Permalänk
Medlem

Vad krävs för 670 SLI?

Tjenare! Min polare har tänkt rätt länge på att skaffa 670 SLI, men är lite tveksam på vad som krävs kraftmessigt. Jag har tänkt lite själv och kommit fram till att ett 850watt skulle räcka till detta, men jag är inte helt säker, vilket leder mig till anledningen att jag skapar den här tråden -- vad krävs för SLI?

Tack på förhand,

Mentwos.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Tjenare! Min polare har tänkt rätt länge på att skaffa 670 SLI, men är lite tveksam på vad som krävs kraftmessigt. Jag har tänkt lite själv och kommit fram till att ett 850watt skulle räcka till detta, men jag är inte helt säker, vilket leder mig till anledningen att jag skapar den här tråden -- vad krävs för SLI?

Tack på förhand,

Mentwos.

Jag har 850w och de går alldelles utmärkt!
Sen vet jag inte hur ditt luftflöde är i chassit, MEN har du grafikkort som blir gamla vid full load kan man ju montera dit en extra fläkt, för varma luften måste ut.

Jag installera 670 SLI för 3 dagar sen och är supernöjd! Jag har ju Windforce och dom kyler sjukt bra! Men ska nog installera en extra fläkt på sidan som blåser UT Enda jag inte har superkoll på är vilka drivrutiner det är som gäller, gjorde en tråd om det
//hznn

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Jodå 850W räcker gott och väl till 670 SLI. Vad mer som behövs? Moderkortet som stödjer SLI men det har du nog redan.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av hznn:

Jag har 850w och de går alldelles utmärkt!
Sen vet jag inte hur ditt luftflöde är i chassit, MEN har du grafikkort som blir gamla vid full load kan man ju montera dit en extra fläkt, för varma luften måste ut.

Jag installera 670 SLI för 3 dagar sen och är supernöjd! Jag har ju Windforce och dom kyler sjukt bra! Men ska nog installera en extra fläkt på sidan som blåser UT Enda jag inte har superkoll på är vilka drivrutiner det är som gäller, gjorde en tråd om det
//hznn

Har liknande dator som dig och funderar att skaffa ett till windorce 670. Är det värt det prestandamässigt eller begränsas det av låg minnesmängd. Dessutom hur är ljudnivån. Är det mycket högljuddare vs singel?

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderPlatoon:

Har liknande dator som dig och funderar att skaffa ett till windorce 670. Är det värt det prestandamässigt eller begränsas det av låg minnesmängd. Dessutom hur är ljudnivån. Är det mycket högljuddare vs singel?

Ska jag vara ärlig så är ljudnivån knappt märkbar, då har jag 2 fläktar som blåser IN i fram, och en som blåser UT i bak endast, men funderar lite på att montera en på sidan som blåser UT på sidan, finns ju ett smart fläkthål på sidan på R4
Windforce heter och är Windforce av nån anledning, sjukt bra kylning och njudnivå, klart att kortet överst blir några få grader varmare, men de är ju inte så konstigt

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Tjenare! Min polare har tänkt rätt länge på att skaffa 670 SLI, men är lite tveksam på vad som krävs kraftmessigt. Jag har tänkt lite själv och kommit fram till att ett 850watt skulle räcka till detta, men jag är inte helt säker, vilket leder mig till anledningen att jag skapar den här tråden -- vad krävs för SLI?

Tack på förhand,

Mentwos.

Han klarar sig på 650W

Dold text
Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderPlatoon:

Har liknande dator som dig och funderar att skaffa ett till windorce 670. Är det värt det prestandamässigt eller begränsas det av låg minnesmängd. Dessutom hur är ljudnivån. Är det mycket högljuddare vs singel?

Har kört mina kort i nått år och dom är helt knäpptysta. Helt klart värt det!

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem

Körde med min 630W till mina 670 innan och nätagget svettades inte alls så han klarar dig med god marginal!
Ska han spela BF och köra med hög fps (100+) så bör han ha en överklockad cpu.
Min i5:a @ 4.6Ghz flaskade när jag körde bf3.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Även jag är inne på att köpa ett till 670 för SLI. Grafikkortet jag använder nu finns på NetOnNet för 1990kr, så jag är riktigt sugen. Jag spelar inte alltför ofta men imorgon släpps BF4..

Moderkortet är Asus Gryphon och mitt nätaggregat är en OCZ 700W så det ska inte vara några problem. Däremot är chassit ett Lian Li-PC-V354B, vilket gör att det blir jäkligt tight. Kan en fläkt på baksidan som suger ut all värme vara lösningen?