Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Copperbraid?

Ingen aning om var detta skall ligga i för forumkategori, men moderator eller någon kanske kan flytta om det ligger fel-...

Hursom, som jag nämnt flyktigt i andra trådar här så håller jag på med ett chassi i järnsmide och jag skulle för detta vilja ha tag på sleeving av koppar, dvs någonting som skulle kunna tänkas fungera att sleeva kablage och annat med.

Det måste vara i äkta metall och helst ej i järn utan koppar eller annan metall och behöver då som sagt vara ihålig så att det går att trä en strömkabel eller annat innuti den. (det gör inget om den är förtent)

Har dock inte hittat detta någonstans över huvud taget men vet att det tillverkas och man hittar ju liknande i många olika kabeltyper, tex vanlig coaxialkabel men jag har inte hittat löst.

Någon som vet mer om saken?

Gärna till överkomligt pris också så att det finns en realistisk chans att använda det i realiteten också.

Även gammeldags flygplanskabel av den modell som var täckt av kopparfläta är *mycket* (då jag även skulle behöva exakt sådan till fler grejer) intressant men jag vet inte om sådan tillverkas längre.

(paracord, plastsleeve, stålfläta och annat har jag redan, men till vissa delar önskar jag som sagt koppar (gärna förtent men inget krav) eller annan icke järnbaserad metall. kan vara vad som bara det har den rätta looken som sagt.)

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Elfa min vän, Elfa

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=19786&pageSi...

Där har du tennpläterad kopparfläta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Perfekt!
Jag som brukar hänga där i timmar men tänkte tydligen inte så långt... Dessutom var de billigare på killswitcharna jag sökte. Har kanske gamla fördomar om elfa att de alltid är dyrast he he.

Edit, oj, den var redigt dyr om man behövde tjockare än 2mm, men men...

Kan ju dock hålla kvar frågan om någon har uppslag om var man får tag på Mil klassad Flygplanskabel med höje av förtent koppar, typ som sådan som sat i J-29 och liknande (skall vara till en gammal flygplanswitch).

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)