Permalänk
Medlem

Vilka fläktar till Corsair H110

Hej Allihop!

Har precis skaffat nytt men sitter och tänkte köpa AX seriens Quiet fans och sätta i mitt nya 750D samt på radiatorn.

Men jag har läst runt lite och sett att vissa säger att man inte bör använda Corsair´s AX serie fläktar till radiatiorn på CPU kylaren, Stämmer detta? Vad ska man helst ha isåfall?

Samt, Vet att man ska ha dem i push/pull, Men ska man ha så att man trycker luften ur chassit eller kallare luft in i burken?
Man ska ha fäktarna så det är push/pull igenom radiotorn inne ifrån chassit och ut va?

Tack

/Linus

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk

Till radiatorer är det väl ganska viktigt med fläktar som klarar av att hålla uppe ett konstant tryck snarare än de som är konstruerade för minimal ljudnivå. Typ Noctuas "tätbladiga" P-serie.
Till vanlig chassiventilation kan man ju satsa på så tysta fläktar som möjligt.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag kör personligen SP120 på min h100i, och en kombination av AF120/140 i resten av chassit. De ser likadana ut, men SP är gjorda för radiatorer.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Jag kör Quiet Edition fläktarna från corsair på min h70, min FX-8350 går väldigt svalt på sina 4.2ghz med dom även i max load. och helt knäpptyst är det också!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Till radiatorer är det väl ganska viktigt med fläktar som klarar av att hålla uppe ett konstant tryck snarare än de som är konstruerade för minimal ljudnivå. Typ Noctuas "tätbladiga" P-serie.
Till vanlig chassiventilation kan man ju satsa på så tysta fläktar som möjligt.

Ja jag har hört att Corsairs SP serie ska vara bäst för radiatorer, Men har inte hittat några SP fläktar i 140mm.
Det finns P-serie ifrån Nocuta på inet iallafall, jag får kika på dem! Tack

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jag kör personligen SP120 på min h100i, och en kombination av AF120/140 i resten av chassit. De ser likadana ut, men SP är gjorda för radiatorer.

Jag hittar tyvärr inte SP serien i 140mm

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Avstängd

Om du vill ha dom snabb så är den här bra. http://www.inet.se/produkt/6308808/noctua-nf-a14-flx140mm
Om du vill köra dom på låg rpm så är dom här bra. http://www.inet.se/produkt/6308809/noctua-nf-a14-uln-140mm
Dom är tysta.

Permalänk
Medlem

Om du kör 120mm så sp 120 performence för högre tryck . Fick ner 10c på min gammla h50 . Nu kör jah h110 och har akasa viper 140mm 2st vilket ger högt tryck och även tystare än orginal . 3.14mmh20 ger vipern per st . Till radiatorn så kolla mmh20 . Det ger dej mycket mer än luftflöde . Sp 120 performence räkna med att det kommer låta dock . Ingen tyst fläkt och den har inte pwm men den ger effekt . Nu är denns tråden lite gammal men om nån undrar på senare dar så finns det lite info här då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz