Fractal Design Define, byta plats på bakre fläkten

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define, byta plats på bakre fläkten

Eftersom alla chassin har en fläkt som blåser ut bakåt så kanske det finns en anledning till det med tanke på luftflödet etc..

Men undrar om man inte lika gärna kan byta plats på den till taket på lådan och bara ha nätagget bakåt? Alltså ett insug fram och ett eller två utblås rakt upp istället, eller kommer CPU fläkten dras ner då den förmodligen blåser bakåt och inte uppåt? (Cooler Master Hyper 212 EVO)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazzo:

Eftersom alla chassin har en fläkt som blåser ut bakåt så kanske det finns en anledning till det med tanke på luftflödet etc..

Men undrar om man inte lika gärna kan byta plats på den till taket på lådan och bara ha nätagget bakåt? Alltså ett insug fram och ett eller två utblås rakt upp istället, eller kommer CPU fläkten dras ner då den förmodligen blåser bakåt och inte uppåt? (Cooler Master Hyper 212 EVO)

Det ska nog gå bra, värme stiger Personligen hade jag kört på utblås därbak, så slipper du öppna taket och tar ner en del av ljudet.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

nej din dator kommer att självantända..

ja.....

Dold text
Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroonos:

nej din dator kommer att självantända..

Låter fin fint med en brasa i vinterkylan

och tackar, funderade bara om det va nånting jag inte tänkt på för som sagt värme stiger ju. Och eventuellt ljud är jag inte allt för orolig över, köper mest lådan för andra kvaliteter än just ljudlöshet då jag itne är så super känslig för just det

Visa signatur