Watch Dogs försenas till våren 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det var ingen liten flytt det, GTA V all over again!

Undrar om detta innebär att de tar itu med denna katastrof: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130928/watch-dogs-kors-i-...

På Sweclockers lirar vi våra spel på PC. Undantaget är väl exklusiva titlar.

Permalänk
Inaktiv

Känns som att UbiSoft är företaget med de mest intressanta spelen just nu. Väntar gärna på en grym PC-version!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

På Sweclockers lirar vi våra spel på PC. Undantaget är väl exklusiva titlar.

Gör vi? Lirar både på PC, Xbox 360 och PS3

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Väntar gärna, men kommer bli lite besviken om det känns som en alpha release när det släpps

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DAoG:

På Sweclockers lirar vi våra spel på PC. Undantaget är väl exklusiva titlar.

Om det är någon som spelar spel på PC så är det väl jag, jag är den främste hataren av konsolspelande på det sättet att jag hatar den låga FPS:en man får dras med men jag bara tänkte att det förmodligen är därför de gör såhär
Jag antar att de fattade att 30FPS kanske var lite dåligt för en launch-titel och att de bestämde sig för att finslipa spelet lite.

Har helt och hållet vägrat GTA V bland annat och det är helt klart värt det! Ge mig 1080p och 60FPS+!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Klart det blir så här när dom måste utveckla samma spel till 4 konsoler ><

varför inte bara ditsha ps3,xbox 360 eller ännu bättre pc only!

(PS inget fanboy äger en ps3, tänk er dock vad bra alla spelen skulle vara om utvecklarna lade all tid och fokus på spelet och optimeringar till en och samma plattform. PC)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Tänk positivt, hellre vänta 3-6 månader och få "buggfritt" eller få det idag och tröttna för att det är så buggigt.

Som ägare av Total War Rome 2 instämmer jag till 100%

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Tycker som många andra att det är bra att skjuter upp spelet något än att släppa spelet halv färdigt. Har erfaret allt för många spel som knappt känns att de är i alpha/beta testning.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av 11k:

Lite synd, jag såg verkligen fram emot spelet, men men mycket bättre än ett buggigt spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror de flesta glömmer att det nästintill aldrig är utvecklarna som sätter release-datum, utan marknadsteamet (eller liknande). Kolla bara på CoD, andra fredagen i November varje år (eller något sådant). Dock så skulle man kunna ge nästa CoD 5 år men det skulle fortfarande vara mediokert...

Permalänk
Medlem

Om uttalandet stämmer, att de vill finpolera spelet och lansera det senare istället för att släppa det för tidigt och dåligt optimerat á la BF3, så tycker jag att det är ett mycket bra drag.
Det är ingen idé att gråta, kommer ju släppas en uppsjö av spel man kan lira tills dess.

Bra gjort Ubisoft.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Vänta till skylake med lanseringen så det finns riggar som kan driva skiten?! x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Bra gjort av utvecklarna, men självklart även lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

Som många säger: trist, men ändå bra. Väntar gärna på ett finputsat spel. Tycker att det är gött av Ubisoft att faktiskt våga ta sig lite mer tid. Inte alla som gör det idag Och fyfan vilka sköna titlar Ubisoft har och har haft på senare tid. Blacklist, AC4, Rocksmith 2014, Watch Dogs, South Park och the Division (bl a). Ubi ligger högt på min lista när det kommer till spel

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Då är det ju ingen stress att köpa ps4

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Nåja.. Hellre att det finpolerar och optimerar än att de lanserar ett bugg fyllt spel.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur mycket Microsoft betalade till Ubisoft för att delaya det :).

Vi alla känner Microsoft, och vi vet att de gör allt för pengar. Flera av mina polare är mest hypade över next-gen Watch Dogs. Och just nu är det ju bara 13 länder som får Xbone innan 2014. Nu lär många inte köpa en PS4:a eftersom de hellre väntar med o köpa next-gen tills Watch Dogs släpps, och då lär de ju kunna välja mellan Xbone o PS4.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

Nej! Hade verkligen sett fram emot det här. Men som sagt, bättre att de gör klart spelet än att det släpps halvfärdigt.

Dock kan man väl tycka att de borde kommit på att den måste skjutas fram lite tidigare? Att den bara måste flyttas fram sex månader kommer fram lite drygt en månad innan release?:p

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Har helt och hållet vägrat GTA V bland annat och det är helt klart värt det! Ge mig 1080p och 60FPS+!

Hur vet du det om du varken spelat spelet till konsol eller PC och kan jämföra. PC versionen kanske blir lika kass som GTA IV blev. Btw så fungerar konsolversionen fint fint, i SP iaf:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Det är ju också jäkligt lustigt att man en månad innan ett spel ska släppas, kommer på att man behöver 4-5 månader till på sig.

Kan mycket väl hända om man har programmerat motorn på ett specifikt sätt med ett X optimerings mål - men sedan visar det sig att den metodik/approach man använt inte går att få till den nivå man vill ha - och därmed kräver mer extensiv omskrivning. Sådant tar tid.

Samma med en del buggar eller andra problem; man har sökt efter vad man trott var en enklare lösning - men som aldrig dykt up.

Kan ju ochså påverkas av att de inte vill släppa för nära AC, så att Ubisoft har 'AAA' titlar lite mer utspritt.

Permalänk
Avstängd

Är det typ som GTA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

Är det typ som GTA?

GTA+ Deus Ex+ Assassins Creed = Watch Dogs

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Bra!

Nu kanske vi får se högupplösta texturer och avancerade grafikinställningar när det väl kommer till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Skyrim. <3
Det släpptes minst 1 år för tidigt... Inte ens med de första patchningarna så lyckades som fixa det. Back-och-fram-flygande drakar ftw.

Det där är typiskt bethesda. de har mig veterligen inte haft en enda smidig release på väldigt många år.

Lite trist med försening dock, watch dogs var det enda som intresserade mig på ps4 även om jag antagligen hade köpt det till PC.
Tycker att launchtitlarna för konsolerna är väldigt tama, bara massa shooters och sport spel.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Nu blev ju tidsplaneringen för min höst helt fel!!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av Zimbaa:

Tänk positivt, hellre vänta 3-6 månader och få "buggfritt" eller få det idag och tröttna för att det är så buggigt.

Tänk om det släpps med massa buggar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vänta till skylake med lanseringen så det finns riggar som kan driva skiten?! x)

Det finns det ju redan nu så att säga. Äldre titlar som Witcher 2 och Metro 2033 kan dock bli mer tungdrivna med för mycket ögongodis på.

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Gör mig inget, bara bra om de putsar lite på spelen istället för att släppa havlfungerande spel *host*bethesda*host*.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Bokade spelet i förra veckan för att spela det innan GTA V släpps! :/

Men men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

De kanske kom på att 30FPS inte är så kul endå?...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200