CoD Ghosts PC eller PS3?

Permalänk

CoD Ghosts PC eller PS3?

Hej!

Jag hade tänkt att förbeställa Ghosts, men vet inte vilken plattform som klarar spelet bäst. PC eller PS3? (PC specs nedan). Jag ska även tillägga att jag gillar att köra just Call Of Duty med en kontroll (PS3/XBOX).

PC specs:

i5 4670K 3.4GHz
8GB RAM
MSI GTX 660

Permalänk
Medlem

Köp det till pc och använd en dosa.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Hej!

Jag hade tänkt att förbeställa Ghosts, men vet inte vilken plattform som klarar spelet bäst. PC eller PS3? (PC specs nedan). Jag ska även tillägga att jag gillar att köra just Call Of Duty med en controll (PS3/XBOX).

PC specs:

i5 4670K 3.4GHz
8GB RAM
MSI GTX 660

Hur ska vi veta vad du tycker?
Gillar du konsol, kör på det. Gillar du pc, kör på det...

Permalänk
Medlem

PC, definitivt. Dock lär väl inte ps3 ha några problem heller med det spelet. Sedan kan du ju koppla 360-kontrollerna till datorn.

Edit: Oj det kom visst 2 svar på dom där 20 sekunderna haha...

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Jag har alltid köpt CoD serierna till konsol eftersom att jag upplever mindre "cheaters" där än på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

Köp det till pc och använd en dosa.

Problemet med att köra med kontroll på PC är att de andra i multiplayer troligtvis lirar med m + tb vilket ger snabbare och mer precisa rörelser. Det kan ju göra det lite tråkigare att lira.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av xeliaz:

Köp det till pc och använd en dosa.

Han kommer bli förångad av de som använder mus och tangentbord.

Jag och en kompis som har spelat väldigt mycket BF3 och andra FPS på konsol provade att mötas på PC – jag med mus+tgb och han med Xbox-kontroll. Jag förnedrade honom. Och jag är inte speciellt bra på BF3. Han är däremot väldigt bra på det, både på PC och konsol.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av astrberg:

Jag har alltid köpt CoD serierna till konsol eftersom att jag upplever mindre "cheaters" där än på PC.

Det är också en sak jag har tänkt på...

Av de som jag har köpt så har det varit till PS3, och jag måste verkligen säga att jag tycker att det är väldig kul på den konsolen. Men jag har även testat det på dator och gillar det där också. Så jag vet inte vilken så pass långt. Vet någon här hur det presterar på min PC i förhållande till PS3:t? Bättre eller sämre? Har hört att rekommenderad grafik är GTX 770... :/

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av chokladbanan1999:

Det är också en sak jag har tänkt på...

Av de som jag har köpt så har det varit till PS3, och jag måste verkligen säga att jag tycker att det är väldig kul på den konsolen. Men jag har även testat det på dator och gillar det där också. Så jag vet inte vilken så pass långt. Vet någon här hur det presterar på min PC i förhållande till PS3:t? Bättre eller sämre? Har hört att rekommenderad grafik är GTX 770... :/

För det första, på PC kan du få vettig upplösning, framerate och grafikkvalité. Ställer du in 720p, allt på lägsta så ska du se att sämre kort än 770 drar runt spelet i långt mycket högre framerate än på PS3.

För det andra, man måste inte köra med allt maxat. Även på medelhöga inställningar kommer en medelklassdator smula sönder allt vad konsol heter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

CoD är generellt roligare på konsol, vet inte varför.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Enligt mig är CoD ett konsolspel så personligen tycker jag ps3.

Permalänk
Medlem

På PC alla dar i veckan.
Tycker att det känns helt fel att lira FPS på konsol.

Men självklart gör du som du vill.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Håller med föregående, för fps är det PC som gäller

Permalänk
Medlem

Köp vad dina kompisar tänkt köpa, blir nog roligast så. Gillar du handkontroll skulle jag nog rekommendera att spela på en konsol, blir jämnare så

Permalänk
Medlem

Personligen anser jag att just CoD skall spelas på konsol. Vanligtvis gillar jag FPS på PC annars.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

För mig är CoD ett extremt snabbt FPS, med små banor som är lätta att ta sig runt på.
Att spela det med en kontroll som i jämförelse är så extremt långsam skulle totalt
förstöra spelet för mig. Men alla är ju olika

Permalänk
Medlem

På PC.
- Spelet är mycket snyggare.
- Du måste spela med mus och tangentbord för att ha en chans.

På PS3.
- Spelet är fulare.
- Du kan spela med handkontroll.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Zuty:

Köp vad dina kompisar tänkt köpa, blir nog roligast så.

Dom kommer att köra på PS4 när det kommer ut, men själv hade jag tänkt vänta med PS4 tills FIFA 15 kommer ut om lite mindre än ett år.

Skrivet av Big Lars:

Personligen anser jag att just CoD skall spelas på konsol. Vanligtvis gillar jag FPS på PC annars.

Jag är exakt samma person. Gillar att köra FPS spel på PC men CoD är det verkligen något speciellt med!