Ska jag köpa ett Cooler Master V700?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013

Ska jag köpa ett Cooler Master V700?

Ja, typ så.

Jag vill bygga datamat, mini-itx med typ i5 4670 (om det nu inte finns något prisvärt med snabbare minnen? När är det de skall eller kom? =P) och något emellan ett GTX 760, 670, 680, 770 typ.

Bör väl klara av några diskar och en brännare möjligtvis men inget extremt.

V700 ger 700 watt, antar att jag klarar mig på mindre men är kanske schysst med någon marginal inför framtiden, men kanske inte är tillräckligt bra för att ge tillräckligt med marginal ändå?

Mina kriterer är väl att det skall orka driva skiten, eller mer men jag är inte så toksugen på att betala mer för mycket mer kräm än nödvändigt om jag aldrig kommer använda den.

TYST

Modulärt är ju ett plus, iaf om det inte kostar så mycket, delvis just för att jag vill bygga mini-itx (eller möjligen micro-atx), slipper väl gärna låna kablar egentligen men.

Blir antagligen en Elite 120-låda eller så.

Jag har kollat länge på nätagg, Komplett kör ju några med 30% rabatt ofta och de skall ju vara jättebra om man ser till det elektriska men fläkten är 12 cm och de skall väsnas och det är ju lite trist. Silver Flower eller vafan de heter. Väsnas de för mycket?

XFX har ju Core och XXX som folk tycker är rätt ok med, XXX är ju modulärt, eller delvis modulärt kanske, duger de? Är det värt? Är väl inte så många kronor som skiljer sig åt, vet inte om jag får mycket mer för pengarna med CM-agget heller dock.

Någon anledning att inte ta det? Något annat som erbjuder bättre prestanda/pris? Borde jag överväga något annat?