battlefield 4 hackar till (typ). Hjälp

Permalänk
Medlem

battlefield 4 hackar till (typ). Hjälp

Jag har litet problem med battlefield 4.
När matchen/banan laddar så tar det långt tid och medan jag spelar och när spelet laddar så hackar det till.
Som en repig cd skiva man försöker spela upp.
Men det är bara några sekunder, men här extremt iriterande.

Mina specs:
Cpu: Amd a6-5400k 3,8 ghz
ram: 4gb
hårddisk: 3,5 tum 500gb
grafikkort: gigabyte 7750 1gb OC 880 mhz

Vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

Att du har jättelite ram gissar jag på, tror Bf4 använder upp till 6GB såg jag någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonkan91:

Jag har litet problem med battlefield 4.
När matchen/banan laddar så tar det långt tid och medan jag spelar och när spelet laddar så hackar det till.
Som en repig cd skiva man försöker spela upp.
Men det är bara några sekunder, men här extremt iriterande.

Mina specs:
Cpu: Amd a6-5400k 3,8 ghz
ram: 4gb
hårddisk: 3,5 tum 500gb
grafikkort: gigabyte 7750 1gb OC 880 mhz

Vad kan problemet vara?

Wow.. klarar du BF4 med den burken? Kan ju vara därför det tar tid. Du har rätt utdaterade komponenter, och ingen SSD. Därför kan nog laddtiderna vara rätt långa. Sen är spelet nytt också och små buggar kan uppstå lite här och var för olika användare. Man får nog hålla ut lite med sånt här, spelet kommer patchas allt eftersom.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Att du har jättelite ram gissar jag på, tror Bf4 använder upp till 6GB såg jag någonstans.

Ok. Jag läste nyss att man behöver 8gb för 64-bitar operativsystem (vilket jag har).
Då får man väl uppgradera.
Men tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Wow.. klarar du BF4 med den burken? Kan ju vara därför det tar tid. Du har rätt utdaterade komponenter, och ingen SSD. Därför kan nog laddtiderna vara rätt långa. Sen är spelet nytt också och små buggar kan uppstå lite här och var för olika användare. Man får nog hålla ut lite med sånt här, spelet kommer patchas allt eftersom.

Japp. klarar att spela det. Är inte kräsen på hur det ser ut. Tack för svaret.