lurad! vem ska jag kontakta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Nej men då behövs ju också ett falskt ID för att hämta ut. Komplett.se kräver att du identifierar dig med elektroniskt ID. Sidor som dustin.se så kan man göra beställning utan detta vilket jag finner lustigt.

Angående mobillån, få sidor skickar pengar bara sådär. Stor del kräver att du identifierar dig för att få pengar snabbt, annars får du ett brev du skriver under, skickar tillbaka.

Jag kör allt digitalt nu för tiden. Digitala fakturor, har inte haft kontakter på flera år och tycker det är underbart att bankerna vägrar ta emot kontakter sedan några år.

Tycker sidan var ganska dålig och känns utdaterad. Som jag skrev så kräver större del av olika tjänster att du verifierar dig med e-leg från Swedbank/Nordea/Telia etc.

Jag tog den sidan bara som ett exempel eftersom den var uppdaterad den 16 september 2013 i just det jag snackade om.

Som sagt, att fa tag pa ett falskt ID ar inte svarare an att kopa toapapper, ifall du vet var du ska ga. Och det hander oftare an man tror, tror jag ringde 100 samtal om dan for att kontrollera ifall det var personen som hade ansokt om ett lan for plastikoperation tex. Eller ifall han for nagon anledning behovde 10 privata mobilabonnemang.

Faktum ar att trots att det har uppmarksammats om lagfartsstolder, ID-stolder och Urkundsforfalskning ar rutinerna de samma. Till och med enklare i och med att du kan bestalla formularen hemifran.

Men nog om OffT

Skrivet av Aresz:

Märkligt att en del tycker att TS ska skylla sig själv för att ha blivit lurad? Hur kan det komma sig? Det är väl den som utför brottet som ska ha någon form av skam och skuld? Som att det är ok att vara kriminell för att det är lätt och handlar om småsummor?

"Skyll dig själv" är ju inte någon till hjälp för den som har blivit utsatt, men är det så många som har den inställningen så kan jag slänga upp en annons så kan ni köpa något random crap av mig här på swec...skyll er själva sen? Nej det är såklart inte rimligt.

Självklart ska även en polisanmälan göras.

"Säljaren kan till exempel friskriva sig från ansvar om det är något fel på varan. Det gäller till exempel begagnade varor som säljs i befintligt skick. "

For det forsta sa har inget kopeavtal slutits, dvs det finns inget bevis mer an att kontanter och varor har bytt hander. Daremot sa kan saljaren aka dit pa att varorna inte var i det skick som utlovades, dvs "säljaren har låtit bli att upplysa dig om fel av mera allvarlig karaktär som säljaren kände till" Och sedan den mest interessanta punkten. "Varan var i väsentligt sämre skick än du kunde förutsätta, med ledning av priset och andra omständigheter." 2(eller var det mer?) defekta iphones for 600 spann ar ett skaligt pris, och darfor har TS inte blivit vilseled gallande pris eller att de skulle vara defekta. Visserligen HUR defekta dom var blev han vilseled, men dock far TS skylla sig sjalv. "Vid privatköp har du som köpare en omfattande undersökningsplikt."

Samt "Det måste stå inskrivet i avtalet att du har ångerrätt. Om det inte står med i avtalet kan du inte ångra dig efter det att ni har gjort upp affären."

Eftersom TS varken har gjort det ena eller det andra, sa ar en polisanmalan sloseri med tid.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Märkligt att en del tycker att TS ska skylla sig själv för att ha blivit lurad? Hur kan det komma sig? Det är väl den som utför brottet som ska ha någon form av skam och skuld? Som att det är ok att vara kriminell för att det är lätt och handlar om småsummor?

"Skyll dig själv" är ju inte någon till hjälp för den som har blivit utsatt, men är det så många som har den inställningen så kan jag slänga upp en annons så kan ni köpa något random crap av mig här på swec...skyll er själva sen? Nej det är såklart inte rimligt.

Självklart ska även en polisanmälan göras.

För att han inte kollade varan och sedan kommer och gnäller. Det är klart han får skylla sig själv. Hur kan det vara någon annans fel än hans eget?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av careau:

Alla utom du förstår vad jag menar.

Det är din uppfattning. Men skriver man så, låter det som en uppmuntran att låta folk luras och komma undan med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

För att han inte kollade varan och sedan kommer och gnäller. Det är klart han får skylla sig själv. Hur kan det vara någon annans fel än hans eget?

Så TS blev alltså inte lurad? Om TS köpte varorna och samtidigt var medveten om alla fel, ja då får TS skylla sig själv.

Men var det inte som så att damen sa att det endast var fel på batterierna och inget annat, eller har jag missuppfattat tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Så TS blev alltså inte lurad? Om TS köpte varorna och samtidigt var medveten om alla fel, ja då får TS skylla sig själv.

Men var det inte som så att damen sa att det endast var fel på batterierna och inget annat, eller har jag missuppfattat tråden?

"Vid privatköp har du som köpare en omfattande undersökningsplikt. "

Igen, att skylla pa dolda fel vid privatkop ar svart. Det ar din skyldighet som kopare att se till att varan fungerar, eller i detta fallet inte mer defekt an vad som har sagts. Samtidigt gar det att disskutera, visste kvinnan om det har? Har hon handlat i strid med tro och heder? Antagligen, men det gar aldrig att bevisa. Har TS undersokt varorna mer nogrant? Fick han tillfalle till det? Da kan vi borja rora oss mot nasta punkt. Skrevs det nagot avtal?

Pa enkel svenska:

Vid privatköp har du som köpare en omfattande undersökningsplikt. Även om varan kan anses felaktig så får du som köpare inte åberopa fel som du måste antas ha känt till vid köpet. Om säljaren till exempel har uppmanat dig att undersöka varan och du inte har gjort det, kan du inte klaga på sådana fel som du borde ha upptäckt vid undersökningen.

Dold text

Pa obegriplig svenska

Undersökning av varan före köpet

20 § Köparen får inte såsom fel åberopa vad han måste antas ha känt till vid köpet.

Har köparen före köpet undersökt varan eller utan godtagbar anledning underlåtit att följa säljarens uppmaning att undersöka den, får han inte såsom fel åberopa vad han borde ha märkt vid undersökningen, om inte säljaren har handlat i strid mot tro och heder.

Andra stycket gäller även när köparen före köpet har fått tillfälle att undersöka prov på varan och felet gäller en egenskap som skulle framgå av provet.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...

Dold text
Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Ja och vad ska ske? Han skrev att han inte kollade skicket av mobilen när dom möttes för köp.

Vem säger att han inte ljuger?

alltså det var iphones tror du jag har med mig en bänk med skruvar till ett garage och inspekterar mobilerna medans hon i bilen väntar, jag sa till henne jag ska kolla mobilerna men om det är stora problem med mobilerna så återkommer jag och jag kontakta henne typ efter en timme, då sa hon att hon inte kunde komma och att jag fick vänta en vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Ja och vad ska ske? Han skrev att han inte kollade skicket av mobilen när dom möttes för köp.

Vem säger att han inte ljuger?

Skrivet av Carlj:

Jag tog den sidan bara som ett exempel eftersom den var uppdaterad den 16 september 2013 i just det jag snackade om.

Som sagt, att fa tag pa ett falskt ID ar inte svarare an att kopa toapapper, ifall du vet var du ska ga. Och det hander oftare an man tror, tror jag ringde 100 samtal om dan for att kontrollera ifall det var personen som hade ansokt om ett lan for plastikoperation tex. Eller ifall han for nagon anledning behovde 10 privata mobilabonnemang.

Faktum ar att trots att det har uppmarksammats om lagfartsstolder, ID-stolder och Urkundsforfalskning ar rutinerna de samma. Till och med enklare i och med att du kan bestalla formularen hemifran.

Men nog om OffT

"Säljaren kan till exempel friskriva sig från ansvar om det är något fel på varan. Det gäller till exempel begagnade varor som säljs i befintligt skick. "

For det forsta sa har inget kopeavtal slutits, dvs det finns inget bevis mer an att kontanter och varor har bytt hander. Daremot sa kan saljaren aka dit pa att varorna inte var i det skick som utlovades, dvs "säljaren har låtit bli att upplysa dig om fel av mera allvarlig karaktär som säljaren kände till" Och sedan den mest interessanta punkten. "Varan var i väsentligt sämre skick än du kunde förutsätta, med ledning av priset och andra omständigheter." 2(eller var det mer?) defekta iphones for 600 spann ar ett skaligt pris, och darfor har TS inte blivit vilseled gallande pris eller att de skulle vara defekta. Visserligen HUR defekta dom var blev han vilseled, men dock far TS skylla sig sjalv. "Vid privatköp har du som köpare en omfattande undersökningsplikt."

Samt "Det måste stå inskrivet i avtalet att du har ångerrätt. Om det inte står med i avtalet kan du inte ångra dig efter det att ni har gjort upp affären."

Eftersom TS varken har gjort det ena eller det andra, sa ar en polisanmalan sloseri med tid.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

alltså det var iphones tror du jag har med mig en bänk med skruvar till ett garage och inspekterar mobilerna medans hon i bilen väntar, jag sa till henne jag ska kolla mobilerna men om det är stora problem med mobilerna så återkommer jag och jag kontakta henne typ efter en timme, då sa hon att hon inte kunde komma och att jag fick vänta en vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

alltså det var iphones tror du jag har med mig en bänk med skruvar till ett garage och inspekterar mobilerna medans hon i bilen väntar, jag sa till henne jag ska kolla mobilerna men om det är stora problem med mobilerna så återkommer jag och jag kontakta henne typ efter en timme, då sa hon att hon inte kunde komma och att jag fick vänta en vecka

Nej, det har jag aldrig pastatt heller. Men det ar din skyldighet att undersoka sa att varan overrensstammer med vad som har sagts och lovats. Att du gick med pa att vanta en vecka kan nog varit det varsta du gjorde i denna affaren.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 007onex:

alltså det var iphones tror du jag har med mig en bänk med skruvar till ett garage och inspekterar mobilerna medans hon i bilen väntar, jag sa till henne jag ska kolla mobilerna men om det är stora problem med mobilerna så återkommer jag och jag kontakta henne typ efter en timme, då sa hon att hon inte kunde komma och att jag fick vänta en vecka

Men funderade du inte på skicket i förhållande till priset ? 300kr/st är ett pris som indikerar att det är reservdelsmaskiner/skrot i relativt dåligt skick.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Så TS blev alltså inte lurad? Om TS köpte varorna och samtidigt var medveten om alla fel, ja då får TS skylla sig själv.

Men var det inte som så att damen sa att det endast var fel på batterierna och inget annat, eller har jag missuppfattat tråden?

Skrivet av Carlj:

Nej, det har jag aldrig pastatt heller. Men det ar din skyldighet att undersoka sa att varan overrensstammer med vad som har sagts.

jag gjorde det och jag kontakta ´henne direkt efter och sa att det inte var som hon hade beskrivit, då bad jag henne att jag ville ha tillbaka mina pengar och hon gick med på det men jag fick vänta en vecka men efter veckan har gått hör hon inte av sig. och jag skrev att om det inte är problem med batteriet så lämnar jag tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

jag gjorde det och jag kontakta ´henne direkt efter och sa att det inte var som hon hade beskrivit, då bad jag henne att jag ville ha tillbaka mina pengar och hon gick med på det men jag fick vänta en vecka men efter veckan har gått hör hon inte av sig. och jag skrev att om det inte är problem med batteriet så lämnar jag tillbaka

Var det via sms, eller pa nagot satt skriftligt innan kopet igenom? Da kan du vanda dig till tingsratten, och da ar de 600kr det galler en piss i Mississippi jamnfort vad det kommer kosta dig i tid och pengar.

Ta det som en lardom istallet, las pa vad dina rattigheter ar nar det galler privat kop, da ar det Koplagen som galler. De skilljer sig stort jamnfort med ifall du gor affarer med ett foretag(konsumentkoplagen).

En bra borjan ar har vid privatkop:
http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Mer i detalj
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...

Och som jag namnde tidigare, kan du inte klama ihop de tva till en, och sedan salja? Profit?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

For det forsta sa har inget kopeavtal slutits, dvs det finns inget bevis mer an att kontanter och varor har bytt hander.

Fast detta är inte sant. Genom att säljare och köpare kommit överens om ett pris, bytt vara mot pengar så har man ingått ett avtal. Man måste inte ha ett skriftligt avtal för att sluta ett avtal. Muntligt avtal gäller och är bindande, däremot är det förbannat mycket svårare att hävda hur det muntliga avtalet var utformat då säljare och köpare sällan har samma uppfattning om avtalet.

Däremot har du helt rätt i att en telefon som normalt sett kostar betydligt mer även med ett defekt batteri troligen är i sämre skick om den är ovanligt billig. Det är alltså inte alls svårt att i detta fall hävda att köparen brustit i sin undersökningsplikt och därmed kan inte säljaren hållas ansvarig för att varan skulle vara behäftad med fel som inte återspeglas i varans pris.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Fast detta är inte sant. Genom att säljare och köpare kommit överens om ett pris, bytt vara mot pengar så har man ingått ett avtal. Man måste inte ha ett skriftligt avtal för att sluta ett avtal. Muntligt avtal gäller och är bindande, däremot är det förbannat mycket svårare att hävda hur det muntliga avtalet var utformat då säljare och köpare sällan har samma uppfattning om avtalet.

Däremot har du helt rätt i att en telefon som normalt sett kostar betydligt mer även med ett defekt batteri troligen är i sämre skick om den är ovanligt billig. Det är alltså inte alls svårt att i detta fall hävda att köparen brustit i sin undersökningsplikt och därmed kan inte säljaren hållas ansvarig för att varan skulle vara behäftad med fel som inte återspeglas i varans pris.

Rattar mig i ledet, sjalvklart ar ett muntligt avtal giltigt. Men jag skulle inte kopt en krukvaxt utan ett skrivtligt avtal just pa grund av det du sager.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

alltså jag tycker att det inte ska finnas sådana personer! de ska bestraffas!

Lol! Självklart ska bedragare bestraffas. Tyvärr är det så att vi i sverige har ett rättsystem som ska se till att man inte kan straffas om man är oskyldig. Det funkar inte särskilt bra men det finns likväl. Detta rättsystem kräver att man faktiskt kan bevisa att man blivit lurad och att personen som lurade en hade för avsikt att göra så.
Det är inte helt ovanligt att man som säljare förklarar saker och ting för en köpare och denna fattar noll men handlar iallafall. Sen gnäller de då varan inte var så som köparen inbillade sig att det var utan så som säljaren faktiskt beskrev. I detta fallet ex.vis så kanske säljaren förklarade att det KANSKE var så att man kunde laga mobilen med att bara byta batteri och detta räcker för att man ska klara sig i en domstol, oavsett om säljaren faktiskt visste att mobilerna inte gick att laga med batteribyte.
Detta är anledningen till att man i rättssystemet har något som kallas "undersökningsplikt". Det innebär i princip att man måste undersöka varan innan köp och när man väl köpt den så har man godkänt den. Har man inte möjlighet att göra detta så måste man ha ett köpedokument som beskriver varans skick, annars har man inte mycket att komma med. Email där säljaren uttryckligen ljuger om varans skick funkar bra som bevis för bedrägeri, om såna finns.

Processen att få tillbaka sina pengar är lång och omständig men ibland kan det funka att kräva pengarna via kronofogden. Det kostar dock pengar och det räcker att säljaren bestrider för att man ska köra fast så det är knappast värt det för såna här småsummor.
Polisen hjälper inte till om det inte rör sig om väldigt många fall av besdrägeri.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Men hat jag inte rätt och bya tillbaka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 007onex:

Men hat jag inte rätt och bya tillbaka?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Som många sagt, du skrev inget kontrakt, det var dumt. Det är inte som att ICA kan komma hem till dig efter en månad och byta mjölken du köpt mot pengar, eller hur? Det kan du inte heller göra.

Se till att skriva ett ordentligt kontrakt, med exakt vad som köpes, i vilket skick etc. Då har du något att gå på!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 007onex:

Men hat jag inte rätt och bya tillbaka?

Jag tror du missuppfattar poängen lite här. Om ni inte har skrivit något om vad som gällde står ord mot ord. Det ni verkar vara överens om är att telefonerna inte fungerade. Sedan har hon enligt dig gjort en utfästelse om att det bara var batterierna som var trasiga, något som hon nu inte vill stå för. Samtidigt så indikerar priset att det var något annat än batteriet som var trasigt eftersom du har köpt telefonerna för kaffepengar.

För att sammanfatta, om det du säger stämmer så har du ju köpt telefoner som var väsentligen sämre än du har blivit lovad. Detta hade kunnat lösas genom att du blir kompenserad eller att köpet går tillbaka, men spelar det ju ingen roll eftersom ni inte är överens. Din enda chans är att anmäla och den vägen kommer att sluta i samma stund som du lägger på luren eller lämnar polishuset eftersom du har alldeles för dåligt på fötterna.

Du har helt enkelt nappat på ett erbjudande som lät för bra för att vara sant och som också visade sig vara för bra för att vara sant.

Jag har en iPhone 4S hemma med trasigt WiFi chip. För att laga den måste man löda bort chippet från moderkortet och sätta dit ett nytt. Det krävs speciell utrustning för detta och det är inget man gör själv. Ändå blev jag bjuden $200 för den (ca 1300kr) av en iPhonereparatör som förmodligen hade tänkt reparera och sälja. En iPhone med trasigt batteri är ju nära på komplett. Byta batteriet tar 10min. Att då betala 300kr för den känns inte alls rimligt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Vet Facebook profilen, men blockad.. Gör en ny profil och börja skicka meddelanden till hennes kontakter att hon är en bedragare.
Visst du stalkar, men vad är det för program på trean? Stalkers? Hm.. Just ja, snutarna gör inget.
Och tro mig, det gör dom inte, min sambo har en stalker som jag har fått ställa mot väggen flera gånger, blivit anmäld för våld och hot.. Läggs ner..

Blev ombytta roller och jag började stalka stalkern, snacka med hennes vänner, grannar och släkt.. Helt tyst i två år nu.

600m blev 600km.
Som sagt, dina 600kr kanske blir 600km.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Många klagar (inkl mig) att polisen inte gör något, men det är åklagare som bestämmer vad som utreds.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Lasse468:

Läropengar..... Nu kanske du är mer kritisk nästa gång.....

//Lasse

Precis, har själv fått lära mig den hårda vägen och man gör inte om samma sak två gånger efter det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Precis, har själv fått lära mig den hårda vägen och man gör inte om samma sak två gånger efter det

Man får inte göra +1 inlägg... ...men +1

(I mitt fall kostade kursen "hur man undviker att bli lurad på internet" ~2000kr)

Rätt billigt faktiskt!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

Muntliga avtal och chattkonversationer är helt dugliga i rätten, men det är inte värt att bråka om 600kr.

Dock kan det tilläggas att du även juridiskt sett har en skyldighet att ifrågasätta det låga priset, för att just undvika sånt här.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Skrivet av Hullsc:

Dessutom antar jag att en normal kvinna inte är teknikintresserad och vet troligtvis inte mer än vad pojkvännen/vännen berättat för henne om telefonerna han ber henne sälja åt honom/henne.

Det är därför inte helt uppenbart att det är enbart hennes fel att det blivit missförstånd.

OT
Så du menar att kvinnor som är teknikintresserade inte är normala? Hur tänkte du nu?

OnT

TS, du kan ju, som någon redan skrivit, lämna in telefonerna för att få rabatt på en ny.

Visa signatur

Don't put your USB-stick where it doesn't belong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paranoid Android:

OT
Så du menar att kvinnor som är teknikintresserade inte är normala? Hur tänkte du nu?

OnT

TS, du kan ju, som någon redan skrivit, lämna in telefonerna för att få rabatt på en ny.

de han menar är att mairoteten av kvinnorna inte vet hur man byter ett batteri, han har helt rätt där,

Permalänk
Skrivet av 007onex:

alltså det var iphone och de är rätt så krångliga för en vanlig person att byta batteri på

nej det är inte svårt byta batteri på iphone. hur tänkte du reparera dom själv om du inte vet hur man öppnar en telefon.?
vilken Iphone ? 3Gs är vanliga philips 00 mejslar, 4, 4s är oftast pentalobe går att få tag på på Kjell&co

nej hon kommer säkerligen inte bli straffad, brott kan ej styrkas Pga inget kvitto / utredning nerlagd pga brist på bevis.

Om du köper någonting av någon privatperson så läs på hur man gör det på ett säkert sätt ! i annat fall blir du bara en i statistiken

har fått in kunder som kommit med *Dummie* alltså ett plastskal med utskriven skärm i papper och frågat om det går att få annan bild på skärmen. javisst vi ska skriva ut ett nytt papper om du vill.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644