Permalänk
Medlem

Lutar nog åt ett Fractal Design Define R4

Eller är det ingen bra ide?

Kyler det inge bra då det är ljuddämpat o.s.v?

Och att luckan öppnas åt fel håll?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ett Corsair 350D... ett mATX chassi... annars ett 750D, men det är nog lite över budget.

De är snygga och bra kvalité. Tycker att just define serien är lite plastig... :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Rekommenderar ett Corsair 350D... ett mATX chassi... annars ett 750D, men det är nog lite över budget.

De är snygga och bra kvalité. Tycker att just define serien är lite plastig... :S

Jag har ATX kort

Och vad ska jag med ett fulltower till?

Permalänk
Medlem

Jag har tre FD-chassi och det enda som jag tycker är någorlunda i kvalitetskänslan är mitt Node 605 och då har ändå bägge magneterna till luckan lossnat så de måste jag limma tillbaka. Både Arc och Core lider av att det är lite tunna sidor och en del skarpa kanter. Skruvarna känns råa och passningen är inte hundraprocentig. Nu får man ju vad man betalar för och FDs chassi är relativt billiga. Ganska prisvärda, men känslan är som sagt var inte på topp.

Sambon har ett Corsair Obsidian 550D-chassi och även om jag inte byggt i det så är känslan en helt annan. Tyngre och stadigare delar och överlag högre finish.
Har beställ ett Obsidian 750D till mig själv som jag hoppas håller likvärdig klass, och då kasseras mitt Arc-chassi som får stå brevid mitt Core 3000 i väntan på försäljning eller eventuellt bygge.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk

Fractal design xl r2! Jag kör detta chassit, kan rekommendera det starkt! Mycket bra kabeldragning mycket utrymmer också

Visa signatur

GPU: Asus GTX 780 3gb

Permalänk
Medlem

Men vad svårt det blev nu då.

Har ingen aning nu vilket jag ska välja :/

Fick in många förslag

Permalänk
Medlem

leta fram chassin som du tycker passar dig design mässigt, så kan folk få ge +- på lådorna?
och kolla SweC video recension på varje låda som tilltalar dig

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tycker att Corsair Graphite 230T Orange verkar vara en ny "Bang for the Buck" mästare.

https://www.inet.se/produkt/6911716/corsair-graphite-230t-ora...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

corsair eller lian li är mina rekomendationer.
visst fractal är svenskt men jag tycker inte de är så bra personligen. (alldeles för mainstream)
men skulle säga att bitfenix är riktigt skräp, mitt survivor faller i bitar...
om jag fixar nytt så blir det corsair

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

R4 Har ju fått kanon resultat i labbet. Men ända är ju att jag har Chassit på höger sida och luckan går upp mot vänster

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du datorn på höger sida så är det kanske detta chassi du skall titta på? 699:- är ett hyffsat pris tycker jag.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/nan...

Recension på SweC,
http://www.sweclockers.com/recension/16618-nanoxia-deep-silen...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Har du datorn på höger sida så är det kanske detta chassi du skall titta på? 699:- är ett hyffsat pris tycker jag.
http://www.netonnet.se/ItemExtraImages/dator/komponenter/chas...

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/nan...

Recension på SweC,
http://www.sweclockers.com/recension/16618-nanoxia-deep-silen...

Allt är bra utom Kabeldragningen får inte plats så mycket på baksidan

Eller funkar det ändå?

Permalänk
Medlem

Cooler Master Cosmos II verkar nice länk till prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Cooler Master Cosmos II verkar nice länk till prisjakt

Jag har en Budget på ca 1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Jag har en Budget på ca 1000kr

Ehm jaha, läste första posten, du skrev stort och luftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Allt är bra utom Kabeldragningen får inte plats så mycket på baksidan

Eller funkar det ändå?

Beror på vad du väljer att dra där bakom, eller hur?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Beror på vad du väljer att dra där bakom, eller hur?

Alla kablar man kan så dom inte ligger i chassit synliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Alla kablar man kan så dom inte ligger i chassit synliga

Inget man ser när sidan är på..

Såhär har jag gjort i mitt Define XL R2 inget som stör luftflödet direkt, du ser samtidigt att det är rätt luftigt, grafikkortet är ca. 27cm långt om jag inte misstar mig..

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Inget man ser när sidan är på..

Såhär har jag gjort i mitt Define XL R2 inget som stör luftflödet direkt, du ser samtidigt att det är rätt luftigt, grafikkortet är ca. 27cm långt om jag inte misstar mig..

http://img593.imageshack.us/img593/3659/4c2p.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Men ditt har ju mer space bakom plåten till kablarna var ju snålt tilltaget på Nanoxia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Men ditt har ju mer space bakom plåten till kablarna var ju snålt tilltaget på Nanoxia

Tror inte det är ett problem, du såg på recensionen hur sjukt mycket kablar det var & det gick ändå verkar det som?

Men ett modulärt agg kan vara en fördel kanske!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Tror inte det är ett problem, du såg på recensionen hur sjukt mycket kablar det var & det gick ändå verkar det som?

Men ett modulärt agg kan vara en fördel kanske!

Jo