Funkar detta kortet till system H

Permalänk
Medlem

Funkar detta kortet till system H

Hej Graffikskortskriget är i full gång nu #kul för oss kunder#
har hittat ett par kort som verkar intressanta :

http://www.dustinhome.se/product/5010744568/gigabyte-radeon-h...

Detta kortet verkar gymt 6 GB. men kommer det att fungera med mitt system och hur är
drivrutinerna. Kanske bättre att satsa på ett nyare kort?

http://www.dustinhome.se/product/5010755274/asus-radeon-r9-28... mer spec om mitt system.....

ASROCK Z77 Extreme 4

Windows 8 64-bit

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz

Memory: 16384MB RAM

NVIDIA Geforce GTX 470

2 st SSD 120 GB

Corsair 860w

tack

nils

Permalänk
Hedersmedlem

Du kommer att kunna köra på bägge, men tänk på att det översta är ett kort med två GPU:er, så sex GB blir tre GB per GPU. Det översta är också väldigt långt så kolla din plats i chassit ditt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kan du vänta tills 290X kort med partnertillverkarnas egna kylare kommer? Eller vänta tills att 780 Ti släpps i mitten av november?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tack

Känns som jag vänta ett tag till, min grundtanke är att jag vill få bättre flytt på FSX flygsimulator
alla andra spel kommer att fungera bra ändå hoppas jag.

Har aldrig varit riktigt nöjd med graffiken med FSX, kör just nu upp fsx på en 42" LG TV är det
ett problem att använda en modern TV när jag kör FSX.

Vet attt Microsoft FSX kräver mycket både av proc o kort, vad skulle ni rekommendera för kort
om jag vill bra resultat o flytt i FSX. Tänkte klocka min I5 så stabilt som möjligt.

Villl lägga 4-5000 kr på kortet.

Taxk

ha det nice

nils

Permalänk
Medlem
Skrivet av amd28+:

Tack

Känns som jag vänta ett tag till, min grundtanke är att jag vill få bättre flytt på FSX flygsimulator
alla andra spel kommer att fungera bra ändå hoppas jag.

Har aldrig varit riktigt nöjd med graffiken med FSX, kör just nu upp fsx på en 42" LG TV är det
ett problem att använda en modern TV när jag kör FSX.

Vet attt Microsoft FSX kräver mycket både av proc o kort, vad skulle ni rekommendera för kort
om jag vill bra resultat o flytt i FSX. Tänkte klocka min I5 så stabilt som möjligt.

Villl lägga 4-5000 kr på kortet.

Taxk

ha det nice

nils

Om du kan lägga 5000 skulle jag säga antingen ett 290X nu och köpa en eftermarknadskylare, eller vänta till ungefär december och köpa ett 290X från tredjepartstillverkare. Annars räcker ett 280X långt, och betydligt billigare.