Upgradera Jailbroken IPad 2 to Ios 7

Permalänk
Medlem

Upgradera Jailbroken IPad 2 to Ios 7

Hej,

Jag har en jailbroken IPad(2) som kör ios 5.1.1. Nu funderar jag på att uppdatera denna till Ios7 men frågan är om det bara är till att köra update eller ska man tänka på något annat så den inte blir brickad (kanske köra en factoryreset först)?

Jag vet att det inte finns någon jailbreak för Ios 7 men det finns tydligen vis att installera custom appar ändå så det borde inte vara något problem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Hej,

Jag har en jailbroken IPad(2) som kör ios 5.1.1. Nu funderar jag på att uppdatera denna till Ios7 men frågan är om det bara är till att köra update eller ska man tänka på något annat så den inte blir brickad (kanske köra en factoryreset först)?

Jag vet att det inte finns någon jailbreak för Ios 7 men det finns tydligen vis att installera custom appar ändå så det borde inte vara något problem.

Skulle rekomendera en reset sen update. Går annars att updtaea rakt av.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Det är bara att installera via iTunes! Inga konstigheter.
Tänkpå att dina jailbreak appar försvinner efter uppdatering.

Permalänk
Medlem

Okay så det jag ska göra är följande :

1. Koppla in Ipaden till datorn/ITunes

2. Köra restore(var jag nu hittar det?)

3. Kör update till Ios7

IPadden används endast av vårt barn så tidigare har vi kört en app som låser vissa program/inställningar med lösenord. Är det möjligt att köra någon barn läge på iOS 7? Kanske så att det bara går att starta appar från en viss katalog eller liknande?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Här ser ut att vara några inställningar för att barnsäkra plattan : http://www.idg.se/2.1038/1.494357/barnsakra-din-iphone-eller-ipad

Visa signatur