Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Nytt Chassi (BigTower)

Tjena så ska ha ett bra BigTower till mina nya datorkomponenter. Chassit ska ha bra kylningsmöjlighet både med fläktar och vattenkylning. Sidepanel glass är inget jag söker efter utan vill bara ha ett stort chassi med bra kyllning och byggmöjligheter. Det finns ingen budget utan är bara att köra på.

Datorkomponenter:

2 EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC
2 Samsung SSD EVO Basic 840-Series 1TB
1 Intel Core i7 4960X 3.6 GHz (Ivy Bridge-E)
1 ASUS X79 DELUXE
1 Be Quiet CPU Cooler Dark Rock PRO 2
1 Kingston 32GB (4x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2010

Corsair 900D

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av zabex:

Tjena så ska ha ett bra BigTower till mina nya datorkomponenter. Chassit ska ha bra kylningsmöjlighet både med fläktar och vattenkylning. Sidepanel glass är inget jag söker efter utan vill bara ha ett stort chassi med bra kyllning och byggmöjligheter. Det finns ingen budget utan är bara att köra på.

Datorkomponenter:

1 ASUS X79 DELUXE

Skönt att se att det finns folk som lägger ner flera månadslöner på sina datorer! Inte alls nå avundsjuk.

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

Har du kollat in CaseLabs/LDCooling sina chassin? Ser ut som något för dig om du är ute efter vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Med så fina grejer skall man naturligtvis ha ett chassi med klass. Föreslår lian li 2120 i silver. Inget fönster, bra möjligheter till kylning och byggkvalité i absoluta toppklass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Gunner357:

Corsair 900D

Söker efter chassi utan sidepanel med glas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Mars SSX:

Har du kollat in CaseLabs/LDCooling sina chassin? Ser ut som något för dig om du är ute efter vattenkylning.

Föredrar helst att ha något för bra kylning med fläktar men den ska även ha vattenkylnings möjlighet

Skrivet av Petttsson:

Skönt att se att det finns folk som lägger ner flera månadslöner på sina datorer! Inte alls nå avundsjuk.

Haha

Skrivet av azimutvinkel:

Med så fina grejer skall man naturligtvis ha ett chassi med klass. Föreslår lian li 2120 i silver. Inget fönster, bra möjligheter till kylning och byggkvalité i absoluta toppklass.

Tack för tipset ska genast kolla upp den Forsätt gärna att komma med förslag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Kan rekommendera Fractal Design Define XL R2

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773434

Ingen sidopanel med förster

MOBO: ASUS GRYPHON Z97CPU: Intel Core i5-4670K
PSU: EVGA 750G2 Chassi:Phanteks Enthoo Evolv
SSD1: Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM: A-Data 16GBGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2011

Precis som ovanstående talare så kan jag också rekommendera Fractal Design XL R2. Använder det nu och det finns hur mycket utrymme som helst i det! Har ett Titan och 1200w PSU, långt fanskap. Kan ändå använda alla HDD burar och gott om plats för fläktar och 240 radiatorer (finns plats för två 240, en i toppen och en i fronten, om man flyttar lite HDD burar). Bra byggkvalité och mycket bra ljudnivå! Även bra placerade och många kabelhål att dra alla kablar genom, och allt utan att ruinera plånboken.

Har för mig SweC har test på just det chassit. Se om du hittar!

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Scerio:

Kan rekommendera Fractal Design Define XL R2

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773434

Ingen sidopanel med förster

Skrivet av siggen:

Precis som ovanstående talare så kan jag också rekommendera Fractal Design XL R2. Använder det nu och det finns hur mycket utrymme som helst i det! Har ett Titan och 1200w PSU, långt fanskap. Kan ändå använda alla HDD burar och gott om plats för fläktar och 240 radiatorer (finns plats för två 240, en i toppen och en i fronten, om man flyttar lite HDD burar). Bra byggkvalité och mycket bra ljudnivå! Även bra placerade och många kabelhål att dra alla kablar genom, och allt utan att ruinera plånboken.

Ska absolut kolla på detta chassit och fortsätt skriv förslag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Av en slump hittade jag denna tråd häromdagen, kanske kan vara intressant? Lian li PC-V2120B - Fulltower!

ASUS Z97A • 4670K @ 4,4GHz • Noctua NH-D15 • Corsair 16GB DDR3 • ASUS GTX1070
NZXT H440 • Be Quiet SP E9 CM 580W • Dell UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av zabex:

Datorkomponenter:

1 ASUS X79 DELUXE

Ett BitFenix Shinobi XL kanske kan vara något? http://www.inet.se/produkt/6911359/bitfenix-shinobi-xl-svart ser ut att vara byggt som en pansarvagn, bra möjligheter för vattenfylning också. Kanske inte snyggaste chassit där ute, men bra funktioner.

Fractal Design Define C | Asus Maximus VI Hero | Intel Core I7 4770K | Asus GTX 1080 Strix | Corsair Vengeance LP 32GB | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Evo 1TB | WD Green 2TB x 2 | Noctua NH-U14S | ASUS PG278QR | Ducky One TKL RGB | Logitech G403 | Sennheiser HD 650 | Objective2+Odac | Røde NT-USB + Røde PSA1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nol
Registrerad
Mar 2010

NZXT H630 Ultra Tower

Ett riktigt snyggt Chassi utan massa bling,bling.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Basse:

Av en slump hittade jag denna tråd häromdagen, kanske kan vara intressant? Lian li PC-V2120B - Fulltower!

Bra tråd!

Skrivet av Bacontree:

Ett BitFenix Shinobi XL kanske kan vara något? http://www.inet.se/produkt/6911359/bitfenix-shinobi-xl-svart ser ut att vara byggt som en pansarvagn, bra möjligheter för vattenfylning också. Kanske inte snyggaste chassit där ute, men bra funktioner.

Ser clean ut.

Skrivet av micke7406:

NZXT H630 Ultra Tower

Ett riktigt snyggt Chassi utan massa bling,bling.

Riktigt clean med bra funktioner!

Fortsätt skicka förslag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av siggen:

Kapar tråden lite, men vilka radiatorer kör du med och var det någon handpåläggning på dessa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2011

Jag använde en 240 radiator först i toppen för CPU kylning, men bytte sedan till en 120mm antec h20 radiator då mitt stora kylblock inte passade till socket 2011 (nytt moderkort samtidigt med chassi). Hursom så passar bägge radiatorerna bra och är lätta att arbeta med och komma åt, även med komponenter i lådan. Radiatorplatsen i fronten har jag aldrig personligen provat, men har en vän som använder vatten till GPU och har då 240 i fronten. Det var samma vän som rekommenderade chssit till mig och han är nöjd. Vad menar du med handpåläggning??

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Nov 2013

Jag tycker du ska köpa Cooler Master haf x big black den har jag, kommer aldrig mer byta chassi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av zabex:

Datorkomponenter:

1 ASUS X79 DELUXE

Kanske detta? http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/red... "ironisk" ,Lite Extremsaker du har ser jag skulle passa första länken hehe,eller vad tycker du.? Men annars är detta chassi bra nog. eller http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

Cosmos 2 ?

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2010

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av bjozac:

Kapar tråden lite, men vilka radiatorer kör du med och var det någon handpåläggning på dessa?

jag hjälpte an arbetskamrat att bygga i define xl r2 nu i veckan och det kändes inte så mycket större än mitt define R4 och med corsair H100i i taket så ser man direkt att det hadde förmodligen tagit i raminnena om man hade valt puch/pull. så skulle fortfarande säga att fractal är extremt fina chassin om man bara ska köra luft och vill ha bra ljudämpning.

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Bacontree:

Fast enligt Anandtech kyler det inte bra http://www.anandtech.com/show/6021/bitfenix-shinobi-xl-review...

Speldatorn: Threadripper 1950X | GTX 1070 | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING |3000 mhz 32GB RAM | 8 tb hd, 250 ssd + 16 tb NAS |Sound blaster ZxR |Windows 10 | Corsair AX860 860W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive