Permalänk
Medlem

Nytt Chassi

Halloj

Sitter idag på ett gammalt lian li chassi som är helt bedrövligt att dra kablar i och är allmänt trött påt, letar därför efter ett nytt.

Mina krav :

-Atx
-Smidig kabeldragning
-smarta funktioner
-vara uppgraderings vänlig, vattenkylning o.s.v

Budget ca 2.5k

vänder mig till er,är själv helt lost i chassi marknaden. vilket är chassit jag letar efter?

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/testcenter/chassi-natagg

Kolla recensionerna för senaste chassin, kolla även för och nackdelar.....

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Jag Personligen skulle rekommendera Fractal Designe Define R4. Kör själv med detta chassie och är mycket nöjd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Designe Define R4, Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3, CPU: AMD FX-8320@4,2Ghz, Nätaggregat: Corsair AX850, 2*4GB Kingston HyperX@ 1866Mhz, SSD: Kingston HyperX 3K 120GB, Corsair Force3 120GB, GPU: Gigabyte GTX 670 4GB. CPU Kylare: Corsair H100i.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gunjin79:

Jag Personligen skulle rekommendera Fractal Designe Define R4. Kör själv med detta chassie och är mycket nöjd.

Instämmer och inte heller så överraskande om man ser till dess funktioner och mycket goda omdömen av många användare.

Permalänk
Medlem

Jag kör på ett Cooler master storm stryker "http://www.inet.se/produkt/6901571/cooler-master-stryker-vit"! Sjukt nöjd, vissa kan tycka det är lite för mycket i utseende men det är från person till person! Annars rekommenderar jag det starkt

Visa signatur

i7 7700K | MSI Z270 GAMING PRO CARBON | GTX 970 Strix | 16GB DDR4 2400MHz | Corsair HX 750W | Phanteks PH-TC14PE (3 Custom Fans) | WD Green SSD 240GB | 2x WD Green's 5TB HDD | Acer 24" Predator XF240H 144Hz | BenQ XL2411T 144Hz | Corsair K65 MX RED | SS Rival 310 | HyperX Cloud II | NZXT H440W White | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av crimsonidol:

Instämmer och inte heller så överraskande om man ser till dess funktioner och mycket goda omdömen av många användare.

Fast Define R4 är inte helt optimalt för vattenkylning, om vi nu pratar custom-loopar. Skulle rekommendera Phantek Enthoo Primo eller Corsair Obsidian 750D för den typen av bygge. Det förstnämnda chassit har bra och till synes vettiga lösningar för vattenkylning.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Fast Define R4 är inte helt optimalt för vattenkylning, om vi nu pratar custom-loopar. Skulle rekommendera Phantek Enthoo Primo eller Corsair Obsidian 750D för den typen av bygge. Det förstnämnda chassit har bra och till synes vettiga lösningar för vattenkylning.

satt och läste sweclockers recension av Phantek Enthoo Primo, vart helt klart imponerad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWiberg:

Jag kör på ett Cooler master storm stryker http://www.inet.se/produkt/6901571/cooler-master-stryker-vit Sjukt nöjd, vissa kan tycka det är lite för mycket i utseende men det är från person till person! Annars rekommenderar jag det starkt

Heter den Storm Stryker för att den liknar en Storm Trooper från Star Wars?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.