Netgear CG3100 + Broadcom NetLink Gigabit Ethernet = funkar bara ibland !??
Har ett bekymmer med mitt trådlösa nätverk hemma.
Har bredband från comhem och har ett kabelmodem med router från comhem (Netgear CG3100) som generellt har funkat bra. Funkar bra till trådad PC, funkar bra till 3 iphones och en 1pad, funkar bra till brygga (Netgear Wireless bridge WN602v2) som i sin tur är kopplad till en HTPC och en digitalbox för comhems play-service).
ALDRIG några problem med dessa anslutningar ^^
Men så har jag ett problembarn, en Acer Aspire 5560G laptop med ett nätverkskort (Broadcom Netlink Gigabit Ethernet) och här är ständigt strul.
Hittar alltid det trådlösa nätverket men ibland/ofta när jag försöker ansluta till det trådlösa nätverket så går det inte !!?!?! Min fru har en laptop och hon har aldrig haft några problem med det vad jag vet, och Acern har jag aldrig haft några problem med att ansluta till andra trådlösa nätverk. Sen helt slumpmässigt så går det plötsligt att ansluta. När jag väl är ansluten funkar allt som det ska men sen återigen (vad det känns som helt slumpartat) så tappas anslutningen och det går inte att återansluta förrän det gått en stund.
Fattar inte vad som är fel att det slumpmässigt ibland inte går att ansluta och att när man väl är ansluten så kan man plötsligt tappa anslutningen.
Kan tillägga att jag under dessa perioder när jag inte kan ansluta så kan jag koppla in min iphone med internetdelning och då funkar det, ofta har jag en högre chans att lyckas ansluta till det trådlösa nätverket med nätverkskortet på laptopen då också vilket jag inte fattar.
Starta om datorn har ingen effekt.
Testat att starta om routern några gånger men det har inte löst problemet på sikt.
Tacksam för hjälp!