad på situationen. Men de ringde mej idag och berättade att leveransen blivit försenad och förhoppningsvis skulle agget komma in på fredag. Så snart är det löst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Jag förstår. Såhär i efterhand känns den här tråden lite dum och onödig. Var frustrerad på situationen. Men de ringde mej idag och berättade att leveransen blivit försenad och förhoppningsvis skulle agget komma in på fredag. Så snart är det löst.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag försår, väldigt lätt att bli frustrerad och försöka hitta något man kan gå på! haha känner igen det själv! Hoppas du får det snart iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuezz:

Ja jag försår, väldigt lätt att bli frustrerad och försöka hitta något man kan gå på! haha känner igen det själv! Hoppas du får det snart iaf!

Update: Gick till butiken idag och pratade med dem eftersom agget inte kom i fredags. Kommer få agget ikväll plus att jag får ett 850W i stället för 750. Bra kundservice! Butiken jag handlade ifrån var alina system i Uppsala. Rekommenderas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D