Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Vad krävs för 670 SLI?

Tjenare! Min polare har tänkt rätt länge på att skaffa 670 SLI, men är lite tveksam på vad som krävs kraftmessigt. Jag har tänkt lite själv och kommit fram till att ett 850watt skulle räcka till detta, men jag är inte helt säker, vilket leder mig till anledningen att jag skapar den här tråden -- vad krävs för SLI?

Tack på förhand,

Mentwos.

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland / Skaraborg
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Mentwos:

Tjenare! Min polare har tänkt rätt länge på att skaffa 670 SLI, men är lite tveksam på vad som krävs kraftmessigt. Jag har tänkt lite själv och kommit fram till att ett 850watt skulle räcka till detta, men jag är inte helt säker, vilket leder mig till anledningen att jag skapar den här tråden -- vad krävs för SLI?

Tack på förhand,

Mentwos.

Jag har 850w och de går alldelles utmärkt!
Sen vet jag inte hur ditt luftflöde är i chassit, MEN har du grafikkort som blir gamla vid full load kan man ju montera dit en extra fläkt, för varma luften måste ut.

Jag installera 670 SLI för 3 dagar sen och är supernöjd! Jag har ju Windforce och dom kyler sjukt bra! Men ska nog installera en extra fläkt på sidan som blåser UT Enda jag inte har superkoll på är vilka drivrutiner det är som gäller, gjorde en tråd om det
//hznn

| Intel i7 4790K @4,7Ghz | Noctua NH-U14S | ASUS Z97-PRO GAMER |
| EVGA NEX750B 750W | G.Skill Ripjaws X 16GB @1600Mhz |
| Fractal Design R4 | EVGA GeForce GTX 980 Ti GAMING ACX 2.0+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storuman
Registrerad
Okt 2006

Jodå 850W räcker gott och väl till 670 SLI. Vad mer som behövs? Moderkortet som stödjer SLI men det har du nog redan.

MYPC: NZXT H440 |GRYPHON Z87 |Armor Kit
|4770K @4.6GHz |Asus 1080Ti Strix OC |SSD |AG322QCX
GFPC: NZXT H230 Silent |H80i |i5 4690K |GTX780 DC2OC |SSD |BX2450
HTPC: Shield TV |Chromecast 2.0 Laptop: MSI GS40 6QE Phantom
Lek: RetroPie |One |Ps4 |iPhone 10 (X) 256GB |iPad Air 2 |Panasonic TX-P65ST50Y

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av hznn:

Jag har 850w och de går alldelles utmärkt!
Sen vet jag inte hur ditt luftflöde är i chassit, MEN har du grafikkort som blir gamla vid full load kan man ju montera dit en extra fläkt, för varma luften måste ut.

Jag installera 670 SLI för 3 dagar sen och är supernöjd! Jag har ju Windforce och dom kyler sjukt bra! Men ska nog installera en extra fläkt på sidan som blåser UT Enda jag inte har superkoll på är vilka drivrutiner det är som gäller, gjorde en tråd om det
//hznn

Har liknande dator som dig och funderar att skaffa ett till windorce 670. Är det värt det prestandamässigt eller begränsas det av låg minnesmängd. Dessutom hur är ljudnivån. Är det mycket högljuddare vs singel?

FD ARC, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, FD Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland / Skaraborg
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av WonderPlatoon:

Har liknande dator som dig och funderar att skaffa ett till windorce 670. Är det värt det prestandamässigt eller begränsas det av låg minnesmängd. Dessutom hur är ljudnivån. Är det mycket högljuddare vs singel?

Ska jag vara ärlig så är ljudnivån knappt märkbar, då har jag 2 fläktar som blåser IN i fram, och en som blåser UT i bak endast, men funderar lite på att montera en på sidan som blåser UT på sidan, finns ju ett smart fläkthål på sidan på R4
Windforce heter och är Windforce av nån anledning, sjukt bra kylning och njudnivå, klart att kortet överst blir några få grader varmare, men de är ju inte så konstigt

| Intel i7 4790K @4,7Ghz | Noctua NH-U14S | ASUS Z97-PRO GAMER |
| EVGA NEX750B 750W | G.Skill Ripjaws X 16GB @1600Mhz |
| Fractal Design R4 | EVGA GeForce GTX 980 Ti GAMING ACX 2.0+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Mentwos:

Tack på förhand,

Mentwos.

Han klarar sig på 650W

Dold text

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av WonderPlatoon:

Har kört mina kort i nått år och dom är helt knäpptysta. Helt klart värt det!

AMD Ryzen 1600 || Be-Quiet Pure Rock || ASUS PRIME X370-PRO || Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) 3000MHz || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced || Samsung 850 500GB || EVGA SuperNOVA 850W G2 || Fractal Design Define R4 || LG IPS277L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2013

Körde med min 630W till mina 670 innan och nätagget svettades inte alls så han klarar dig med god marginal!
Ska han spela BF och köra med hög fps (100+) så bör han ha en överklockad cpu.
Min i5:a @ 4.6Ghz flaskade när jag körde bf3.

| Intel i7 7700K | ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti |
| 16GB Ram | 250gb 960 EVO & 500gb 850 Evo |
| Acer Predator 34" 21:9 100hz G-Sync 3440x1440 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

Även jag är inne på att köpa ett till 670 för SLI. Grafikkortet jag använder nu finns på NetOnNet för 1990kr, så jag är riktigt sugen. Jag spelar inte alltför ofta men imorgon släpps BF4..

Moderkortet är Asus Gryphon och mitt nätaggregat är en OCZ 700W så det ska inte vara några problem. Däremot är chassit ett Lian Li-PC-V354B, vilket gör att det blir jäkligt tight. Kan en fläkt på baksidan som suger ut all värme vara lösningen?