Kommer jag kunna spela Cod ghosts på 1920x1080?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Kommer jag kunna spela Cod ghosts på 1920x1080?

Tja jag har en i3 2120 3,3 ghz och ett gtx 650 2gb asus! vad klarar jag ghosts på för grafik tror ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2008

Ja det kommer du kunna göra, på medium om inte höga settings. Trodde att Ghosts skulle använda sig utav en ny grafikmotor men utav denna video att döma så ser det mer eller mindre oförändrat ut... http://youtu.be/Lclz-i8MdnY

GTX 1070 - i7-6700k - MSI Z170-A Pro - Samsung PM961 256GB M.2
Seagate Barracuda 1TB - DDR4 16GB - Corsair CX650M - Carbide SPEC-03

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Frågan är ju vad du vill ha för fps också. Jag tror bo2 är rätt hungrigt på grafikkortet i alla fall men tycker ju att ett 650 borde klara det.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Gurra! som det verkar vara är det att dom bara har modifierat mw3 motorn :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

grafikmotorn är ~5 år gammal, ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kalix
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av calleludde:

Gurra! som det verkar vara är det att dom bara har modifierat mw3 motorn :/

Som är samma motor som i mw1 som är en vidareutveckling från en motor från tidernas begynnelse.

Du kommer lätt klara av spelet, såvida dem inte medvetet gjort spelet ooptimerat med flit.

MSI X-POWER x58. Intel core i7 970 @ 4.5GHz 24/7. Geforce GTX 670 Windforce. Patriot 3x4 12GB @ 2000MHz. Creative xfi fatality pro. Acer GD245HQ 23.6" Corsair HX850W. Crucial Real SSD 64GBX2 @ RAID0

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Ghost lär väll snurra på en snart 10 år gammal C2D. Värsta tunnelspels serien på länge

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Lindell90:

grafikmotorn är ~5 år gammal, ja

Nej det är den inte och sluta sprida sådant skit, sorry men blir så trött på folk som inte fattar hur utveckling fungerar.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Hässleholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Ja det kommer du kunna göra, på medium om inte höga settings. Trodde att Ghosts skulle använda sig utav en ny grafikmotor men utav denna video att döma så ser det mer eller mindre oförändrat ut... http://youtu.be/Lclz-i8MdnY

Dom använder inte en ny motor. Dom kör den motorn som va i Black Ops 2 med lite tweeks.

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|Gigabyte Z77X-UD3H ATX|Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)|Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Samsung SSD Kit 840-Series 250GB|2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s|DVD±RW Samsung 24X DL Svart OEM|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+|

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Hässleholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Ferrat:

Nej det är den inte och sluta sprida sådant skit, sorry men blir så trött på folk som inte fattar hur utveckling fungerar.

IW motorn har varit använd sedan CoD2 från 2005. Och dom har bara uppdaterat den... dom har aldrig gjort en ny sedan dess. Och IW motorn är en påbyggnad på id Tech 3 som i sin tur släpptes 1999.

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|Gigabyte Z77X-UD3H ATX|Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)|Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Samsung SSD Kit 840-Series 250GB|2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s|DVD±RW Samsung 24X DL Svart OEM|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Jinxswe:

IW motorn har varit använd sedan CoD2 från 2005. Och dom har bara uppdaterat den... dom har aldrig gjort en ny sedan dess. Och IW motorn är en påbyggnad på id Tech 3 som i sin tur släpptes 1999.

Det är olika generationer av motorer, att de sedan bygger på en tidigare betyder inte att det är samma motor, när det kommer till utveckling bygger man på det som fanns tidigare. Lite som att säga att Volvo bilar är samma som en T-ford för den har fyra hjul och sedan tro att en Volvo V70 från 1996 är samma som en modell från 2013?
Battlefield 4 motorn är då enligt dig samma motor som var i Battlefield: Bad Company från 2008?
CryEngine är från 2004?
Unreal Engine är från 1998?
Och alla senare versioner är bara samma motor med uppdateringar?
Tekniskt sett då så är ju även id Tech 3 samma som Quake Engine i grunden och då från 1996?

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Ferrat:

Det är olika generationer av motorer, att de sedan bygger på en tidigare betyder inte att det är samma motor, när det kommer till utveckling bygger man på det som fanns tidigare. Lite som att säga att Volvo bilar är samma som en T-ford för den har fyra hjul och sedan tro att en Volvo V70 från 1996 är samma som en modell från 2013?
Battlefield 4 motorn är då enligt dig samma motor som var i Battlefield: Bad Company från 2008?
CryEngine är från 2004?
Unreal Engine är från 1998?
Och alla senare versioner är bara samma motor med uppdateringar?
Tekniskt sett då så är ju även id Tech 3 samma som Quake Engine i grunden och då från 1996?

Saken är den att grafikmotorn som används för CoD är inte utvecklad för att se så bra ut som möjligt i första hand, utan att det ska flyta på så bra som möjligt. Jag menar tänk efter, det är inte många spel som lirar i 60 FPS på current-gen konsoler. Jag kan lova att om Activision velat ha snyggare CoD spel så hade dem gjort det, det är inte direkt så att de har dåligt med pengar. Har någon här provat spela BF3 på konsol? Bildspel enligt mig (30 FPS), men visst det är snyggare.

Vi PC-gamers blir trötta på CoD av den anledningen att vi har hårdvara som klarar av så mycket mer och då CoD's grafikmotor inte direkt blir så uppdaterad pga "handikappade" konsoler så väljer vi (de flesta) BF framför CoD.

På current-gen så kommer spel som BF aldrig bli större än CoD, men som tur är har vi PS4 och Xbone runt hörnet och då vill jag lova att utvecklingen kommer ta ett steg längre fram. Med hög sannolikhet så kommer CoD: Ghosts 2 (eller vad det näst-nästa CoD kommer heta) vara bra mycket snyggare än något CoD har gjort mot sin föregångare.

Mobo: ASUS Z97-AR
CPU: Intel i7 4790K
GPU: MSI GTX 980 Ti GAMING
Minne: 8GB Corsair Dominator CL8
Chassi: Fractal Design R4 PSU: Corsair RM1000

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Hässleholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Ferrat:

Det är olika generationer av motorer, att de sedan bygger på en tidigare betyder inte att det är samma motor, när det kommer till utveckling bygger man på det som fanns tidigare. Lite som att säga att Volvo bilar är samma som en T-ford för den har fyra hjul och sedan tro att en Volvo V70 från 1996 är samma som en modell från 2013?
Battlefield 4 motorn är då enligt dig samma motor som var i Battlefield: Bad Company från 2008?
CryEngine är från 2004?
Unreal Engine är från 1998?
Och alla senare versioner är bara samma motor med uppdateringar?
Tekniskt sett då så är ju även id Tech 3 samma som Quake Engine i grunden och då från 1996?

1. BF4 använder en uppgraderad version av Bf3 motorn som I sin tur skrevs om från grunder till bf3 och använder inget från Bad Company
2. CryEngine 1 och 3 har inget med varandra att göra förutom att den är gjord av samma personer.
3. UE motorn skrivs om helt varje gång dom släpper en ny motor.

Medans IW motorn har inte blivit omskriven sedan den släpptes 2005. De enda dom har gjort är uppdaterat den smått varje år men extremt små framsteg måste jag säga.

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|Gigabyte Z77X-UD3H ATX|Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)|Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Samsung SSD Kit 840-Series 250GB|2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s|DVD±RW Samsung 24X DL Svart OEM|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Jinxswe:

1. BF4 använder en uppgraderad version av Bf3 motorn som I sin tur skrevs om från grunder till bf3 och använder inget från Bad Company
2. CryEngine 1 och 3 har inget med varandra att göra förutom att den är gjord av samma personer.
3. UE motorn skrivs om helt varje gång dom släpper en ny motor.

Medans IW motorn har inte blivit omskriven sedan den släpptes 2005. De enda dom har gjort är uppdaterat den smått varje år men extremt små framsteg måste jag säga.

Skulle gärna se en källa på ja allt det du skrev:)

Edit: Kanske ska skriva någon on-topic också-.-'

TS, jag tror att det kan bli knepigt att verkligen kräma på grafikinställningarna då Blops2 ändå var relativt krävande, Ett gtx 470 är i princip det lägsta du kan gå för 60fps@1080p och då ligger i3:an ändå väldigt nära sitt tak.

Men testa när det kommer:) Finns ingen anledning att köpa hårdvaran idag ifall det inte är nu du behöver den, bara att chilla på fallande priser och recensioner på både spel och komponenter^^

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av calleludde:

Tja jag har en i3 2120 3,3 ghz och ett gtx 650 2gb asus! vad klarar jag ghosts på för grafik tror ni?

Här kan du kolla det http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Fick felmeddelande att det var virus :/ mysko har aldrig varit så förut då har det funkat perfekt.

Edit: var Java som var boven i dramat ,nu funkar det perfekt!.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av calleludde:

Tja jag har en i3 2120 3,3 ghz och ett gtx 650 2gb asus! vad klarar jag ghosts på för grafik tror ni?

Hårdvarumässigt? Ja. Ungefär ~mediuminställningar.

Moraliskt? Nej.

PC: i7-2700K | GTX 1060 STRIX 6GB
Laptop: MacBook Air 13" Mid 2013
Telefon: Galaxy Note 8
Ljud: B&O H6 | HyperX Cloud II | Asus Xonar U7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av HardstyleLover12:

Här kan du kolla det http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Fick felmeddelande att det var virus :/ mysko har aldrig varit så förut då har det funkat perfekt.

Edit: var Java som var boven i dramat ,nu funkar det perfekt!.

SRL går väl efter vad Nvidia skrev på deras sida och Mark Rubin skrev på sin twitter att det inte var korrekta requirements.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av kevve1:

SRL går väl efter vad Nvidia skrev på deras sida och Mark Rubin skrev på sin twitter att det inte var korrekta requirements.

Hhmh det kan jag faktiskt inte svara direkt på, har funkat alla dom gånger jag har köpt nya spel.
har då även kollat systemrek på fodralet och stämde med SRL. i detta fall på BF3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Ferrat:

Det är olika generationer av motorer, att de sedan bygger på en tidigare betyder inte att det är samma motor, när det kommer till utveckling bygger man på det som fanns tidigare. Lite som att säga att Volvo bilar är samma som en T-ford för den har fyra hjul och sedan tro att en Volvo V70 från 1996 är samma som en modell från 2013?
Battlefield 4 motorn är då enligt dig samma motor som var i Battlefield: Bad Company från 2008?
CryEngine är från 2004?
Unreal Engine är från 1998?
Och alla senare versioner är bara samma motor med uppdateringar?
Tekniskt sett då så är ju även id Tech 3 samma som Quake Engine i grunden och då från 1996?

Jag tycker din bil-metafor haltar påtagligt. man skulle kunna vända på den, om du har en VW Golf och klär på den en Porsche 911 kaross... är det en riktig Porsche då? Finns ju ett otal "kit-cars" som ser ut som superbilar men inte är det.

Självklart återanvänder man tenik i nästa generation grafikmotor, märkligt vore väl annars. Men om man har en i grunden gammal motor, som bara är patchad och tweakad, det är fortfarande samma grundkod. UE3 motorn är et bra exempel, den har de polerat upp bra men det syns att den är gammal.

Better to have and not need, than to need and not have.

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Hässleholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Curemylife:

Skulle gärna se en källa på ja allt det du skrev:)

Edit: Kanske ska skriva någon on-topic också-.-'

TS, jag tror att det kan bli knepigt att verkligen kräma på grafikinställningarna då Blops2 ändå var relativt krävande, Ett gtx 470 är i princip det lägsta du kan gå för 60fps@1080p och då ligger i3:an ändå väldigt nära sitt tak.

Men testa när det kommer:) Finns ingen anledning att köpa hårdvaran idag ifall det inte är nu du behöver den, bara att chilla på fallande priser och recensioner på både spel och komponenter^^

Antar google inte finns där du bor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Frostbite_Engine

en.wikipedia.org/wiki/Unreal_Engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Cryengine

http://en.wikipedia.org/wiki/IW_engine

Här är artikel från en av utvecklarna som säger att det är samma motor

http://www.computerandvideogames.com/347602/black-ops-2-new-e...

De finns bilder också.

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|Gigabyte Z77X-UD3H ATX|Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)|Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Samsung SSD Kit 840-Series 250GB|2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s|DVD±RW Samsung 24X DL Svart OEM|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Sorry för fortsatt Off-topic.

Skrivet av Jinxswe:

Antar google inte finns där du bor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Frostbite_Engine

en.wikipedia.org/wiki/Unreal_Engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Cryengine

http://en.wikipedia.org/wiki/IW_engine

Här är artikel från en av utvecklarna som säger att det är samma motor

http://www.computerandvideogames.com/347602/black-ops-2-new-e...

De finns bilder också.

Tråkigt att du inte förstår hur internet och google hänger ihop men ja det finns här hos mig också:)

Vad jag kan se så är det ingenting i dina texter som stödjer att dom har skapat helt nya motorer och inte bara ändrat och lagt till funktioner i dom gamla, dom kallar det till och med "CryEngine (4:th generation)" ett generations skifte och inte en ny skapelse.

Det är inte mitt "jobb" att motbevisa dig även om det kanske kan underlätta vissa gånger, det är ditt "jobb" att visa bevis eller underlag för dina teser och utsagor.

(Ska vi hålla trevlig min eller köra pajkastning? Ifall det är de senare skapar vi en ny tråd eller tar det i skogen där vi varken stör TS eller några andra.)

Dold text

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Plats
Hässleholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Curemylife:

Sorry för fortsatt Off-topic.

Tråkigt att du inte förstår hur internet och google hänger ihop men ja det finns här hos mig också:)

Vad jag kan se så är det ingenting i dina texter som stödjer att dom har skapat helt nya motorer och inte bara ändrat och lagt till funktioner i dom gamla, dom kallar det till och med "CryEngine (4:th generation)" ett generations skifte och inte en ny skapelse.

Det är inte mitt "jobb" att motbevisa dig även om det kanske kan underlätta vissa gånger, det är ditt "jobb" att visa bevis eller underlag för dina teser och utsagor.

(Ska vi hålla trevlig min eller köra pajkastning? Ifall det är de senare skapar vi en ny tråd eller tar det i skogen där vi varken stör TS eller några andra.)

Dold text

SKa bara svara på detta sen blir det inte mer off topic

De jag menar är att man får läsa lite själv

"DICE har infört spelmotorn Frostbite 2.0 till spelet, som till stor del är en helt ny motor som inte är baserad på Frostbite 1.0 eller Frostbite 1.5."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Battlefield_3

"On August 21, 2013 Crytek announced that their next CryEngine would not carry any version number. The reason for this decision was the fact that this new engine bears almost no similarity to previous CryEngine versions."

http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine#Development

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|Gigabyte Z77X-UD3H ATX|Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)|Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Samsung SSD Kit 840-Series 250GB|2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s|DVD±RW Samsung 24X DL Svart OEM|EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

asså jag maxar black ops 2 med 90 stabila fps^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Marcuswb:

Hårdvarumässigt? Ja. Ungefär ~mediuminställningar.

Moraliskt? Nej.

Hahaha. Gav mig av någon anledning dagens skratt. c:

Skrivet av calleludde:

asså jag maxar black ops 2 med 90 stabila fps^^

90FPS? Jag gissar på Low.

GPU: GTX 980 @ 1515/3920 CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Jinxswe:

1. BF4 använder en uppgraderad version av Bf3 motorn som I sin tur skrevs om från grunder till bf3 och använder inget från Bad Company
2. CryEngine 1 och 3 har inget med varandra att göra förutom att den är gjord av samma personer.
3. UE motorn skrivs om helt varje gång dom släpper en ny motor.

Medans IW motorn har inte blivit omskriven sedan den släpptes 2005. De enda dom har gjort är uppdaterat den smått varje år men extremt små framsteg måste jag säga.

Som nämnts tidigare så ser gärna källor på det för det jag läst påstår inget sådant, sedan om det är vore sant vore det den dummaste utvecklingsprocessen någonsin.
Vi snackar miljoner rader kod, kod som går att återanvända, om du ska implementera DX11 och har en DX9 motor klar, börjar du då med ett tomt textdokument är du den mest opraktiska personen någonsin.

Skrivet av bandite:

Jag tycker din bil-metafor haltar påtagligt. man skulle kunna vända på den, om du har en VW Golf och klär på den en Porsche 911 kaross... är det en riktig Porsche då? Finns ju ett otal "kit-cars" som ser ut som superbilar men inte är det.

Självklart återanvänder man tenik i nästa generation grafikmotor, märkligt vore väl annars. Men om man har en i grunden gammal motor, som bara är patchad och tweakad, det är fortfarande samma grundkod. UE3 motorn är et bra exempel, den har de polerat upp bra men det syns att den är gammal.

Här uppstår något intressant, föregående talare påstår ju att UE är alltid omskriven från grunden? ^^
Nej om du klär på en Golf en Porsche kaross blir det inte en riktig Porsche men ser inte riktigt hur du anser att det är att vända på det? Dock kommer ju då frågan, du är medveten om att en del sportbilar/supercars använder modifierade motorer av modeller som är vanliga personbilar m.m?
Så en mer korrekt liknelse i detta är att om du har en motor och chassi, byter ut och lägger till delar så är det ungefär lika mycket likheter kvar mellan id Tech 3 och Black Ops 2 Engine som det är mellan en Volvo S80 och en Noble 600.

En Noble 600 gör 0-100 på 3.2 sek, har topphastighet på lite över 350km/h och blev körd av the Stig snabbare än en Bugatti Veyron runt Top Gear tracket, om du får en Volvo S80 att göra det blir jag imponerad men i grunden är det ju samma motor så då borde det enligt den logiken mer eller mindre vara samma bil?

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood