Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple börjar sälja nya Mac Pro i december

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Fast det är fyra kanaler och inte tre. Utevecklingen har gått framåt sedan 2008. För två år sedan släppte nämligen Intel s2011 och sen dess har de haft fyra minneskanaler. Så antingen har de trollat fram stickor med 3 GB vilket finns* men är ovanligt eller så har de 2x4 GB och 2x2 GB vilket är lite udda men ändå mest troligt.

Kan du skriva ett inlägg som inte är omotiverat drygt?

*Ja jag har sett det någon gång och blev väldigt förvånad. Det kan ha varit DDR2 och högst oklart om det faktiskt finns i DDR3 ECC.

Om du nu hade läst innantill på Apples sida istället för att göra dig lustig, så hade du sett att det är 3x4GB i tripple channel.

http://www.apple.com/mac-pro/specs/

12GB (three 4GB) of 1866MHz DDR3 ECC memory

Configurable to 16GB (four 4GB), 32GB (four 8GB) or 64GB (four 16GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Nu fungerar förstås inte en Mac på det viset, men ok.

Just det, de har en powerknappen på tangentbordet, nu när jag tänker efter lite...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon200213:

Om du nu hade läst innantill på Apples sida istället för att göra dig lustig, så hade du sett att det är 3x4GB i tripple channel.

http://www.apple.com/mac-pro/specs/

12GB (three 4GB) of 1866MHz DDR3 ECC memory

Configurable to 16GB (four 4GB), 32GB (four 8GB) or 64GB (four 16GB)

Då väntar jag bara på ett svar på min fråga.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja det förstår jag inte alls. Hade de släppt den med lite enklare specifikationer för att ha som lite lättare arbetsburk, alltså mer som ett alternativ till iMac för de som inte vill vara begränsade till Apples skärm hade jag förstått det. Vissa branscher, typ journalister, använder ju sig mycket av Mac men behöver egentligen inte så mycket prestanda. Så en sånhär med lite mer humana komponenter, alltså en vanlig i5 och i7 med ett vanligt grafikkort och en matchande prislapp hade jag förstått. Nu verkar de räkna med att alla kan tänka sig att ha alla sina kort och hårddiskar i externa chassin och dra kablar över hela världen.

Håller med. Utan att jämföra pris med en exakt PC-dito, för det går inte, så tänker jag instinktivt att om man vet vad man ska ha sin dator till så gör man bättre i att bygga sin egen skräddarsydda lösning. Vet man inte vad man ska ha sin dator till så är en Mac Pro sannolikt alldeles för kraftfull.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att det verkar som det typ bara är Apple som har workstations.

Saknar SGI med deras Indigo som körde IRIX på MIPS arkitekturen.
Saknar Sun med deras SPARCstation som körde Solaris på SPARC arkitekturen.
Saknar IBM med deras IntelliStation POWER på POWER arkitekturen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Om du nu hade läst innantill på Apples sida istället för att göra dig lustig, så hade du sett att det är 3x4GB i tripple channel.

http://www.apple.com/mac-pro/specs/

12GB (three 4GB) of 1866MHz DDR3 ECC memory

Configurable to 16GB (four 4GB), 32GB (four 8GB) or 64GB (four 16GB)

Lite skumt det där. Menar dom att man kör tripple channel om man använder 3stickor men att det går att köra quad i de andra konfigurationerna. Jag har dålig koll på hur intel cpu'erna fungerar. Kan en cpu med quad köra dual om man bara har 2 stickor?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

Lite skumt det där. Menar dom att man kör tripple channel om man använder 3stickor men att det går att köra quad i de andra konfigurationerna. Jag har dålig koll på hur intel cpu'erna fungerar. Kan en cpu med quad köra dual om man bara har 2 stickor?

Precis, det är full bakåtkompatibilitet, man kan köra quad med fyra stickor, tripple med tre, dual med två. Helt rätt.

Permalänk

VAD S*******

Jag började tiitta live och det första jag såg var en cylinder... tänkte först att det är en symbol på statistik som ska visa några tal... blev lite "skum" när jag insåg att det är en.......dator

tittade vidare och det lät imponerande....men nu när jag läste på lite så måste jag skratta och tycker att produkten är jävla idiotisk

1 - TYST?? Själv har jag satsat rejält på att ha ljudlösa "arbetsstationer", men kom igen!!! vad låter den som mest?? det är ju en arbetsttation, den ska ju arbeta!

2 - LÅDA?? min skräpkorg bredvid mig ser nästan likadan ut.

3 - AUDIO OUT?? Ingen digital utgång??? Och det ska vara proffsigt???

4 - HDD-SDD?? Man visade som ett exempel 3 typer som editerar musik, filmer och bilder. Men att editera en film som independence day i 4k....den där burken räcker inte långt!

5 - SKÄRMAR. Kan slå vad att de flesta arbetstationer har flera skärmar. Hur många skärmar kan man koppla till den?? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Ja... För att det är fanboys och inte professionella som lägger ut 37k på en workstation...

Priset triggar statuskåta. Finns dem som köper Mac:ar för iaf 20 papp och sedan sitter på FB.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Det jag kommer skriva har INGET med Apple att göra, MEN... det där chassit... det ser ut som en glorifierad papperskorg/askkopp.

Som jag tidigare skrev. Det har INGET med apple att göra. Hade tyckt det samma om det va HP som låg bakom denna horribelt designade Workstation.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

27k var lägre än väntat, minns att det spekulerades om runt $4000 i instegspris efter första presentationen. Blir nog till att överväga ett köp ändå..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

A.k.a. The Trash Can.....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Tråkigt att det verkar som det typ bara är Apple som har workstations.

Vad är det för skillnad på en Mac Pro och en kraftig dator av mer generell typ? Menar du med workstation en kraftfull dator med specifik design och konfiguration som enbart säljs av samma företag som designade den?
Jag tycker inte Mac Pro är mer workstation än någon annan specialkomponerad dator man kan beställa från diverse datorleverantörer.
Fast det är klart, lite mer helhetskänsla får man nog med Macen!

Dock saknar jag också SGI och IRIX! Sitter iaf med Silicon Graphics tangentbord, det är alltid något

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Priset triggar statuskåta. Finns dem som köper Mac:ar för iaf 20 papp och sedan sitter på FB.

Och de utgör säker 1% på sin höjd när det gäller denna typ av datorer...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen användning för den what so ever - men satan i gatan vad ball den är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Tråkigt att det verkar som det typ bara är Apple som har workstations.

Saknar SGI med deras Indigo som körde IRIX på MIPS arkitekturen.
Saknar Sun med deras SPARCstation som körde Solaris på SPARC arkitekturen.
Saknar IBM med deras IntelliStation POWER på POWER arkitekturen.

Saknar det med, Sun Sparcstation och Solaris var underbart, dock använder jag fortfarande burkar med PPC hårdvara dagligen då jag kör MorphOS och lite AmigaOS 4.x Dock längesedan jag pillade på Sparc :/

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Inte direkt fin men verkligen imponerande prestanda för den storleken, Jag trodde den skulle vara mkt större! Bra jobbat Apple!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Undrar hur "dålig" Pc dator man får för dessa pengar. hmmhmm..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Jag började tiitta live och det första jag såg var en cylinder... tänkte först att det är en symbol på statistik som ska visa några tal... blev lite "skum" när jag insåg att det är en.......dator

tittade vidare och det lät imponerande....men nu när jag läste på lite så måste jag skratta och tycker att produkten är jävla idiotisk

1 - TYST?? Själv har jag satsat rejält på att ha ljudlösa "arbetsstationer", men kom igen!!! vad låter den som mest?? det är ju en arbetsttation, den ska ju arbeta!

2 - LÅDA?? min skräpkorg bredvid mig ser nästan likadan ut.

3 - AUDIO OUT?? Ingen digital utgång??? Och det ska vara proffsigt???

4 - HDD-SDD?? Man visade som ett exempel 3 typer som editerar musik, filmer och bilder. Men att editera en film som independence day i 4k....den där burken räcker inte långt!

5 - SKÄRMAR. Kan slå vad att de flesta arbetstationer har flera skärmar. Hur många skärmar kan man koppla till den?? Någon som vet?

1: Vad är det för fel att den är tyst? Vill du ha ett reaplan i rummet så varsågod.

2: Smaken är som baken...

3: 4st USB 3.0 räcker det?

4: Tror inte dom bara kör en burk då för det gör man inte idag när man renderar filmer.

5: 6st TB 2.0 så man kan köra 6st skärmar med 4k. Om du inte har nog med pixlar då vet jag inte vad.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av rektor:

Tråkigt att det verkar som det typ bara är Apple som har workstations.

Saknar SGI med deras Indigo som körde IRIX på MIPS arkitekturen.
Saknar Sun med deras SPARCstation som körde Solaris på SPARC arkitekturen.
Saknar IBM med deras IntelliStation POWER på POWER arkitekturen.

De flesta PC-tillverkare har fortfarande arbetsstationer. HP har t.ex. denna. Den kanske inte ser ut som en soptunna och man får tyvärr två st 6-kärniga Xeons, 16GB ECC (max är 192GB mot MacPros 64GB). Priset är 17k inklusive moms, men grafikkort och SSD får man lägga till separat. Så den är ju inte alls lika bra som Apples supertunna...

Dell har också arbetsstationer som är svårt att konfigurerar så de når speciellt lågt över 20k. Dell verkar bara erbjuda E5-1xxx till skillnad från HP som hade både E5-1xxx och E5-2xxx. För många uppgifter är det nog bättre att köra med två högt klockade E5-2xxx med 4 kärnor än en E5-1xxx med 6 kärnor, inte någon större skillnad i pris heller. För Xeon så säger talet efter E5- maximal antalet CPU-socklar som stöds, finns varianter för 1, 2, 4 och 8 socklar just nu (går att ha ännu fler då måste man ha ett chipset från någon annan leverantör än Intel då QPI inte stödjer mer just nu).

Vad det gäller single, dual, triple och quad-channel-RAM så stödjer plattformen alla varianterna. 12GB betyder antagligen 3x 4GB och då kör man med 3-kanaler, stoppar man in en sticka till så fattar plattformen det och börjar köra 4-kanaler.

Jag gillar verkligen Apples laptops men en arbetsstation baserad på OSX kan bara köpas av en väldigt speciell skara människor, framförallt med hänsyn taget till priset. Som desktop OS tycker jag OSX är det bästa man hittar idag för man har inte pajat sin grafiska miljö för touch-stöd, men tittar man på designen av OS-kärnan så inser man varför de lade ner OSX för servers och varför mer än 2 CPU-kärnor på OSX är att kasta pärlor för svin. Windows-kärnan (sedan Vista) och Linux-kärnan har en lång rad funktioner som man typiskt vill ha om man utvecklar high-performance applikationer, funktioner som OSX saknar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Jag är förvånad över hur låg kunskapsnivån är här ibland.

Det är en arbetsburk, man skall inte spela på den och den ser ut att vara ganska billig till vilken prestanda man får.

Sant, men hade gärna haft en gaming burk som såg ut sådär

Permalänk
Medlem

Mycket snyggare än alla Apples tidigare workstations tillsammans, och jag gillar det kompakta formatet och kylningslösningen. Billigare än jag trodde, dessutom.

Men jag ser noll användningsområden för min del, så köp är uteslutet. Slänga in SteamOS och ha den som renodlad spelmaskin, korten borde väl rimligen ha rätt duktigt med OpenGL-sprutt? Lite dyrt för det användningsområdet, kanske.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Släpp den då för guds skull så jag får lägga en beställning på ett par stycken. Ska bli nice med en fet uppgradering från våra gamla Mac Pros.

Hatten av för Apple, bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Om man surfar in på http://www.apple.com/se/mac-pro/ och scrollar ner lite så ser man lite varför de valt att bygga den i cylinderform. Själv tycker jag idén är häftig och att designen inte alls skämmer. Men smaken är som baken, alla tycker vi olika.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Powerknappen på baksidan, innovativt, med är det praktiskt att rota runt på baksidan var gång den skall bootas?

Förvisso, men bättre än den gamla kuben som hade touch-on/off på toppen av chassit (om jag minns rätt).

Men grejen är förstås att det är väldigt sällan powerknappen behövs, om man kör 24/7 eller använder standby. Samma gäller min arbetsmaskin på jobbet (vanlig Windows-PC); har använt powerknappen tre gånger på två år (en gång pga strömavbrott, två gånger pga hårdvaruuppgradering).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

En maskin med klass! Såndär stilig pjäs har inte fjunisarna med sina hemtrimmade datorer råd med

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av Hcz:

1: Vad är det för fel att den är tyst? Vill du ha ett reaplan i rummet så varsågod.

2: Smaken är som baken...

3: 4st USB 3.0 räcker det?

4: Tror inte dom bara kör en burk då för det gör man inte idag när man renderar filmer.

5: 6st TB 2.0 så man kan köra 6st skärmar med 4k. Om du inte har nog med pixlar då vet jag inte vad.

1. Den är tyst i IDLE, om de visade hur tyst den är i full load då missade jag det
3. Min receiver har inte USB... dock alla andra digitala utgångar
4. Men det såg ut så att 1 var nog för dessa 3
5. Vad bra! Tyst burk för 6 4K skärmar. precis vad jag behöver!

Permalänk
Medlem

Var ju faktiskt lite billigare än jag trodde.

Skrivet av HurMycket:

Vågar man säga att man tycker den gamla designen är snyggare?

Dessutom kan man ju modda den och sätta i riktig hårdvara.

"Gamla" Mac Pro är ju ett stycke industridesignhistoria som är tidlös och odödlig. Tänker nog skaffa en gammal sådan och bygga lite med den själv

Skrivet av jetblack:

Ser ju enkelt ut att uppgradera... Smart tänkt Apple, då detta är främst för arbetsstationer som gärna uppgraderar ofta.

Mjo, men de bytar filosofi. Evetuella expansionskort sätts i en separat PCIe-låda som kopplas rtill Thunderbolt.
Visst, det kanske "känns bättre" att ha allt i samma låda, men den är ju stationär, så det spelar väl egentligen inte så stor roll. (värre är det med de bärbara och iMac att de skippat optisk läsare och ethernet för att göra dem tunna…)
Jag tycker det är intressant. Vi får väl se hur det verkligen känns när den står där

Skrivet av Zotamedu:

Titan är inte jämförbara alls. Det är Firepro baserade på Tahiti ser det ut som. Lite svårt att hitta exakt information då AMD själva inte släppt de där korten än. Hur som helst är det motsvarande 7870, 7950 och 7970 fast med annan mjukvara. Så du får titta på Quadro om du ska ha något liknande från Nvidia.

För övrigt trevligt att Apple äntligen stoppar in vettiga grafikkort i en arbetsdator. Förra versionen kom ju med AMD 5770 eller 5870. Inte direkt idealt för att arbeta med. Sen är det viktigt att påpeka att storleken kommer med en kostnad och det är möjligheten att konfigurera datorn. Den har inga PCIe-platser eller extra utrymme för något. Allt utföver det som ingår, till och med extra lagring utöver SSD, måste kopplas externt. Så vill man ha en hårddisk så får man köpa USB eller om man vill ha lite hastighet så får det bli en DAS för Thunderbolt. Jag gissar att diverse musiker är lite lätt irriterade på att deras utrustning generellt är kopplad med Firewire och PCIe, vilket inte stöds av nya Mac Pro. Får hoppas att någon tillverkar externa chassin för PCIe som kopplas till thunderbolt och att det dyker upp adaptrar för Firewire, annars finns det många som kommer bli ledsna.

De korten verkar inte finnas än men vad man kan läsa sig till av specifikationer och blandade rykten så är de baserade på Tahiti, så motsvarande 7870 till 7970 fast med mer minne och annan firmware. Vad jag minns av tidigare bilder så är det specialkort och inga vanliga PCIe i Mac Pro. Så det är möjligt att de inte dyker upp någon annan stans heller. I sann Appleanda verkar det bara vara RAM som går att byta ut den här gången. SSDn verkar köra egen kontakt och den sitter monterad tillsammans med ett av grafikkorten.

Jag tycker faktiskt att det är lite tråkigt att de går i den här riktningen när det gäller arbetsstationer.

Skrivet av Zotamedu:

Ja det förstår jag inte alls. Hade de släppt den med lite enklare specifikationer för att ha som lite lättare arbetsburk, alltså mer som ett alternativ till iMac för de som inte vill vara begränsade till Apples skärm hade jag förstått det. Vissa branscher, typ journalister, använder ju sig mycket av Mac men behöver egentligen inte så mycket prestanda. Så en sånhär med lite mer humana komponenter, alltså en vanlig i5 och i7 med ett vanligt grafikkort och en matchande prislapp hade jag förstått. Nu verkar de räkna med att alla kan tänka sig att ha alla sina kort och hårddiskar i externa chassin och dra kablar över hela världen.

Nej jag tror att de har klantat sig lite. Håller med om att designen är häftig. Det är ju en dator som man faktiskt kan ha på skrivbordet utan att skämmas.

Ja, men samtidigt vill jag hävda att behovet av att uppgradera har minskat avsevärt. Det kommer inte längre samma banbrytande framsteg på kort tid, och när det väl finns något större steg frammåt, så, är det oftast inte lönt att bygga på, utan man får börja om med en helt ny maskin.

Jag tror att detta kommer rota sig mer och mer. Vem behöver en stor låda när man ändå aldrig har behov av att byta delar? Apple är bara lite tidigt ute och vill visa vägen och vara banbrytannde, som de gör ibland, tror jag. Poängen är väl just att ha datorn på skrivbordet. Då är den lätt att komma åt. Connectivity.

Jag är dock inte helt övertygad om detta själv, jag försöker mest sätta mig in i tänket. Är också lite förvirrad över vilken målgrupp den egentligen riktar sig till.

Och det med en huvudlös stationär Mac… räcker inte en Mac mini dessa dagar för journalister och fotografer?

Skrivet av Yoshman:

Jag gillar verkligen Apples laptops men en arbetsstation baserad på OSX kan bara köpas av en väldigt speciell skara människor, framförallt med hänsyn taget till priset. Som desktop OS tycker jag OSX är det bästa man hittar idag för man har inte pajat sin grafiska miljö för touch-stöd, men tittar man på designen av OS-kärnan så inser man varför de lade ner OSX för servers och varför mer än 2 CPU-kärnor på OSX är att kasta pärlor för svin. Windows-kärnan (sedan Vista) och Linux-kärnan har en lång rad funktioner som man typiskt vill ha om man utvecklar high-performance applikationer, funktioner som OSX saknar.

Kan du förklara detta mer ingående? Låter intressant

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Mycket billigare än alternativ från tex. HP (Z820 etc.). Bra jobbat Apple!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Skrivet av Dual-Tjur:

1. Den är tyst i IDLE, om de visade hur tyst den är i full load då missade jag det
3. Min receiver har inte USB... dock alla andra digitala utgångar
4. Men det såg ut så att 1 var nog för dessa 3
5. Vad bra! Tyst burk för 6 4K skärmar. precis vad jag behöver!

Folk som köper dessa typer av maskiner använder externa ljudkort och kopplar det normalt sett inte till sin reciever för att kolla på film.. Du ingår inte i målgruppen tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e