Nvidia tillkännager Geforce GTX 780 Ti

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst hela tråden(vem har tid när det finns annat), men rent spontant så tycker jag många har missat det som är den ännu större nyheten, G-Sync. Anandtech som var på liveeventet sa att det var som magi.

Google G-Sync Anandtech så förstår ni principen(själv är jag mest skeptiskt till idén på två punkter, priset och den propitära delen, men båda kan lösas på längre sikt).
Dessutom märkligt att SweC inte tog upp saken i nyheten eller i en separat nyhet. Kanske sparar de den till måndag?

Permalänk
Medlem

Värkar som 780TI kommer sparka ner Titan från att vara kung och att Titan kommer kosta runt 6000:- Kr när AMD kommer med sina kort. Ska bli så intresant och se

Permalänk
Medlem

http://www.geforce.com/whats-new/articles/introducing-nvidias...

Håll musen över bilden.

Klicka på länkjäkeln.

...

Kan det endast röra sig om ett extra kluster (gentemot 780) och uppskruvade frekvenser?

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Kan det röra sig om ett extra kluster (gentemot 780) och uppskruvade frekvenser?

Troligtvis gör det det. Nu kommer alla med Titan att fälla en tår eftersom de inte längre kommer ha det bästa grafikkortet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Master of Overkill

Snabbaste så vette fan vad om har i sikte

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag har inte läst hela tråden(vem har tid när det finns annat), men rent spontant så tycker jag många har missat det som är den ännu större nyheten, G-Sync. Anandtech som var på liveeventet sa att det var som magi.

Google G-Sync Anandtech så förstår ni principen(själv är jag mest skeptiskt till idén på två punkter, priset och den propitära delen, men båda kan lösas på längre sikt).
Dessutom märkligt att SweC inte tog upp saken i nyheten eller i en separat nyhet. Kanske sparar de den till måndag?

Ja, SweC är märkligt selektiv med vilka nyheter man tar upp ibland.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

http://i.imgur.com/Z8u5kNN.png

Snabbaste så vette fan vad om har i sikte

Dom är luriga!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

NVIDIA dropped an absolute BOMB on us with G-Sync

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

"NVIDIA´s newest and fastest graphics card ever" är den snabbare än GTX690? Annars ska de väl skriva GPU?

På presskonferensen säger de "best" och på hemsidan "fastest". Känns mysko här men, det är väl fullt möjligt pressa ur 20% mera ur 780?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Nvidia har gjort det igen (G-sync).
Det är alltid Nvidia som kommer med nya innovativa saker.
Jag stödjer gärna ett sånt företag.

Permalänk
Medlem

Tycker det mer luktar ett stympat 3Gb titan utan computeegenskaperna, som 680 och 780, lagom för att landa mitt i smeten och ge AMD 290X en smäll på käften utan att störa titan då det kortet har sin egen kundkrets som behöver 3Gb vram+.
Pris runt 6 loppor som 290X ryktas få så man inte behöver prisjustera780 för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

själv tycker jag det är ganska osmakligt med bjudresor

Skrivet av Ratatosk:

Ja hur mycket kan vi lita på reportrar som bjudits flott av en företagare för att sen skriva om företaget?
Tvivlar på att de vore lika välkomna nästa år om deras artiklar inte är sockrade.

Jag tyckert det verkar solklart att vi kan lita på våra kära reportrar! Komiskt att han säger att AMD har betalat han mer!
http://youtu.be/7htgmE49QRA?t=16m5s

Citerar linus!
AMD took me to Hawaii and Nvidia took me to Montreal. Witch is great! But it's not Hawaii

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Linus och Carmac säger på panelen i videon nedan att de tror att AMD och andra aktörer kommer licensiera G-Sync från Nvidia inom en 5 års period. Så revolutionerande är det. De tror också att vi ser det i allt som har en skärm inom den perioden. Allt ifrån Smartphones, tablets till vanliga TV apparater. För developers betyder G-Sync att de inte längre är slav till 60FPS gränsen. Det gör optimering av spel oerhört mycket enklare samt ser till att de inte behöver klippa bort content från vissa scener för att de skall klara en viss gräns. Det är OK om det går under 60 ibland. För portabla enheter är det lika revolutionerande då de svagare GPUerna i tablets, smartphones etc inte är ett lika stort hinder längre med en G-Syncad skärm. För TV så kan man få ut fördelarna av G-Sync för konsoler, steambox eller mediedatorer.

Paneldebatten borde ses. Den är jäkligt intressant.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Troligtvis gör det det. Nu kommer alla med Titan att fälla en tår eftersom de inte längre kommer ha det bästa grafikkortet.

Det är exakt vad de kommer att ha. GTX Titan kommer antagligen fortfarande prestera bättre än GTX 780TI.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Nvidia har gjort det igen (G-sync).
Det är alltid Nvidia som kommer med nya innovativa saker.
Jag stödjer gärna ett sånt företag.

Samtidigt som AMD bara var de första DX10 och DX11 korten. Var bara de första som gick över till PCI-E standarden. Bara var de första att använda GDDR4, GDDR5 och som samtidigt ser till att marknaden inte stagnerat fullt ut. De har även lanserat saker som Mantle och TrueAudio. Japp.. Det är bara Nvidia som kommer med nya innovativa saker för GTX 770 var ett helt nytt kort.

Skrivet av Alucius:

Linus och Carmac säger på panelen i videon nedan att de tror att AMD och andra aktörer kommer licensiera G-Sync från Nvidia inom en 5 års period. Så revolutionerande är det. De tror också att vi ser det i allt som har en skärm inom den perioden. Allt ifrån Smartphones, tablets till vanliga TV apparater. För developers betyder G-Sync att de inte längre är slav till 60FPS gränsen. Det gör optimering av spel oerhört mycket enklare samt ser till att de inte behöver klippa bort content från vissa scener för att de skall klara en viss gräns. Det är OK om det går under 60 ibland. För portabla enheter är det lika revolutionerande då de svagare GPUerna i tablets, smartphones etc inte är ett lika stort hinder längre med en G-Syncad skärm. För TV så kan man få ut fördelarna av G-Sync för konsoler, steambox eller mediedatorer.

Paneldebatten borde ses. Den är jäkligt intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=MH2hjhcfWic

Optimeringar mot datorn kommer det inte att förenkla så länge som man måste koda mot DirectX. Däremot kan det ge en lite stabilare spelupplevelse (iaf rent teoretiskt).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Jag tyckert det verkar solklart att vi kan lita på våra kära reportrar! Komiskt att han säger att AMD har betalat han mer!
http://youtu.be/7htgmE49QRA?t=16m5s

Citerar linus!
AMD took me to Hawaii and Nvidia took me to Montreal. Witch is great! But it's not Hawaii

oavsett märke så tar jag inget på allvar från en journalist som blivit bjuden på event under den första månaden efter eventen om allt hen skriver om ämnet. Oavsett om det är hårdvara eller spel. Försöker luska ut fakta utan att ta hänsyn till deras egna upplevelse och som det ser ut nu så skriver journalisterna mest om utifrån deras egna upplevelseperspektiv än om fakta och analys av vad det kan innebära.

Om en månad eller så så kan vi se fram emot mer nyanserade artiklar om G-sync och vad det kan innebära

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är exakt vad de kommer att ha. GTX Titan kommer antagligen fortfarande prestera bättre än GTX 780TI.

NVIDIA har redan sagt att 780 Ti är det bästa och snabbaste grafikkortet de gjort. Kan detta betyda att det har 2 GPUn men då borde de väl döpt det till 790?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Linus och Carmac säger på panelen i videon nedan att de tror att AMD och andra aktörer kommer licensiera G-Sync från Nvidia inom en 5 års period. Så revolutionerande är det. De tror också att vi ser det i allt som har en skärm inom den perioden. Allt ifrån Smartphones, tablets till vanliga TV apparater. För developers betyder G-Sync att de inte längre är slav till 60FPS gränsen. Det gör optimering av spel oerhört mycket enklare samt ser till att de inte behöver klippa bort content från vissa scener för att de skall klara en viss gräns. Det är OK om det går under 60 ibland. För portabla enheter är det lika revolutionerande då de svagare GPUerna i tablets, smartphones etc inte är ett lika stort hinder längre med en G-Syncad skärm. För TV så kan man få ut fördelarna av G-Sync för konsoler, steambox eller mediedatorer.

Paneldebatten borde ses. Den är jäkligt intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=MH2hjhcfWic

jag hoppas verkligen det,
det vore synd om något som sägs vara så bra stryps av protektionistisk girighet hos Nvidia. Vill de verkligen tjäna pengar så är det mer inkomstbringande genom att licensiera ut teknologin till ett bra pris och inte att försöka tvinga folk att köpa deras grafikkort, vilket är en mycket mycket mindre marknad.

1-5$ per enhet blir mycket pengar om alla vill ha teknologin

Permalänk
Medlem

Så nVidia kontrar Mantle med Gsync, Mantle levererar 2-9gånger så mycket FPS medans Gsync syncar skärmen och graffet så det inte ska lagga(men det kommer att lagga för en erfaren spelare), är man inbiten FPS spelare och kör 120-144hz så kommer inte Gsync vara något bra alls, kommer säkert funka för 60hz perfekt men det är för laggigt för en bättre spelare imo.

Kör häldre Battlefield 4 med 120hz/fps konstant med Ultra än 60hz/fps med gsync konstant.

Men finns ju en hel del(noobs) som sitter på 60hz skärmar redan nu och laggar sig fram utan att ens märka det så är väl en rätt bra marknad där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

NVIDIA har redan sagt att 780 Ti är det bästa och snabbaste grafikkortet de gjort. Kan detta betyda att det har 2 GPUn men då borde de väl döpt det till 790?

Jaså? Var då? Presterar det bättre än GTX Titan så kommer det också kosta mer. Dessutom skulle man använt två GTX Titan GPU på ett kort så hade priset varit astronomiskt. Finns en orsak varför priset är som det är. GTX Titan (och GTX 780, 780TI) är en dyr krets att tillverka.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedo:

Så nVidia kontrar Mantle med Gsync, Mantle levererar 2-9gånger så mycket FPS medans Gsync syncar skärmen och graffet så det inte ska lagga(men det kommer att lagga för en erfaren spelare), är man inbiten FPS spelare och kör 120-144hz så kommer inte Gsync vara något bra alls, kommer säkert funka för 60hz perfekt men det är för laggigt för en bättre spelare imo.

Kör häldre Battlefield 4 med 120hz/fps konstant med Ultra än 60hz/fps med gsync konstant.

Men finns ju en hel del(noobs) som sitter på 60hz skärmar redan nu och laggar sig fram utan att ens märka det så är väl en rätt bra marknad där.

hellre noob som har en bra upplevelse än en dryg leet som lägger ut för mycket pengar på hårdvara för marginella förbättringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

hellre noob som har en bra upplevelse än en dryg leet som lägger ut för mycket pengar på hårdvara för marginella förbättringar

Grejjen är ju att 30-60fps stabilt inte ger en bra upplevelse i spel, kanske om man aldrig använt sig av en 120hz-144hz(eller CRT) skärm och en fast FPS på exakt HZ genom hela spelandet.

Sedan kostar det ju mindre att köpa en 120hz-144hz skärm med Mantle än nVidias grejjer(troligen eftersom vi redan äger skärmarna).

Men jag fattar vart nVidia vill ta Gsync, dom vill lura Casuals att det faktiskt inte laggar och detta går hem eftersom dom är o-erfarna inom gaming och datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

hellre noob som har en bra upplevelse än en dryg leet som lägger ut för mycket pengar på hårdvara för marginella förbättringar

Menar du att 120Hz bara är en marginell förbättring? Vet inte om du trollar men jag kan intyga dig att det är en stor skillnad.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Om en månad eller så så kan vi se fram emot mer nyanserade artiklar om G-sync och vad det kan innebära

Vad är det som är svårt att förstå redan nu? Stäng av v-sync och spela ett spel med mjukaste framerate det kan erbjuda i varje rendrerade frame men se tearing på skärmen. Gör samma med G-sync men utan tearing.

Dessutom kommer G-Sync med ett inbyggt system för lightboost/strobe, vilket gör att man kan få paneler att erbjuda en bild med så lite blur som möjligt, vilket är toppen med 120/144Hz-skärmar.
http://www.blurbusters.com/confirmed-nvidia-g-sync-includes-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Menar du att 120Hz bara är en marginell förbättring? Vet inte om du trollar men jag kan intyga dig att det är en stor skillnad.

Casuals inom datorer och gaming har denna uppfattning och har alltid haft, finns för många trådar 2009 då den första 120hz TFTn kom ut där alla skrek att 60hz var lika bra som 120hz, ca 95% av SweC.

Ser att folk fortfarande inte lärt sig, komiskt
Det har ju faktiskt gått 4år nu och man tror att folk ska ha tagit klivet in i framtiden för gaming men ack så fel man kan ha.
Skulle jag spela på en 60HZ skärm (spelar ingen roll vilken det är) så får jag ont i huvet efter någon timma och blir förbannad på all delay det medför i spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gedo:

Casuals inom datorer och gaming har denna uppfattning och har alltid haft, finns för många trådar 2009 då den första 120hz TFTn kom ut där alla skrek att 60hz var lika bra som 120hz, ca 95% av SweC.

Ser att folk fortfarande inte lärt sig, komiskt
Det har ju faktiskt gått 4år nu och man tror ju att folk ska ha tagit klivet in i framtiden för gaming men ack så fel man kan ha.
Skulle jag spela på en 60HZ skärm (spelar ingen roll vilken det är) så får jag ont i huvet efter någon timma och blir förbannad på all delay det medför i spelet.

Har upptäckt att majoriteten av de som resonerar som killen ovan aldrig suttit framför en 120Hz skärm. Visst, vissa kanske inte märker en enorm skillnad men ingen skulle påstå att 120Hz inte gör någon skillnad alls.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jaså? Var då? Presterar det bättre än GTX Titan så kommer det också kosta mer. Dessutom skulle man använt två GTX Titan GPU på ett kort så hade priset varit astronomiskt. Finns en orsak varför priset är som det är. GTX Titan (och GTX 780, 780TI) är en dyr krets att tillverka.

De sa väl på eventet att 780 Ti är världens bästa grafikkort. Och på deras hemsida står det "NVIDIA's Newest and Fastest Graphics Card Ever".

[QUOTE="tvelander;13992643"]

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

folk reagerar mer på mitt inlägg som var en reaktion på ett inlägg där en person talar ner till och förolämpar andra än på andra inlägget

trevligt...

"kulturen" i PC-spelvärlden är (ibland) skit och består av omogna idioter med mer pengar än vett och etikett och det märks här i forumet ibland.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

De sa väl på eventet att 780 Ti är världens bästa grafikkort. Och på deras hemsida står det "NVIDIA's Newest and Fastest Graphics Card Ever".

http://i.imgur.com/Z8u5kNN.png

Intressant. Väljer själv att vänta på tester från tex. Sweclockers eller Anandtech innan jag uttalar mig om det. Skulle GTX 780TI prestera bättre än GTX Titan så kommer kortet kosta mer än Titan och Nvidia skjuter sig själv i foten i sin jakt på att ha "prestandatronen".

Skrivet av dammskog:

folk reagerar mer på mitt inlägg som var en reaktion på ett inlägg där en person talar ner till och förolämpar andra än på andra inlägget

trevligt...

"kulturen" i PC-spelvärlden är (ibland) skit och består av omogna idioter med mer pengar än vett och etikett och det märks här i forumet ibland.

För din kommentar är ju verkligen en ljuspunkt i mörkret.. -.-

Just nu beter du dig precis som de du klankar ner på.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Intressant. Väljer själv att vänta på tester från tex. Sweclockers eller Anandtech innan jag uttalar mig om det. Skulle GTX 780TI prestera bättre än GTX Titan så kommer kortet kosta mer än Titan och Nvidia skjuter sig själv i foten i sin jakt på att ha "prestandatronen".

Eller så kan Titan fasas ut från marknaden och GTX 780 TI blir det "nya" Titan till en lägre prislapp än dagens Titan pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Eller så kan Titan fasas ut från marknaden och GTX 780 TI blir det "nya" Titan till en lägre prislapp än dagens Titan pris.

Finns absolut INGENTING som säger att GTX 780TI kommer att kosta mindre än GTX Titan om de presterar bättre. Eller menar du att Nvidia kan trolla med knäna? Om GTX 780TI presterar som GTX Titan så kommer det att landa på samma pris eftersom det i grund och botten är samma krets med ett ev. kluster inaktiverat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds