Låg (?) DPS, 90 Fury Warr, ilvl 497

Permalänk
Medlem

Låg (?) DPS, 90 Fury Warr, ilvl 497

Hej!

Snabb fundering, är 50-55k lågt för min lvl, gear etc?
Har kollat noxxic och följer rotationen till största del.

Länk till armory: http://eu.battle.net/wow/en/character/xavius/Segis/simple

MVH
Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Hej!

Snabb fundering, är 50-55k lågt för min lvl, gear etc?
Har kollat noxxic och följer rotationen till största del.

Länk till armory: http://eu.battle.net/wow/en/character/xavius/Segis/simple

MVH
Freddie

50-55k är rätt lågt, dock ser jag ser jag flera saker i din armory som du enkelt kan fixa för att öka skadan.
1. Jag skulle rekommendera att du kör arms istället. Det fungerar mycket bättre med sämre gear. Om du bestämt vill köra fury så bör du köra med antingen 2 enhansvapen eller 2 tvåhandsvapen. Att köra en av varje är en stor dps förlust då du får olika bonusar om du har två av samma.

2. Det fattas en del enchants samt att du har gemmat rätt konstigt. Se denna guide för info angående enchants, gems och reforging http://www.icy-veins.com/fury-warrior-wow-pve-dps-guide

3. Ladda ner addonen reforgelite. Den hjälper dig reforga optimalt. När jag reforgade själv hade jag problem med att få till hit och experitse cap (7,5% på båda). Med addonen hamnade jag på nästan exakt 7,5% på båda.

Använde inte heller noxxic. sämre sida får man leta noga för att hitta

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HallonsyltarN:

50-55k är rätt lågt, dock ser jag ser jag flera saker i din armory som du enkelt kan fixa för att öka skadan.
1. Jag skulle rekommendera att du kör arms istället. Det fungerar mycket bättre med sämre gear. Om du bestämt vill köra fury så bör du köra med antingen 2 enhansvapen eller 2 tvåhandsvapen. Att köra en av varje är en stor dps förlust då du får olika bonusar om du har två av samma.

2. Det fattas en del enchants samt att du har gemmat rätt konstigt. Se denna guide för info angående enchants, gems och reforging http://www.icy-veins.com/fury-warrior-wow-pve-dps-guide

3. Ladda ner addonen reforgelite. Den hjälper dig reforga optimalt. När jag reforgade själv hade jag problem med att få till hit och experitse cap (7,5% på båda). Med addonen hamnade jag på nästan exakt 7,5% på båda.

Jag skulle faktiskt inte hålla med om ReforgeLite, det beter sig ytterst konstigt med nytt gear, framför allt gear som kommer från Timeless. Detta har i och för sig inte testats med en warrior, men med hunter och rogue har jag fått väldigt konstiga reforges.

I övrigt håller jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag skulle faktiskt inte hålla med om ReforgeLite, det beter sig ytterst konstigt med nytt gear, framför allt gear som kommer från Timeless. Detta har i och för sig inte testats med en warrior, men med hunter och rogue har jag fått väldigt konstiga reforges.

I övrigt håller jag med.

Konstigt, har inte haft några problem alls på min DK. Har satt mig runt mellan 7,5 och 7,6 hit och expertise när jag reforgar. har 11% hit nu men det beror på att allt jävla gear jag får har hit men det det är ju inte addonen som orsakar det

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

50-55k är rätt lågt, dock ser jag ser jag flera saker i din armory som du enkelt kan fixa för att öka skadan.
1. Jag skulle rekommendera att du kör arms istället. Det fungerar mycket bättre med sämre gear. Om du bestämt vill köra fury så bör du köra med antingen 2 enhansvapen eller 2 tvåhandsvapen. Att köra en av varje är en stor dps förlust då du får olika bonusar om du har två av samma.

2. Det fattas en del enchants samt att du har gemmat rätt konstigt. Se denna guide för info angående enchants, gems och reforging http://www.icy-veins.com/fury-warrior-wow-pve-dps-guide

3. Ladda ner addonen reforgelite. Den hjälper dig reforga optimalt. När jag reforgade själv hade jag problem med att få till hit och experitse cap (7,5% på båda). Med addonen hamnade jag på nästan exakt 7,5% på båda.

Använde inte heller noxxic. sämre sida får man leta noga för att hitta

1: Vill gärna köra fury, och letar efter ett till 2-hands, men har inte lyckats loota något än. Har dualspeccat prot, men skulle kunna ta Arms istället.

2: Det vet jag, men kände att en del gems/enchants inte var värda att köpa då jag med all sannolikhet kommer byta ut gearen så fort jag lootar något bättre.

3: Okej, ska kolla på det, Tack för din hjälp

Vad är det bästa sättet för att få tag på guld btw?

EDIT: Gjort lite lätt reforgeing nu, Hit: +7.91% Exp: 7.79%. Lyckas inte få dem lägre med nuvarande gear.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag skulle faktiskt inte hålla med om ReforgeLite, det beter sig ytterst konstigt med nytt gear, framför allt gear som kommer från Timeless. Detta har i och för sig inte testats med en warrior, men med hunter och rogue har jag fått väldigt konstiga reforges.

I övrigt håller jag med.

Tack för ditt svar

Vad är det bästa sättet att få tag på guld btw?

EDIT: Gjort lite lätt reforgeing nu, Hit: +7.91% Exp: 7.79%. Lyckas inte få dem lägre med nuvarande gear.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

1: Vill gärna köra fury, och letar efter ett till 2-hands, men har inte lyckats loota något än. Har dualspeccat prot, men skulle kunna ta Arms istället.

2: Det vet jag, men kände att en del gems/enchants inte var värda att köpa då jag med all sannolikhet kommer byta ut gearen så fort jag lootar något bättre.

3: Okej, ska kolla på det, Tack för din hjälp

Vad är det bästa sättet för att få tag på guld btw?

Freddie

Skrivet av FreddieT:

Tack för ditt svar

Vad är det bästa sättet att få tag på guld btw?

Freddie

Ajabaja! Inte dubbel posta!

Jag shufflar Auction House innan dess farmade jag i timmar i sträck och sålde skiten. Dock är det massa bottar som förstör det nöjet nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddieT:

Tack för ditt svar

Vad är det bästa sättet att få tag på guld btw?

Freddie

Personligen kör jag mest lite dailys för att få ihop guld, eller köra retro-raids på egen hand. Ibland jagar jag rares runtom Pandaria för BoE drops som går att sälja hyffsat bra på AH. Annars finns det ju en del professions som kan generera enchantments, te.x tailoring, leatherworking och blacksmithing. Enchanting är helt okej också, även om många gör samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewonswe:

Ajabaja! Inte dubbel posta!

Jag shufflar Auction House innan dess farmade jag i timmar i sträck och sålde skiten. Dock är det massa bottar som förstör det nöjet nu.

Missade ena posten innan jag skrev

Tackar

Skrivet av Segas:

Personligen kör jag mest lite dailys för att få ihop guld, eller köra retro-raids på egen hand. Ibland jagar jag rares runtom Pandaria för BoE drops som går att sälja hyffsat bra på AH. Annars finns det ju en del professions som kan generera enchantments, te.x tailoring, leatherworking och blacksmithing. Enchanting är helt okej också, även om många gör samma sak.

Okej, tackar

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Tailoring är nog det bästa sättet att fixa guld på, en kille på Twitch.tv fixar 10k/h genom att farma Windwool cloth i Krasarang Wilds och sälja dem på AH som Bolt of Windwool Cloth.

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Tailoring är nog det bästa sättet att fixa guld på, en kille på Twitch.tv fixar 10k/h genom att farma Windwool cloth i Krasarang Wilds och sälja dem på AH som Bolt of Windwool Cloth.

Tackar

Efter ytterligare reforgeing har jag kommit ner till: Hit: 7.53 och Exp: 7.68

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddieT:

Missade ena posten innan jag skrev

Tackar

Okej, tackar

Freddie

Så lite så. Skulle rekommendera dailys överlag, då det inte finns några begränsningar för antal du får göra om dagen (så länge det finns några kvar att göra).

Snyggt namn förresten!

//Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För lätt gear så skulle jag nog säga Valor vendorn för Shado-Pan Assault, ser att du varit i TOT under 3 lockouts så det borde finnas massor med ilvl 522 gear du kan köpa därifrån, ser ju dock också att du slösat bort din valor på att uppgradera ilvl 496 och 502 gear så du kanske inte har så mycket kvar.
Se även till att köra iaf ett heroic scenario varje dag för chans på ilvl 516 gear samt döda alla world bosses varje vecka. Celestials på Timeless Isle kan ge dig ilvl 553 gear, Nalak på Isle of Thunder och Oondasta på Isle of Giants kan ge ilvl 522 gear.

Skulle även rekommendera www.askmrrobot.com för att se optimala gems/enchants/reforges.

Och för guld, glöm inte bort din farm, 2 minuter om dagen ger mig ca 300-400g per character som har låst upp hela farmen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Så lite så. Skulle rekommendera dailys överlag, då det inte finns några begränsningar för antal du får göra om dagen (så länge det finns några kvar att göra).

Snyggt namn förresten!

//Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar

Skrivet av TiasE:

För lätt gear så skulle jag nog säga Valor vendorn för Shado-Pan Assault, ser att du varit i TOT under 3 lockouts så det borde finnas massor med ilvl 522 gear du kan köpa därifrån, ser ju dock också att du slösat bort din valor på att uppgradera ilvl 496 och 502 gear så du kanske inte har så mycket kvar.
Se även till att köra iaf ett heroic scenario varje dag för chans på ilvl 516 gear samt döda alla world bosses varje vecka. Celestials på Timeless Isle kan ge dig ilvl 553 gear, Nalak på Isle of Thunder och Oondasta på Isle of Giants kan ge ilvl 522 gear.

Skulle även rekommendera www.askmrrobot.com för att se optimala gems/enchants/reforges.

Och för guld, glöm inte bort din farm, 2 minuter om dagen ger mig ca 300-400g per character som har låst upp hela farmen.

Okej, har bara ca 500 valor just nu, men försöker fixa mer

Min farm?

Tack för ditt svar

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Tailoring är nog det bästa sättet att fixa guld på, en kille på Twitch.tv fixar 10k/h genom att farma Windwool cloth i Krasarang Wilds och sälja dem på AH som Bolt of Windwool Cloth.

För att lyckas med detta förutsätter det att man har väldigt bra gear. Om man gör 55k dps kommer man inte komma i närheten av 10k i timmen.

Skrivet av FreddieT:

1: Vill gärna köra fury, och letar efter ett till 2-hands, men har inte lyckats loota något än. Har dualspeccat prot, men skulle kunna ta Arms istället.

2: Det vet jag, men kände att en del gems/enchants inte var värda att köpa då jag med all sannolikhet kommer byta ut gearen så fort jag lootar något bättre.

3: Okej, ska kolla på det, Tack för din hjälp

Vad är det bästa sättet för att få tag på guld btw?

EDIT: Gjort lite lätt reforgeing nu, Hit: +7.91% Exp: 7.79%. Lyckas inte få dem lägre med nuvarande gear.

Freddie

Det beror mycket på hur mycket guld du har tillgängligt. Om du inte har mycket (under 10k) rekommenderar jag mining + herbalism. Har du några alts i hög level är JC shuffle ett väldigt effektivt sätt att fixa guld. För att detta ska fungerar krävs att du har jc + enchanting + alchemy maxat. Jag har kört denna metod ett tag och har sålt saker för 3 miljoner på AH (cirka 1,5 miiljoner vinst).

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

För att lyckas med detta förutsätter det att man har väldigt bra gear. Om man gör 55k dps kommer man inte komma i närheten av 10k i timmen.

Det beror mycket på hur mycket guld du har tillgängligt. Om du inte har mycket (under 10k) rekommenderar jag mining + herbalism. Har du några alts i hög level är JC shuffle ett väldigt effektivt sätt att fixa guld. För att detta ska fungerar krävs att du har jc + enchanting + alchemy maxat. Jag har kört denna metod ett tag och har sålt saker för 3 miljoner på AH (cirka 1,5 miiljoner vinst).

Okej, tackar
Har för tillfället väldigt lite guld (sub-1k) efter att ha tränat enchanting.
Har tyvärr inte några alts i hög level, har bara en 90

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

har du kollat in www.askmrrobot.com ?
väldigt hyffsad men kanske inte det bästa efter 550-560 ilvl.
men jag tycker den definitivt leverar väldigt bra resultat

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem

Tycker du borde kolla in min post här.

#14047626

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Fick tag på en trevlig 2-hands mace och får nu 65-75k dps
Då behöver jag bara byta ut det andra vapnet så är det fixat

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Vilket addon använder du för att räkna DPS:en?? är det någon form av genomsnitts-dps den räknar ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Vilket addon använder du för att räkna DPS:en?? är det någon form av genomsnitts-dps den räknar ut?

Använder Recount, den mäter din dps helt enkelt, antar att den tar attackerna och delar dem med antalet sekunder eller något liknande
Och den fortsätter räkna vidare konstant så jag antar att det blir en genomsnitts-dps

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har hört att de inte e lönt förrens man är upp i 530-540ilvl att köra fury... SJälv gick jag från fury till arms å då har jag 530+ ilvl. Sen är furys rotation betydligt mer komplicerad än arms.

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Jag är arms och ligger runt 80k DPS och jag har lvl467. Var med en Fury warrior igår med maxlvl såg det ut som 2st One-Handers och den jävlen låg på 400+k dps i scholo heroic på bossarna.. Sjukt!