Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

VGA skärm - DVI-D/HDMI grafikkort

Vill köra 2 skärmar på mitt GTX 650 grafikkort. Båda skärmarna jag har är VGA. Mitt grafikkort har ett VGA uttag, ett DVI-D uttag och ett HDMI uttag. Jag har köpt en DVI-VGA adapter men den visade sej vara DVI-A - VGA. Jag undrar alltså om det finns något sätt att sätta i en skärm med VGA uttag i ett grafikkort som har ett DVI-D och ett HDMI uttag.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Nov 2010

Då måste du köra med en aktiv adapter som videfix länkade. Enkla DVI -> VGA-adaptrar fungerar bara med DVI-uttag som kan skicka en analog signal d.v.s. DVI-A eller oftast DVI-I (INTE D).

Den här verkar vara något: https://www.inet.se/produkt/8906371/adapter-hdmi-ha-vga-ho-vi...

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

suck...
Det var precis en sådan där som TS testat och som inte fungerade.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Mighty Nerd:

Då måste du köra med en aktiv adapter som videfix länkade. Enkla DVI -> VGA-adaptrar fungerar bara med DVI-uttag som kan skicka en analog signal d.v.s. DVI-A eller oftast DVI-I (INTE D).

Den här verkar vara något: https://www.inet.se/produkt/8906371/adapter-hdmi-ha-vga-ho-vi...

Jupp en sådan kör jag själv och funkar bra.
lr ja denna kör jag men same shit fast displayport
https://www.inet.se/produkt/8906240/adapter-mini-displayport-...

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Suaze67:

Vill köra 2 skärmar på mitt GTX 650 grafikkort. Båda skärmarna jag har är VGA. Mitt grafikkort har ett VGA uttag, ett DVI-D uttag och ett HDMI uttag. Jag har köpt en DVI-VGA adapter men den visade sej vara DVI-A - VGA. Jag undrar alltså om det finns något sätt att sätta i en skärm med VGA uttag i ett grafikkort som har ett DVI-D och ett HDMI uttag.

Tjena, jag har en sådan liggande om du vill ha den. En adapter. HDMI till VGA. Funkar kanon med mitt 680 så jag tror inte det ska vara något problem för dig. Jag bor i göteborg. Kan skickas (kostar inte mycket). Kan stå för kostnaden

Säg till om du vill ha den. Skicka pm. Använde den till min AppleTV förut och även till min PC. Funkar kanon och ger 1080p utan problem

EDIT: Det är denna jag syftar på: Adapter HDMI till VGA
mvh Ozmix

Dator: Corsair Obsidian 350D | Corsair AX 1200W | ASUS MAXIMUS VI GENE mATX | Intel Core i7 4770k | Corsair 16GB CL9 1600Mhz DOMINATOR PLATINUM | Gigabyte Radeon HD7990 6GB | 240GB Intel 520 | 1TB WD Red | EK Vattenkylning | Windows 7 64x bit.
Kringutrustning: 3x ASUS 24" VN247H | Sensei RAW Heat Orange | Logitech diNovo Edge | Siberia v2 Heat Orange Edition | SteelSeries QcK Heat Orange.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Jag bumpar denna tråd då jag tänkt ta med min dator under jul.Då jag inte orkar släpa skärm kommer jag då ha tillgång till en VGA-skärm och har ett R9 290X windforce i datorn med 2xDVI,-D, HDMi och DP. Är det jag behöver då valfri konverter för någon av de utgångarna?
T.ex. https://new.webhallen.com/se/product/167303-Deltaco-HDMI-till...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@simon15: Den deltaco-omvandlaren har jag här och den fungerar finemang för 1920x1080 i alla fall. Drivs via en micro-USB.