"Connection Problem" Har nästan testat allt!

Permalänk
Medlem

"Connection Problem" Har nästan testat allt!

Hej!

När jag försöker spela dayz så får jag "connection problem". Sen kommer jag till huvhudmenyn och när jag ska stänga ner spelet så fryser det sig och jag måste stänga av spelet i aktivitetshanteraren

Jag har testat installerat om ALLT två gånger, båda OA och arma 2 i steam samt dayzcommander. Sen installerat det igen och startat allt som administratör. Funkade fortfarande inte

Sen köpte jag windows 8 och installerade allt som administratör och startade spelen osv. Fortfarande samma problem. Någon sa även att dayz kan få problem i windows 8. Men det är exakt samma problem som jag hade i windows 7. Samt att jag har läst massa andra som undrade hur dayz skulle funka i win8 och allt har funkar 100% för dom.

Jag kommer in på vissa servrar. Nästan ingen alls på dayz epoch. Vilket jag helst vill spela av alla mods.. Kommer in på några fler Namalsk men tycker den är rätt tråkigt. Och vanliga dayz kommer jag också in på några. Har även hänt att jag kom in på en server. Sen 10 minuter senare när server startades om så kunde jag inte logga in då mer. Testade ett tiotal gånger men funkade fortfarande inte. Så därför är det rätt tråkigt om jag skulle spela seriöst om en server i ca 4-5 timmar. Sen när jag ska logga in och fortsätta dagen efter så funkar inte den servern nå mer.

Kan även tillägga att allt funkar för min polare. Han har aldrig fått detta problem när vi har försökt spela på samma servrar. Har även stängt av brandväggen, ingen skillnad. Starta spelen genom steamfilerna, funkar inte. Och alla är senaste patchen på modsen. Dock när jag försöker installera den som heter "arma 2" högst upp på "install & update" så säger den "WRONG CD-KEY" men jag har ju köpt Arma samt att detta problem har hänt för vissa men dom har sagt att man bara ska ignorera det och man har senaste updaten..

Har testat nästan allt tror jag. Och det är allt som står på dom 10 länkarna på sida 1 på google. Har bara läst om en som har haft just problemet då även spelet fryser sig efter att "connection problem" har dykt upp. Fanns dock inga lösningar.

Vad ska jag göra? Dayz råkar vara ett riktigt favoritspel och skulle gärna vilja spela det. Har googlat en massa och kollat på youtube. Någon som har haft/har detta själv och kanske löst det?

På återseende

Permalänk
Medlem

Det finns några lösningar på ditt problem, Eller vissa är väl inte lösningar men mer svar på problemen.
1: Du har blivit bannad av battle eye, det låter högst otroligt men kan vara svaret
2: Din cd-key kanske har blivit bannad av en hackare etc.
3: Kolla på properties och hitta din cd-key, kolla så att den ser korrekt ut
4: Den tråkigaste lösningen, men också den som funkar flest gånger, skriv ner texten som visas när du inte kommer in på servern, Skriv in texten på google och där bör det finnas en lösning eller ett komplett svar på ditt problem
Jag kan inte veta exakt då jag inte har denna text.
Lycka till!

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman

Permalänk
Medlem

Ps. Testa att gå in i routern och brandväggen, kolla så att programmen i fråga är tilllåtna där. Ds.

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman