Nvidia tillkännager Geforce GTX 780 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vsync är dessutom helt onödigt när man bara kan begränsa sin maximala FPS till 30, 60, 120 eller vad man nu vill. MSI Afterburner kommer med det extraprogrammet MSI On-Screen Display som har en funktion som gör just detta.

Det har alla fördelar med Vsync, och ingen av nackdelarna. Från början ska jag erkänna att jag var lite lockad av Nvidias adaptive Vsync, men efter att ha funnit lösningen ovan så är den helt ointressant.

Fast det där utgår från att den begränsade frameraten alltid nås. Nvidia har ett bra tag haft en framerate cap inbyggd i drivern, även om den inte är tillgänglig från kontrollpanelen. Bara köra Nvidia Inspector och ställa in.

Permalänk
Skrivet av matte70:

Enligt länkad test så är r9 290x 13-16% snabbare än gtx 780 i 2 tester . Kan inte dra några slutsatser att nvidia slår AMD i prisklassen igen av det.

De testerna är gjorda i "quiet mode" där clocksen stryps troligen Pga tempsen (Dynamic clocks). I "UBER-MODE" så verkar kortet vara ca 25% (ta bort det bästa och sämsta värdet) bättre än GTX780. Känns som att stockkylaren är inget smart alternativ utan det är nog värt att vänta på T.ex ASUS DC2 där man troligen kan köra med "UBER-MODE" hela tiden utan att bli döv.
http://videocardz.com/46929/official-amd-radeon-r9-290x-2160p...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Discokungen

Det är ju helt fantastiskt! Nvidia behöver rätt sorts press på sig, höhö.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Oj. Nu var AMD lite fjantigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Överclock och troligen fler cudacores. Så det blir inte som ghz edition.

GeForce GTX 780 which could feature the same specifications as featured on the Quadro K6000 graphic card with 2880 Cuda cores and 12 GB of GDDR5 memory running across a 384-bit interface or it could have one more SMX module enabled resulting in 2496 Cuda cores while keeping keeping the same memory configuration

http://wccftech.com/nvidia-announces-geforce-gtx-780-ti-gk110...

Hur många psykoaktiva substanser måste den där killen ha tagit för att klämma ur sig att 780 Ti möjligen kan ha 12 GB?
Eller menar han bara #CUDA cores med 'specifications'?

Jag drar slutsatsen att källan antingen bör anamma ett hälsosammare leverne, eller bli bättre på engelska så man förstår vad han menar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Hur många psykoaktiva substanser måste den där killen ha tagit för att klämma ur sig att 780 Ti möjligen kan ha 12 GB?
Eller menar han bara #CUDA cores med 'specifications'?

Jag drar slutsatsen att källan antingen bör anamma ett hälsosammare leverne, eller bli bättre på engelska så man förstår vad han menar.

Om de mot all förmodan skulle sälja ett K6000 som Geforce komplett med 12 GB så kommer de slå alla rekord när det kommer till pris. Nvidia har ju redan den kronan med 8800 Ultra, 690 och Titan som är värdens tre dyraste grafikkort för spel. Det finns ännu ingen prislapp på K6000 men olika sidor uppskattar priset till 5000-7000 USD. Det borde bli en prislapp som till och med får Asus Mars och Ares att blekna även för Geforce. Låter inte som en alltför bra idé.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Hur många psykoaktiva substanser måste den där killen ha tagit för att klämma ur sig att 780 Ti möjligen kan ha 12 GB?
Eller menar han bara #CUDA cores med 'specifications'?

Välkommen till internet, här drar vi siffror ur arslet

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Haha shit va kungligt xD lite kul att Nvidia fick sätta ut en vakt för att inte deras gäster skulle in å testa

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är noll intresserad av amds kort och mantle? Mer intresserad av vad Nvidia har att erbjuda med G-Sync. Dock hoppas jag på prisdropp så Nvidia korten blir billigare..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Riktigt kul med att det kokar nästan med grafikkort och tävling mellan företagen

Ska vänta tills BF4 är släppt, och sen att tester på både detta TI kortet och amds kommande är ute.
Sen blir det ett nytt kort för 1080p ultra +60fps, för bäst peng.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Det kortet var ju porr för ögonen hohoho

Ser ju ut som vilket referens 780 som helst, ingen skillnad what so ever förutom 2 små små tillägg i form av: ti ?

Nvidia har väl pratat om Titan´s i form av LE/Ultra så vart passar detta kort in? Visst släpp fler "nya" kort gör det ju fler ju bättre för oss men kan inte hjälpa att tro detta handlar till 80% om att synas i media och försökra kränga sitt namn och kanske 20% om ett kort?

Nvidia är ju ruggigt bra på marknadsföring, ett område där AMD måste bli vassare i min mening.

Ok då "Battlebox" blev ju riktigt urtöntigt i min mening, psykologi a´la årskurs 9 efter att AMD betalat för att kränga sin hårdvara ihop med Battlefield 4 men men annars är dom ruggigt bra på marknadsföring och AMD måste bättre på sin.. Anställa Apple personal kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det är typ 3 fps skillnad mellan 780 och Titan.
Så 780 Ti kommer vara typ 1,5 fps sämre än Titan då?
Så kanske det blir, men jag tycker 780 Ti är ett konstigt och onödigt kort.
Om Nvidia skulle släppa Titan Ti också så skulle allting plötsligt göra mycket mer sense, alla pusselbitar skulle falla på plats så att säga.

så konstigt är det inte, 290x kommmer att klå 780, då fläskar de på med ännu ett vässat 780 med kanske mer minne + lite mer extra allt, som då kommer kosta ännu mer?? nvidia får nog lätta på lädret nu tror jag... men jag väntar med spänning till recensioner innan ja köper antingen ett 290x eller ett 780gtx...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Är det bara jag som är noll intresserad av amds kort och mantle? Mer intresserad av vad Nvidia har att erbjuda med G-Sync. Dock hoppas jag på prisdropp så Nvidia korten blir billigare..

Japp!
Det är bara du.

Permalänk
Medlem

kommer ju att vara ett kort som e helt onödigt säkert lite lite skillnad från Titan ...så helt onödigt priset lär ju vara något för högt med

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Du är rolig du, 290X bättre än Titan?
Drömma går bra det..

Enligt vad jag sett så skall 290X vara snäppet bättre prestandamässigt i några titlar gentemot 780 men betydligt törstigare och varmare.
Därför släpper nu NVIDIA 780 Ti för att visa vem som är herren på täppan inom prisklassan ~5000:-

Här har vi någon som levt under en sten de senaste veckorna. Sedan hur ska ett GTX 780TI hamna kring 5000:- när GTX 780 kostar 5000:- + ?

Herren på täppan verkar AMD vara eftersom de faktiskt lanserar ett effektivare kort.

Skrivet av medbor:

"the best GPU that's ever been built" kan väl bara tolkas som bättre än titan, dvs fullfjädrad GK110?

Nej. Ett fullfjädrat GK110 är ett Quadro-kort.

Skrivet av Zotamedu:

Ja det där G-sync verkar väldigt intressant. Lite tråkigt att det verkar bli låst till Nvidia bara och att det verkar bli rätt dyrt. Vore intressant om det kom något liknande som var oberoende av tillverkare och som var lite billigare så det kunde bli standard. Känns som om många hade haft nytta av den tekniken. Inga fler problem med filmer med udda bildfrekvenser om man kan låsa skärmen till valfri frekvens.

Det är Nvidia vi snackar om här. Släpper de någonsin en teknik som kan användas av andra?

Tänk. PhysX och Cudakärnor.

Skrivet av zzcool:

woooo mitt bygge är räddat nu blir det nytt grafikkort ny processor nytt moderkort

vänta kommer ti över 780?

TI är Nvidias motsvarighet till XT hos AMD eller i detta fall X. 780TI ska efter den regeln prestera bättre men kosta mer än vanliga GTX 780. Dessutom borde du läsa igenom dina kommentarer innan du postar dem.

Skrivet av Jinxswe:

Xbox 360 kör bara dx 9.

Xbox kör inte med DirectX alls och därför kan de koda direkt mot hårdvaran. De använder ist en API som påminner om DirectX men tillåter att man kodar betydligt närmare hårdvaran och kan därför få ut mer prestanda ur hårdvaran.

Skrivet av Casten83:

Titan e ju så sjukt underklockat för vad det klarar , känns som de inte ville vara för snabba med det kortet

Snarare så att Titan inte direkt klockar bra. Du måste modda Biosen för att ens kunna rucka på volten något nämnvärt. Och inte ens då når du upp i klock som liknar GTX 780 trots att de bygger på ungefärligt samma krets. Fråga Tvelander. Han har själv rantat över hur hans Titans inte direkt är några överklocks monster.

Skrivet av RaZman:

Så lite behövde Nvidia göra för att slå AMD i prisklassen.. igen. Tycker dock inte att gapet mellan GTX 780 och Titan var tillräckligt stort för att motivera en ny modell.

Så du sitter med prestandagrafer då eller? Finns flera grafer av mindre kända sidor som påpekar att AMD 290X är närmare Titan än GTX 780. Och GTX 780TI i sin tur kommer antagligen inte upp i samma prestanda som Titan. Då borde ju 290X slå GTX 780TI och ditt påstående stämmer inte. Detta förutsätter att graferna stämmer (vilket det inte finns några som helst belägg för att de gör).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av palusa:

Är det bara jag som är noll intresserad av amds kort och mantle? Mer intresserad av vad Nvidia har att erbjuda med G-Sync. Dock hoppas jag på prisdropp så Nvidia korten blir billigare..

Nej, det är du inte. Jag tycker precis likadant. G-sync verkar betyda mycket för spelupplevelsen och jag tror det kommer bli stort.

Sen är det förstås bra att AMD erbjuder konkurrens så att Nvidias priser hålls nere. Det vore trevligt om 780 kommer ner mot 4000 kr efter prisjusteringen.

Permalänk
Medlem

Ge mig bara maxwell ! Blir så sjukt otålig =(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Ge mig bara maxwell ! Blir så sjukt otålig =(

När kan man gissa att den kommer? Till sommaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

När kan man gissa att den kommer? Till sommaren?

Jag skulle gissa på juni/juli. Men ingen aning förhoppningsvis i maj =(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matte70:

Vad pratar du om, vi har varken priser eller riktiga prestandatester på AMDs nya kort. Hur kan du då dra sådana slutsatser?

Se vilken bild han har så får du svaret på din fråga.

Svaret är ganska enkelt.. Han gissar eftersom han verkar vara ganska bias om jag säger så.

Skrivet av Zotamedu:

Om de mot all förmodan skulle sälja ett K6000 som Geforce komplett med 12 GB så kommer de slå alla rekord när det kommer till pris. Nvidia har ju redan den kronan med 8800 Ultra, 690 och Titan som är värdens tre dyraste grafikkort för spel. Det finns ännu ingen prislapp på K6000 men olika sidor uppskattar priset till 5000-7000 USD. Det borde bli en prislapp som till och med får Asus Mars och Ares att blekna även för Geforce. Låter inte som en alltför bra idé.

Håller helt med. 8800Ultra fick en att undra vad tusan Nvidia höll på med. K6000 är ju inte till för konsumenter som majoriteten på sweclockers består av. Om de nu skulle släppa ett omdöpt K6000 så skulle priset bli därefter också och de skulle sälja max ett kort (om ens det). Mycket tyder på att GTX 780TI blir en något strypt kort av Titan precis som GTX 780 var och blir därför billigare.

Skrivet av palusa:

Är det bara jag som är noll intresserad av amds kort och mantle? Mer intresserad av vad Nvidia har att erbjuda med G-Sync. Dock hoppas jag på prisdropp så Nvidia korten blir billigare..

Är mer intresserad av teknik som görs för att främja marknaden och inte bara för att få stilpoäng samtidigt som man låser in den ännu mer. G-sync i sig är välkommen men att Nvidia (som vanligt) ska låsa in den tekniken är ju skamligt. Så svaret på frågan blir.. nej. Jag är intresserad av båda teknikerna. Dessutom varför ska man skippa en teknik bara för något annat dyker upp ungefär samtidigt? Är ju som att strunta i drickan bara för att man köpt korv.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det är typ 3 fps skillnad mellan 780 och Titan.
Så 780 Ti kommer vara typ 1,5 fps sämre än Titan då?
Så kanske det blir, men jag tycker 780 Ti är ett konstigt och onödigt kort.
Om Nvidia skulle släppa Titan Ti också så skulle allting plötsligt göra mycket mer sense, alla pusselbitar skulle falla på plats så att säga.

Fel. Enligt Sweclockers test så skiljer det mellan 8-15 FPS över hela grafen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det är typ 3 fps skillnad mellan 780 och Titan.
Så 780 Ti kommer vara typ 1,5 fps sämre än Titan då?
Så kanske det blir, men jag tycker 780 Ti är ett konstigt och onödigt kort.
Om Nvidia skulle släppa Titan Ti också så skulle allting plötsligt göra mycket mer sense, alla pusselbitar skulle falla på plats så att säga.

Ja, rent fpsmässigt så gör det ingen skillnad men det finns ett tydligt glapp i prisbilden där ett koret får plats.
Sen om det makes sense eller inte är skitsamma. Det kommer sälja ändå.
Kan dock tänka mig att det kommer prestera som (Stock)Titan i lägre upplösningar, om det var som jag spådde, men blir ifrånsprungen när minnet tar slut, och särskillt i multigpu lösningar.
En GK110 med alla CUda Cores är intressant, annars är det inget nytt under solen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Se vilken bild han har så får du svaret på din fråga.

Svaret är ganska enkelt.. Han gissar eftersom han verkar vara ganska bias om jag säger så.

Håller helt med. 8800Ultra fick en att undra vad tusan Nvidia höll på med. K6000 är ju inte till för konsumenter som majoriteten på sweclockers består av. Om de nu skulle släppa ett omdöpt K6000 så skulle priset bli därefter också och de skulle sälja max ett kort (om ens det). Mycket tyder på att GTX 780TI blir en något strypt kort av Titan precis som GTX 780 var och blir därför billigare.

Är mer intresserad av teknik som görs för att främja marknaden och inte bara för att få stilpoäng samtidigt som man låser in den ännu mer. G-sync i sig är välkommen men att Nvidia (som vanligt) ska låsa in den tekniken är ju skamligt. Så svaret på frågan blir.. nej. Jag är intresserad av båda teknikerna. Dessutom varför ska man skippa en teknik bara för något annat dyker upp ungefär samtidigt? Är ju som att strunta i drickan bara för att man köpt korv.

Fel. Enligt Sweclockers test så skiljer det mellan 8-15 FPS över hela grafen.

Jag skulle gissa på att det blir ett GTX 780 med högre frekvenser. De har ju bevisligen utrymme kvar eftersom de klockar rätt bra. Då kan de komma upp nära eller förbi Titan i spel men ändå ha kvar Titan som toppkortet för många skärmar tack vare 6 GB RAM. Jag tror faktiskt inte de vill skrota Titan än vilket de gör om de släpper ett 780 Ti med lika många kluster. De skulle kunna släppa ett med mindre minne och samma frekvens men lika många Cudakärnor men det blir ju lite konstigt eftersom det skulle prestera likadant som Titan fast med mindre minne bara. Låter i så fall billigare att bara klocka nuvarande 780 lite till.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Jag skulle gissa på att det blir ett GTX 780 med högre frekvenser. De har ju bevisligen utrymme kvar eftersom de klockar rätt bra. Då kan de komma upp nära eller förbi Titan i spel men ändå ha kvar Titan som toppkortet för många skärmar tack vare 6 GB RAM. Jag tror faktiskt inte de vill skrota Titan än vilket de gör om de släpper ett 780 Ti med lika många kluster. De skulle kunna släppa ett med mindre minne och samma frekvens men lika många Cudakärnor men det blir ju lite konstigt eftersom det skulle prestera likadant som Titan fast med mindre minne bara. Låter i så fall billigare att bara klocka nuvarande 780 lite till.

Kan så bli men jag tvivlar. Skillnaden mellan 560 och 560TI är ju inte direkt klockfrekvensen. Skillnaden mellan 660 och 660TI är inte klockfrekvensen enbart. Så jag tror nog det skiljer något mer mellan GTX 780 och GTX 780TI. Kanske 780TI är till för att gå emot 290? Nej. Jag tror inte heller 780TI är ett Titankort eller ens tänkt att ersätta Titan utan 780TI är antagligen ett lite mindre strypt Titan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag är nyfiken hur detta kommer fungera på en crt skärm

blir effekten negativ?

Det finns inga CRT-skärmar med G-sync. CRT-skärmar tillverkas inte längre, och även om det går att "uppgradera" äldre skärmar så är kravet DisplayPort. Det är inte på något sett anpassat för CRT-skärmar. Lightboost eller inte spelar ingen roll och det i sig är bara att belysningen tänder och släcker synkroniserat för att minska rörelseoskärpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Är det bara jag som är noll intresserad av amds kort och mantle? Mer intresserad av vad Nvidia har att erbjuda med G-Sync. Dock hoppas jag på prisdropp så Nvidia korten blir billigare..

ja det är bara du, detta är ett forum för oss som är intresserade av ALL ny teknik oavsett tillverkare, att bara intressera sig för vad en tillverkare har att erbjuda inskränker så till den milda grad, men det är på sådana kommentarer man ser vem som verkligen är "Fanboy" och inte tillför något i övrigt till en forumtråd.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rogga67:

ja det är bara du, detta är ett forum för oss som är intresserade av ALL ny teknik oavsett tillverkare, att bara intressera sig för vad en tillverkare har att erbjuda inskränker så till den milda grad, men det är på sådana kommentarer man ser vem som verkligen är "Fanboy" och inte tillför något i övrigt till en forumtråd.

Det roliga är att han skrivit en liknande kommentar ett par sidor fram i tråden för att sedan fråga samma fråga igen efter ett par sidor i hopp om att folk ska hålla med honom en andra gång.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Kan så bli men jag tvivlar. Skillnaden mellan 560 och 560TI är ju inte direkt klockfrekvensen. Skillnaden mellan 660 och 660TI är inte klockfrekvensen enbart. Så jag tror nog det skiljer något mer mellan GTX 780 och GTX 780TI. Kanske 780TI är till för att gå emot 290? Nej. Jag tror inte heller 780TI är ett Titankort eller ens tänkt att ersätta Titan utan 780TI är antagligen ett lite mindre strypt Titan.

Oj, jag tror jag har missat en viktig sak. Jag trodde att det bara skiljde en SMX mellan Titan och 780 men det skiljer två. Titan har 14 av 15 aktiverade och GTX 780 har "bara" 12. Då skulle de ju kunna klämma ut ett GTC 780 Ti som är lite högre klockat och som har en till SMX så det blir totalt 13 vilket hade placerat prestandan nära Titan fast med mindre minne och en lägre prislapp eftersom det är lägre binnade kretsar. Det är inte omöjligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Är det bara jag som är noll intresserad av amds kort och mantle? Mer intresserad av vad Nvidia har att erbjuda med G-Sync. Dock hoppas jag på prisdropp så Nvidia korten blir billigare..

Jag är iaf sjukt nyfiken på hur Mantle presterar. Även om det inte blir någon hit så får man ju en fingervisning om hur mycket resurser DirectX ligger och suger upp i onödan, och hur mycket prestanda man egentligen kan få ur korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Oj, jag tror jag har missat en viktig sak. Jag trodde att det bara skiljde en SMX mellan Titan och 780 men det skiljer två. Titan har 14 av 15 aktiverade och GTX 780 har "bara" 12. Då skulle de ju kunna klämma ut ett GTC 780 Ti som är lite högre klockat och som har en till SMX så det blir totalt 13 vilket hade placerat prestandan nära Titan fast med mindre minne och en lägre prislapp eftersom det är lägre binnade kretsar. Det är inte omöjligt.

Tror vi har en vinnande gissning här. Jag trodde också att det bara skiljde ett SMX mellan 780 och Titan.