Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

USB-Switch / Hub i bordsskivan

Hej
Jag söker hjälp efter att ha fumlat runt hos diverse återförsäljare och på google utan att hitta svar.
Jag skulle vilja montera en USB-hub i mitt skrivbord, dock inte en vanlig USB-hub utan en USB-switch (om det ens finns).
Det jag tänker mig är en USB-hub fast med två stycken USB-kablar i bakändan, så man kan koppla den till två datorer och sedan genom en switch byta källdator. Detta för att kunna ansluta TB & Mus men kunna switcha mellan två datorer.

In-Desk vore absolut snyggast, men om det inte finns någon sådan produkt får jag köpa "the next best thing" och försöka bygga om den själv för bordsmontering.

Tips uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2012

borde inte något liknande som den här kunna funka?

http://www.amazon.com/4-Port-Switch-Mouse-Keyboard-Video/dp/B...

VGA kanske inte är vad man vill köra i dagens läge men det lär väl gå att googla fram även med DVI eller HDMI

Edit: hittade den här på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620294#extra

▪ i7-3770 - P8Z77-I Deluxe - 8 GB DDR3 - MSI R9 290 Gaming 4 GB
▪ i5-2500K - P67 Pro3 - 16 GB DDR3 - Asus HD 7970 3GB
▪ Acer Helios 300 - i5-7300HQ - GTX 1060 6gb - 8GB DDR4 - Galaxy S7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Tack för svar
Har sett den där på komplett, men jag vill egentligen inte ha en KVM-switch. Har redan två HDMI från min väggmonterade skärm, så "dockar" min laptop genom att koppla in 1 HDMI och koppla om USB TB & Mus idag, det är det sista steget jag vill komma ifrån, skärmkontakten är skitsamma.
Så i slutändan ansluter jag:
1x HDMI
1x USB
1x Ström
Och trycker på "USB-Switchen" för att KB & Mus ska gå på laptopen istl för till desktopen.

Sen finns det en poäng med att det ska finnas mer än 2 USB-portar, då jag samtidigt vill utnyttja funktionen med en USB-hub.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Köp en billig KWM-switch, det är nog det du söker Dock kommer du få med Ljud och bild anslutningar :-/ Men det kanske kan hjälpa dig i ditt sökande

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits