Permalänk
Medlem

Cooler master 212 Evo

Hej!!

Köpte en ny dator för ca en vecka sen och innehöll en AMD FX-8350 4.0Ghz vars stock kylare låter jävligt högt! så tänkte köpa en ny kylar.. och fastnade för Cooler master 212 evo, men vet inte om den passar med dom övriga komponenterna.. har Corsair Vengeance DDR3 16GB 4x4 minnen och Gigabyte GA-970A-D3P moderkort.. vet inte om nya kylaren kommer passa med minnen osv.. tacksam för snabba svar!!

mvh Mattiiiz

Permalänk
Medlem

Den kommer passa utan problem, bra kylare för priset.

Permalänk
Medlem

tack för snabbt svar warrior28!

Permalänk
Medlem

Kolla så den får plats i chassit bara, den tar väl up en ca 151 mm över moderkortet. Mitt chassi är tyvärr för litet för den kylaren, annars hade jag köpt mig en egen för den är bra

Permalänk
Medlem

har Cooler Master HAF 912 Adv

Permalänk
Medlem

då kommer du få in den i chassit utan problem

Permalänk

Har byggt en dator med HAF 912 chassi och en Cooler Master 212 EVO utan problem Bara till att skaffa den!

Permalänk
Medlem

Bra val! Om du inte gillar oväsen rekommenderar jag att byta fläkt/ar. Annars är det bara att köra, den medföljande kyler riktigt bra.

Permalänk
Medlem

tackar! detta gjorde min dag grabbar/tjejer!

Permalänk
Frilansskribent
Skrivet av Fleet_of_Mind:

Bra val! Om du inte gillar oväsen rekommenderar jag att byta fläkt/ar. Annars är det bara att köra, den medföljande kyler riktigt bra.

Man köper inte en evo 212 och byter ut fläkten, Då kan man ju lika gärna köpa typ en Noctua kylare direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Man köper inte en evo 212 och byter ut fläkten, Då kan man ju lika gärna köpa typ en Noctua kylare direkt

Haha Ja det kan ju iofs göra, men själva kylaren var det jag ville åt, bäst för pengen. Jag föredrog Scythe's GT-fläktar. Smaksak kanske.

Permalänk
Medlem

lite dyr för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattiiiz:

lite dyr för mig

Du kommer bli helnöjd med Evo:ns originalfläkt, ville bara säga att den inte är knäpptyst direkt.

Permalänk
Medlem

möjligt, inte svårt att bli tystare än fläkten som följde med amd:n ! fy fan sicken skit

Permalänk
Medlem

ps! kan man köpa Evon men byta ut bara fläkten på den?

Permalänk
Frilansskribent
Skrivet av mattiiiz:

ps! kan man köpa Evon men byta ut bara fläkten på den?

Det går bra men det är smartare att lägga pengarna på en cpu kylare som har bra fläktar från början, Till exempel: https://www.inet.se/produkt/6308772/noctua-nh-u9b-se2

Då får du både bättre fläktar och bättre kylare.

Permalänk
Medlem

Hyper 212 - fläkten är verkligen inte högljudd.

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen frågat om minnena han har är LP eller icke, eller det spelar ingen roll med moderkortet han har?

Permalänk
Medlem

Kan låna tråden lite.. Jag köpte en Beg. Evo 212 och verkar som jag fått fel skruvar. Går det att köpa ett "skruv paket" någonstans tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattiiiz:

Hej!!

Köpte en ny dator för ca en vecka sen och innehöll en AMD FX-8350 4.0Ghz vars stock kylare låter jävligt högt! så tänkte köpa en ny kylar.. och fastnade för Cooler master 212 evo, men vet inte om den passar med dom övriga komponenterna.. har Corsair Vengeance DDR3 16GB 4x4 minnen och Gigabyte GA-970A-D3P moderkort.. vet inte om nya kylaren kommer passa med minnen osv.. tacksam för snabba svar!!

mvh Mattiiiz

Du har alltså fyra stickor RAM? Om de inte är low profile så kan det bli problem. Ditt moderkort kan självklart se annorlunda ut än mitt, men för mig så ligger fläkten rakt ovanför den RAM-port som ligger närmast CPUn och vanliga Corsair Vengeance är för hög för att få plats.