Färgen på H100i kylarens lampa har gått från Vitt till Gult

Permalänk
Medlem

Färgen på H100i kylarens lampa har gått från Vitt till Gult

Hallå SweC!

Jag har bara en fundering.

Det var ett litet tag sen jag öppnade chassit och nu idag fick jag bara för mig att göra det och ser då att dioden som lyser upp Corsair logan samt namnet på en H100i kylare har gått från vitt till gult. Känns sådär halv udda.

Någon som har en aning om vad det kan ha att göra med?

Permalänk
Medlem

Om du kör med Corsairs program tiill pumpen så kan du köra vilken färg du vill. finns att hämta på deras sida.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Whaaaaaaaaat! Finns det program att kontrollera shitten med?!

Fan va jag gillar SweC ordentligt alltså.

Tackar som sjutton mate!

Permalänk
Medlem

hah! Därför man ska läsa eventuella installtionspapper man får med

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Ehuhhhmm, okejrå.

*edit*

I programmet Corsair Link så hittar jag parametrar för titanet, hårddiskarna och avg temp på cpu:n.
Inte själva H100i:n. Så den kommer jag inte åt.

Någon aning om vad som behövs göras för att det ska lira?

Lade till fråga
Permalänk
Medlem
Skrivet av ikNo:

Ehuhhhmm, okejrå.

*edit*

I programmet Corsair Link så hittar jag parametrar för titanet, hårddiskarna och avg temp på cpu:n.
Inte själva H100i:n. Så den kommer jag inte åt.

Någon aning om vad som behövs göras för att det ska lira?

Välj fliken Groups, Sen under Grafikkortets fläkt till vänster så ska de finnas H100i Led1. Klicka på den, och kör hårt

Eller du kanske redan har hittat det vid denna tidpunkten, ursäkta för sent svar

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Haha, nemas problemas.
Problemet är att det inte gör det, under fliken 'Groups' finns en (1) sensor, nämligen hastighetens på GTX Titanets fläkt.

Sen i listan finns det i7 Avt temp/activity, Titan core temp, Corsair drive, Seagate drive x2.

That's it. Känns jätte konstigt.

Permalänk
Inaktiv

Kanske har läckt in kylvätska till lampan så den nu lyser gult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikNo:

Haha, nemas problemas.
Problemet är att det inte gör det, under fliken 'Groups' finns en (1) sensor, nämligen hastighetens på GTX Titanets fläkt.

Sen i listan finns det i7 Avt temp/activity, Titan core temp, Corsair drive, Seagate drive x2.

That's it. Känns jätte konstigt.

Du kanske glömt koppla en del av kablarna för din H100i tex USB kabeln, utan den funkar det inte..
http://www.corsair.com/us/media/cms/manual/49-000175_rev_AB_H...
http://www.corsair.com/us/media/cms/manual/Corsair-Link-Manua...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Datorn är ihop byggd av Webhallen. USB:n som går från kylmodeulen går in i USB1314 porten på moderkortet.

Nu när jag sitter och kikar på länken du fixade ggustavsson så får jag en vag känsla av att Webhallen har gjort helfel.

Den där "Y-kabeln" som skall kopplas från kylmodulen mot fläktarna ligger i lådan som tillkom med köpet av datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikNo:

Datorn är ihop byggd av Webhallen. USB:n som går från kylmodeulen går in i USB1314 porten på moderkortet.

Nu när jag sitter och kikar på länken du fixade ggustavsson så får jag en vag känsla av att Webhallen har gjort helfel.

Den där "Y-kabeln" som skall kopplas från kylmodulen mot fläktarna ligger i lådan som tillkom med köpet av datorn.

Har du kommer fram till något?

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes