Nvidia tillkännager Geforce GTX 780 Ti

Permalänk

Hoppats ALLA 2880 CUDA-kärnor är aktiverade... Då blir det förmodligen ett köp.

(Titan har 2 688 CUDA-kärnor aktiverade )

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Hi 780ti, I just met you
and this is crazy
but here's my money
SLI me maybe

Vet inte varför, men jag bara måste ha ett sånt här kort.... bara för att
Även då jag vet att det är urbota dumt.

Ja jag måste hålla med om att det är URBOTA DUMT;)
Vänta ett par veckor istället och köp ett 780 till och kör SLI.

Personligen orkar jag inte med denna konstanta grafikkorts tävling just nu, så jag väntar.......väntar...suck!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Klart det gör. Ska du köra 3 skärmar högupplöst eller 4k tuggar det i sig mer än 3gb vram.

Men det är få som tillhör den gruppen och jag tror även du kör med bara en skärm enligt signaturen.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem

Köper 780, 780ti eller Titan om/när priserna gått ned till rimlig nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Hoppats ALLA 2880 CUDA-kärnor är aktiverade... Då blir det förmodligen ett köp.

(Titan har 2 688 CUDA-kärnor aktiverade )

Det där är ju bara önsketänkande, hade dom gjort så så hade dom döpt kortet till titan ti..
Skulle dock tro att det har fler än vanliga 780.
Spännande blev det nu iaf 290 o 290x har inte ens släppts o så kmr den här nyheten. Kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Men det är få som tillhör den gruppen och jag tror även du kör med bara en skärm enligt signaturen.

Rätt många här på sweclockers. Tror säkert 1 av 10-20st har 3 skärmar. 10 000 användare. 500-1000st så det finns marknad för dessa kort.
Sjukt många som köpte Titan även fast dom bara hade en skärm. Varför dom gjorde det är för mig en gåta.
Yes det stämmer men ska absolut skaffa 2st till.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Lite gäsp över detta. Endast priset som är riktigt intressant. Däremot verkar Anand rejält imponerad av G-Sync: http://www.anandtech.com/show/7436/nvidias-gsync-attempting-to-revolutionize-gaming-via-smoothness

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Men det är få som tillhör den gruppen och jag tror även du kör med bara en skärm enligt signaturen.

Vad spelar det för roll vad han för upplösning? Han påpekade bara att det finns scenarior där mer än 3GB är önskvärt.

Tror att det kommer röra sig om ett överklockat gtx 780 med eventuellt fler CUDA-kärnor aktiverade. De kan ju inte öka vramet till 6GB då det skulle bli för nära Titan. Blir nog ett sånt här eller 290x. Kommer bli svalare och tystare än mina 480 oavsett

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Det där är ju bara önsketänkande, hade dom gjort så så hade dom döpt kortet till titan ti..
Skulle dock tro att det har fler än vanliga 780.
Spännande blev det nu iaf 290 o 290x har inte ens släppts o så kmr den här nyheten. Kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig

Skulle vara trevligt om nvidia vred upp klockfrekvenserna något också så ser det bättre ut i alla diagram och staplar sen!
Tycker många Nvidia referens kort har onödigt låga frekvenser. Titan börjar på 837mhz tex. Visst dom har GPU boost men ändå.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

trodde på fullaste allvar att dom skulle släppa GTX 790, men ack så fel jag hade där

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning ang om detta stämmer osv ,Men Nvidia 780Ti måste man ha en ny Dataskärm för att kunna använda det där kortet? som vissa säger?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Vad spelar det för roll vad han för upplösning? Han påpekade bara att det finns scenarior där mer än 3GB är önskvärt.

Tror att det kommer röra sig om ett överklockat gtx 780 och/eller fler CUDA-kärnor aktiverade. De kan ju inte öka vramet till 6GB då det skulle bli för nära Titan. Blir nog ett sånt här eller 290x. Kommer bli svalare och tystare än mina 480 oavsett

Tror att 290x också kommer gå rätt varmt med hög tdp precis som dina 480. Några av dom här ryktes testerna visar det i alla fall. Men vi får se!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Kortet kommer aldrig få 6gb vram. Det är Titan exklusiv. 3-4gb max.

Det baserar du på????

Permalänk

[QUOTE=Tobbbe__;
Sjukt många som köpte Titan även fast dom bara hade en skärm. Varför dom gjorde det är för mig en gåta.
.[/QUOTE]

Det förstår jag folk vill ju typ maxa dom nya spelen, alla kör inte 1080p. 27 tum och 2560 x 1440 upplösning behöver nog rätt bra kraft på grafikkotet, om man vill uppnå 60 fps

Själv är inne på köpa denna då 4k är aldelles för dyrt just nu:http://www.inet.se/produkt/2303603/samsung-27-s27a850d-pls-le...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikGbg:

Lite gäsp över detta. Endast priset som är riktigt intressant. Däremot verkar Anand rejält imponerad av G-Sync: http://www.anandtech.com/show/7436/nvidias-gsync-attempting-to-revolutionize-gaming-via-smoothness

Läste den artikeln. Verkar som nvidia funnit ett sätt att göra FPS under 60 spelbara med flyt ändå.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Det förstår jag folk vill ju typ maxa dom nya spelen, alla kör inte 1080p, 27 tum och 2560 x 1440 upplösning behöver nog rätt bra kraft på grafikkotet, om man vill uppnå 60 fps

Det är iof sant! 780 fanns ju inte då så. Men idag finns ju 780

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Jag har ingen aning ang om detta stämmer osv ,Men Nvidia 780Ti måste man ha en ny Dataskärm för att kunna använda det där kortet? som vissa säger?.

Nä, man behöver en skärm som stödjer det nya G-sync för att kunna använda just G-sync. Kortet kommer att fungera oavsett vilken skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Jag har ingen aning ang om detta stämmer osv ,Men Nvidia 780Ti måste man ha en ny Dataskärm för att kunna använda det där kortet? som vissa säger?.

Nej, det är bara om man vill använda G-sync. Det kommer släppas vid ett senare tillfälle och ser faktiskt riktigt intressant ut!
http://www.anandtech.com/show/7436/nvidias-gsync-attempting-t...

Skrivet av Tobbbe__:

Tror att 290x också kommer gå rätt varmt med hög tdp precis som dina 480. Några av dom här ryktes testerna visar det i alla fall. Men vi får se!

Vi får se men blir svårt att slå två svettandes 480 med ett single kort på den fronten

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hade nog hellre sett ett 770 Ti, men det kommer väl senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Nej, det är bara om man vill använda G-sync. Det kommer släppas vid ett senare tillfälle och ser faktiskt riktigt intressant ut!
http://www.anandtech.com/show/7436/nvidias-gsync-attempting-t...

Vi får se men blir svårt att slå två svettandes 480 med ett single kort på den fronten

Så du menar att det skulle vara som ett Altenativ till bättre prestanda eller hur man ska förklara med G-Sync, men att det inte är nått krav men att kunna använda kortet som ett Vanligt Grafikkort tex Asus GTX780DC2OC. mfl.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Yes det är ett prestanda monster. Synd att kortet verkar dra lika mycket ström som gamla gtx480 bara och går ganska varmt. Men vi får se när det kommer mer tester!

Ja för ström är så jäkla dyrt... oh wait.

och vi har fått rätt mycket mer prestanda än 480 i utbyte, har inget att klaga på.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Hade nog hellre sett ett 770 Ti, men det kommer väl senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror GK104 har problem att komma högre, iaf med samma gamla PCB.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Ja jag måste hålla med om att det är URBOTA DUMT;)
Vänta ett par veckor istället och köp ett 780 till och kör SLI.

Personligen orkar jag inte med denna konstanta grafikkorts tävling just nu, så jag väntar.......väntar...suck!

Haha, ja det är nog mest för att jag irriterat mig lite på all fokus på 290x hit och dit (speciellt då AMD vägrat publicera priset) och därmed blev glad nu när nVidia svarar med ett nytt kort. Det är roligt med psykologi och hur det fungerar...

Nu har jag lugnat ner mig. Nu är jag nykter

Priset på denna nya skönhet då? 6 laxar är min gissning.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Längtar efter kommentarerna och dikussionerna kring:

Ahh shit va de kommer dra ström! ush! nej! få det dra mindre ström!!! ahhhh

mot:

Ahh yes äntligen ett kort där de skiter i förbrukningen och maxar prestanda istället!

+ de som alltid skriver: pfff varför måste de göra strömsnåla kort, vi vill ha mer prestanda istället! xD

får mig alltid att facepalma med en stol mitt i facet

Detta blir bra detta, konkurera såhär så blir framtiden ljus!

Tycker inte strömförbruknigen är aktuell när man bygger en HIGH END gaming dator :). små datorer osv, visst fine de kan jag köpa. men seriöst, sålänge man kan kyla dem och få dem i en ljudnivå man är okej med så är allt bra

Detta är en Nvidia tråd så mognaden brukar vara högre.

Nvidia är duktiga på att överraska så detta lär bli en spännande framtid. Hoppas som vanligt på en jämn och fin kamp mot AMD med mycket priskrig

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Jodu. Amd's radeon referens kort ser ut som något man hittar på barnenshus.

Min första tanke också, haha. Lite inspirerat av 690 med belysning, samt snyggt Titanskal (kanske alla 7-seriemodeller har, vad vet jag). Vill ha!

Edit: Vad skiljer egentligen Geforce GTX Ti från vanliga GTX?

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Världen: never talk about yourself
Swec: Jag jag jag

Permalänk
Medlem

"the best GPU that's ever been built" kan väl bara tolkas som bättre än titan, dvs fullfjädrad GK110?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är lite besviken på AMDs nya serie grafikkort? En heeeelt ny namn-sättning men grafikkorten är näst intill desamma som 7000-serien. Klart att prissättningen är helt sjukt bra och korten i sig är extremt prisvärda, MEN, jag vill se ny arkitektur för varje ny generation.

Detsamma gäller ju 700-serien från nvidia, ett 770 är ju i princip ett 680. Dock har det 2.0 boost och extremt snabbt minne, så kanske inte lika illa som AMD.

Varför ska de spotta ut halvdana serier en gång om året? Satsa på att verkligen göra en ny serie varannat år istället?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Så du menar att det skulle vara som ett Altenativ till bättre prestanda eller hur man ska förklara med G-Sync, men att det inte är nått krav men att kunna använda kortet som ett Vanligt Grafikkort tex Asus GTX780DC2OC. mfl.?

G-sync kommer inte göra att ditt grafikkort spottar ut flera bilder per sekund. Det kommer synkronisera uppdateringarna mellan bildksärm och grafikkort utan prestandaförlust. Hur bra det kommer att fungera i praktiken återstår att se. Läs på om screen tearing och vertical sync vilket är de mest relevanta begreppen.

Nej precis det finns inget krav på att använda den här funktionen. Kortet kommer fungera till den bildskärmen du använder idag men utan g-sync.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

GTX 780 TI överklockad lär ju prestera som en titan

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

G-sync kommer inte göra att ditt grafikkort spottar ut flera bilder per sekund. Det kommer synkronisera uppdateringarna mellan bildksärm och grafikkort utan prestandaförlust. Hur bra det kommer att fungera i praktiken återstår att se. Läs på om screen tearing och vertical sync vilket är de mest relevanta begreppen.

Nej precis det finns inget krav på att använda den här funktionen. Kortet kommer fungera till den bildskärmen du använder idag men utan g-sync.

Okej tack för info om sånt man egentligen inte vet nått om