Permalänk
Medlem

Fundersam över spänningsvärdena.

För ett år sedan klockade jag min 2600k en smula och har inte haft några som helst problem med den varken på temperatur- eller stabilitetssidan. Däremot har jag på senaste tiden sett att folk har frågat om sina spänningsvärden för samma (eller 2700 k) processor och jag kom då att tänka på att jag inte har någon vidare koll på mina heller. Det kan rent av vara så att jag kör allting på auto, men jag har lite svårt att navigera i mitt BIOS och vet inte riktigt var jag ska kika.

Jag bifogar fyra bilder som jag precis knäppte vilka jag hoppas kan vara till hjälp för att någon ska kunna putta mig i rätt riktning. Har hört termer som "Off set" och "LLC" men är inte tillräckligt bevandrad för att uttyda något motsvarande i mitt BIOS.

Hoppas någon kan vara till hjälp!

Om jag belastar CPUn och kör CPU-Z får jag följande värden:

Tack på förhand!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som hög voltage för den klocken men absolut inget farligt skiljer också från cpu till cpu så du kanske måste ha så hög för att det ska fungera. Den som är rekommenderat är att du inte ska gå över 1.36 volt och det är du långt ifrån

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se