Permalänk
Medlem

Logitech Subb ghetto mod

Hej! Logitech z-5500 är ett trevligt system, MEN, elementet i subben är i mina ögon värdelöst! Därför blev det en liten mod naturligtvis, elementet som sattes i är en Magnat Express 10". Ljudet blev 100 gånger renare och inte originalets sanslösa brummande. Hoppas ni gillar det Hej svej!

Logitech Subb ghetto mod

Permalänk
Medlem

såg hur Magnat Express 10" lät, inte illa faktiskt^^ kanske behöva skaffa ett större hål* då det är ett kraftigare bass?

pallar du filma din bass lite^^

Permalänk
Medlem

Javisst kan jag det, ska bara fixa en kamera. Kan ju säga som så, original basen fladdrar något sjukt, magnaten rör sig nästan inte alls

Permalänk
Medlem

Hur bedömer du ljudkvaliteten objektivt?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frunk:

Javisst kan jag det, ska bara fixa en kamera. Kan ju säga som så, original basen fladdrar något sjukt, magnaten rör sig nästan inte alls

kan lätt tänka mig göra detta, vad hamnade kostnaden på? Ser fram emot videon!

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

med tanke på att det är en ghetto mod så antar jag att du inte räknat med resistans och rekommenderad lådvolym till elementet? känns som att det kommer låta skit, men om det låter bra så hade du en jävla tur

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

med tanke på att det är en ghetto mod så antar jag att du inte räknat med resistans och rekommenderad lådvolym till elementet? känns som att det kommer låta skit, men om det låter bra så hade du en jävla tur

Misstänker att det mesta låter bättre än Original subben faktiskt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt ett Z-2300 förut som fick sig en upgradering med ett Rockford 8" element och den skillnaden var som dag och natt. det som logitech har i kan man inte kalla för BAS, det är bara något skit som dom hittat och kastat i.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

Så hur har du räknat på detta, vilka modifikationer har du gjort på delningsfiltret?

Permalänk
Medlem

Schyst initiativ, men på Logitechs Z-system, borde inte satelithögtalarna vara det första man gör nånting åt? :S

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

Kan ju säga att jag håller med frunk i detta, skillnaden är enorm! Dock så är inte modden att rekommendera om du gillar mullrandet en z5500 bas ger, Magnat XPress 10" ger definitivt en mycket mer "snärtig" ljudbild...

Skrivet av Mortal1ty:

Så hur har du räknat på detta, vilka modifikationer har du gjort på delningsfiltret?

Menar du allvar, i en GHETTO mod? Herregud, sluta trolla! Vi gjorde detta mest för frunken inte var nöjd med Logitech elementets mullrande och för att jag har ett ANTAL magnat basar liggande och vet att dom har en rätt snärtig egenskap.