Nintendo tredubblar försäljningen av Wii U

Permalänk
Melding Plague

Nintendo tredubblar försäljningen av Wii U

Försäljningen av Wii U tar fart i USA, där Nintendo lyckats sälja 200 procent fler spelkonsoler i september än månaden innan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Wii U är för mig sjukt anonym, jag tror inte jag ens har sett en i verkligheten.
Men kul för Nintendo, liksom.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Risk: det kan ju bara vara en tillfällig bump orsakad av de som köper konsolen enbart för Windwaker.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Än är dem inte döda;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Risk: det kan ju bara vara en tillfällig bump orsakad av de som köper konsolen enbart för Windwaker.

Jag känner flera som bara köper nintendo konsoler för mario party, zelda och mario överhuvutaget haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Risk: det kan ju bara vara en tillfällig bump orsakad av de som köper konsolen enbart för Windwaker.

Så många som enbart köper för zelda kan det väl ändå inte vara?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Meh, spara extra och köp en PS4.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är underligt att dom kan öka försäljningen av portabala spelenheter.

Jag trodde att mobiltelefoner och surfplattor skulle döda renodlade spelenheter.

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Meh, spara extra och köp en PS4.

PS4 är riktad till en helt annan målgrupp

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Om Nintendo bara kunde inse att många börjar tröttna på att spela exakt samma Super Mario, Donkey Kong etc så hade förmodligen försäljningen ökat också. Vad spelar det för roll om hårdvaran är innovativ om spelen alltid är likadana? Vad motiverar att köpa en Wii U för att kunna använda en surfplatta som handkontroll, när inte ens Wiimote gjorde särskilt mycket för upplevelsen i Super Mario...?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Ska det inte stå Pokemon Y och X? lr har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

PS4 är riktad till en helt annan målgrupp

Ja WiiU är intriktad mot barnfamiljer och nostalgiker. Inget fel med det, alla har sin nisch.

Permalänk
Medlem

Kul! Även om jag inte haft ett Nintendo sedan N64 så hoppas man ju att det går bra för dem.

Om dom bara kunde släppa ett MMORPG med Pokémon så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Om dom bara kunde släppa ett MMORPG med Pokémon så..

Kommer aldrig att hända. Game Freak som utvecklar Pokémon eller Pocket Monsters som det heter i Japan anser att Pokémon gör sig bäst på bärbara spelkonsoller, Pocket Monsters halllå?

De har nyligen också gått ut och sagt att Wii U inte är tillräckligt "bärbar" för att passa som Pokémon platform.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Så många som enbart köper för zelda kan det väl ändå inte vara?

Största anledningen att ja köpte första wii var Zelda Nu kan jag dock känna att jag tröttnat lite, får se om det blir någon billig bundle med Zelda HD (va det nu kommer heta)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Nintendos spelkonsoler är dom ända konsolerna jag kan tänka mig då dom har en helt annan inställning än dom andra tillverkarna som mest bara försöker göra snygga spel. Ska jag spela snygga spel så spelar jag självklart på min PC

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Ja WiiU är intriktad mot barnfamiljer och nostalgiker. Inget fel med det, alla har sin nisch.

Precis, Absolut inget fel, Ville bara poängtera att det inte nödvändigtvis är samma människor som köper WiiU som köper PS4/Xbone

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Så många som enbart köper för zelda kan det väl ändå inte vara?

Vet bara att jag köpte det enbart för Zelda. Kanske blir nått annat spel senare förstås. Men Zelda var vad som fick mig att köpa

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk

Nintendospel är ju så bra för oss småbarnsföräldrar, jag menar titta på detta http://youtu.be/wLOKVABfrzw som kommer nu sista november.

Sedan att Mario spelen har varit lika varandra stör mig inte alls, det är god underhållning för och med barnen om inte annat.

Nintendo är för mig Zelda, Super Mario, Metroid och Mario kart.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XfanX:

Jag känner flera som bara köper nintendo konsoler för mario party, zelda och mario överhuvutaget haha

Skrivet av €lysian:

Om Nintendo bara kunde inse att många börjar tröttna på att spela exakt samma Super Mario, Donkey Kong etc så hade förmodligen försäljningen ökat också. Vad spelar det för roll om hårdvaran är innovativ om spelen alltid är likadana? Vad motiverar att köpa en Wii U för att kunna använda en surfplatta som handkontroll, när inte ens Wiimote gjorde särskilt mycket för upplevelsen i Super Mario...?

Majoriteten tror att bara Nintendo säljer på Nintendo's platformar även publishers....kanske är sant...sant för mig när det gäller WiiU men det är mer utav ett läge gjort utav att det inte finns några 3 parts spel...knappt.

Skrivet av rektor:

Jag tycker det är underligt att dom kan öka försäljningen av portabala spelenheter.

Jag trodde att mobiltelefoner och surfplattor skulle döda renodlade spelenheter.

Dom ska tydligen döda PC beroendet med.....Nej så länge specifika grupper finns kvar och fler introduceras till dom så kommer en plattform aldrig dö ut.
Men ge det 10-15 år så kanske är dagens konsoler och desktops/laptops döda i sina format och allt är knutet till en 5" leksak i fickan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XfanX:

Jag känner flera som bara köper nintendo konsoler för mario party, zelda och mario överhuvutaget haha

Jag är en av dom.

Permalänk
Medlem

Har det hänt något på spelfronten? eller är det kombinationen av lägre pris + Zelda Wind Walker Re-make som driver försäljningen?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Det här var ju inte en helt seriös artikel. Försäljningen har gått upp 200% från vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Desto mer spel som lanseras, ju mer maskiner kommer säljas. Stort misstag att ge den namnet Wii U, ett nytt hade varit bättre för att få vanliga konsumenter att fatta att det är en ny produkt skulle jag tro.

Jag har haft min sedan februari, har redan samlat på mig en hyffsad hög spel och är helt klart nöjd. Men jag ser dock fram emot att se vad som kommer framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Har det hänt något på spelfronten? eller är det kombinationen av lägre pris + Zelda Wind Walker Re-make som driver försäljningen?

Sommaren är över och många spel är på gång. Lägre pris hjälper nog också.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Meh, spara extra och köp en PS4.

Eller bara köpa båda. Går ju det också.

Kul att den börjar sälja lite mer!

Permalänk
Medlem

Har varit lite av ett Zelda fan sen jag var liten. Zelda serien själv gör att det är värt att köpa Nintendo, och sen med Super Smash, Mario Party, Mario Kart etc så är det ingen fråga om saken. Nintendos egna titlar är de som gäller, annars lirar man på PC.

Just Wii-U kanske har sålt dåligt, men annars så krossade tex Wii försäljningen både xbox 360 och PS3. Sen så är väll Nintendo fortfarande ett större företag än Sony? var så 2012 iaf, så jag vet inte varför folk tror att de kommer att dö.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte ett Wii U nu i början av September med New Super Mario Bros. U och New Super Luigi U. Kändes helrätt då jag är en inbiten Nintendonörd sedan barnsben.

Jag har alltid intalat mig efter en konsol att nu blir det aldrig några mer spel köpta men nu sitter man här igen. Har nyligen klarat av Wind Waker HD och är Nintendofrälst åter igen.

Väntar för stunden på A Link Between Worlds till 3DS men Super Mario 3D World är inte heller långt borta och vad jag har hört kommer nästa Zelda bli ruggit stort och bra.

Nä om jag bara måste välja så blir mina framtida pengar spenderade på Nintendo och inga andra. GO NINTY!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rildiz:

Dom ska tydligen döda PC beroendet med.....Nej så länge specifika grupper finns kvar och fler introduceras till dom så kommer en plattform aldrig dö ut.
Men ge det 10-15 år så kanske är dagens konsoler och desktops/laptops döda i sina format och allt är knutet till en 5" leksak i fickan.

Det är ju stor skillnad att sitta hemma med en 24", massiv prestanda och enorm lagringskapacitet mot att sitta med en 5" leksak.

Men mellen en Nintendo 3DS, Wii U, PlayStation Vita, etc och en 5" leksak så är det ju inte så stor skilnad.

Så jag kan förstå att datorer finns kvar, men har svårare att förstå varför folk köper dessa handhållna konsoler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Det är ju stor skillnad att sitta hemma med en 24", massiv prestanda och enorm lagringskapacitet mot att sitta med en 5" leksak.

Men mellen en Nintendo 3DS, Wii U, PlayStation Vita, etc och en 5" leksak så är det ju inte så stor skilnad.

Så jag kan förstå att datorer finns kvar, men har svårare att förstå varför folk köper dessa handhållna konsoler.

Spelen som släpps till smartphones är inte i samma klass de som släpps till de mer traditionella handhållna spelkonsollerna. Bristen på fysiska knappar är också ett stort minus för smartphones dessutom.