Nätaggregat passande HP PAVILION A6622SC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Nätaggregat passande HP PAVILION A6622SC

TJENA! köpte ny begangnad dator i går en HP PAVILION A6622SC jag hade mäst täkt att surfa på den men jag skulle vilja byta nätagg men problemet är att det verkar som att det inte finns så många nätagg som passar. vet inte om det går att trycka in ett atx nätagg i den men tror inte det. så jag behöver tips på små nätagg matx.

Rubrik.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010

Tror inte det finns något som heter mATX nätagg. Mät och kolla om ett vanligt nätagg får plats vilket jag är ganska säker på att det gör.
Varför köpte du den? den är ju inte direkt bra.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Rubrik redigerad.*

Bristande format och innehåll.

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Apr 2010

Så vitt jag vet finns det 2 storlekar som är standard, ATX (stor) och SFX (liten).

Finns säkert några till men det är bara oem vad jag vet.

Citera så hittar jag ditt svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Jag hittar inte mycket vettigt om den datorn, ,nen det ser ut som standardstorlek på nätagget, dvs ATX. Tips: fotografera och mät storlektet på nätagget.

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Rasse12345:

TJENA! köpte ny begangnad dator i går en HP PAVILION A6622SC jag hade mäst täkt att surfa på den men jag skulle vilja byta nätagg men problemet är att det verkar som att det inte finns så många nätagg som passar. vet inte om det går att trycka in ett atx nätagg i den men tror inte det. så jag behöver tips på små nätagg matx.

De bilder jag kan hitta och ersättnings agg som finns på Ebay. Så ser det ut som vilket ATX agg som helst. Dock om dessa bilder stämmer med vad du har, är ju en annan femma. Då det finns så många modeller. Vad är det för agg du försökt stoppa i? Vissa agg är ju längre än andra och kan vara svåra att få i en OEM dator. Själv byte jag nätagg i min morsas gamla Fujitsu Siemens dator. Ett FSP gick in hur bra som helst, men ett längre hade inte gått. Körde med detta.

http://www.inet.se/produkt/6909507/fsp-400-60apn-bulk-400w-80...

Men det bästa du kan göra är att öppna och mäta och sen kolla med typ detta nätagg jag länkade. Om det får plats.

Måtten hittar du här: http://www.fsp-europe.com/professional/fsp400_60apn_85plus.ph...
På vänster sida på denna sida hittar du också deras andra nätagg och form factors. värt att titta igenom kanske, om det nu inte är ett ATX. TFX, FLEX ATX, SFX.

För det är svårt att hjälpa om man inte vet dessa grundläggande detaljerna. Så öppna och mät!

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Här är måtten på nätagget bred 8cm djup 15cm längd 14 cm. Måtten stämmer inte exakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

skrev helt fel på måtten det var ett atx nätagg.

TACK FÖR ALL HJÄLP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

En fråga till har ett amd hd readon 5450 som jag tänkte stoppa in i datorn. men det står att grafikkortet behöver 400w och jag har inte bytt nätagg än och kommer inte att göra det på någon månad så jag undrar om det skulle funka med mitt nätagg. och vad händer om grafikkortet får för lite ström?